malla85 Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 De siste nettene har madrassa og pysjamasen hennes vært våt hver natt. Jeg legger henne kl.20.00 og til første amming rundt kl. 02.00 er det våt i madrassa og på henne. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre så det ikke går igjennom. Jeg vil nødig vekke henne for å skifte bleie. Er det noe som har noen gode råd til meg? Jeg har prøvd forskjellige bleier, men det var det samme resultatet. Hun bruker til vanlig pampers nr.3. Hun er 4 mnd.
kom-som-bestilt Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Jeg har måttet skifte på natta jeg. Ikke så enkelt, men prøver å gjøre det med lyset av, evt mobiltelefon lyset mot rumpa.. Skifter rett før jeg skal amme, og da sovna lillingen greit igjen. Ellers vet jeg ikke. Du har vel tisselaken på senga??
Lykkenerstor Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Jenta mi gjorde også det på den alderen. Vi bytta fra Libero til Pampers og var kvitt problemet. kanskje det går an andre veien også
malla85 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2010 Ja, har også måttet skifte bleie hver natt tidligere. men da var bleia bare veldig tung da den ble skifte. og det gikk veldig greit. Men nå er det gått igjennom til første amminga, og vil ikke vekke henne for å skifte bleie når hun ikke er sulten. Da blir det veldig vanskelig å få henne til å sove igjen. Har ikke tisselaken. Men ammemadrassa suger alt til seg, så senga blir ikke våt.
malla85 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2010 Kan prøve det. Skal kjøpe nye bleier i dag, så da kan jeg prøve libero bleia i natt.
Gjest Kira06 Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Høres utrolig kjedelig ut, ... og ikke minst masete å måtte skifte alt på natten! Tror nok jeg ville gitt de andre bleiene et forsøk til hvis jeg var deg (prøv også kanskje de såkalte "billig-merkene", ikke bare Pampers og Libero), og kanskje gått opp en str også slik at det er "plass" til mer. Vi har alltid brukt Libero og vært strålende fornøyd, men når hun brukte nr 3 så tok vi alltid på henne nr 4 på natten. Og vi har kun hatt lekasje en gang på 11 mnd....
Tøffe Tøflus Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Hadde samme problem da vi byttet fra bleiestr 2 til 3. Prøvde MANGE forskjellige, og endte til slutt opp med pampers active fit (lilla pakke). Tror noen av bleiene er beregnet på babyer som ligger helt stille, men mini her er ganske urolig og sover mest på siden. Nå er hun 7 mnd og bruker libero up & go om dagen, pampers a/f om natta.
Grand Old Lady Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Hei, vi hadde også dette problemet i en periode. Hos oss hjalp det å gå opp en størrelse i bleier og å stramme litt godt slik at det ble god overlapp i sidene, det var alltid på siden opp mot ryggen det ble bløtt hos oss. Lykke til :-)
Turbojenta og lillesøster Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Hvor langt ut på bleia fester du bleietapen? Vi bruker Libero og der er det visst sånne fargefelt, når man fester på ytterste er det på tide å bytte til neste str. Snuppa her har ikke blitt 2mnd engang, men har akkurat bikket 5kg og da måtte vi bytte fra str 2 til 3 hos Libero, selv om vi ikke festet på ytterste fargefeltet på 2'er bleia enda. Noen barn må man bytte str tidligere enn andre, og her har det hjulpet. Bleia ser foreløpig litt stor ut til hun, men må man så må man
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå