Mammahjertet <3 Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Jeg har ei lita jente som bare er 15 dager. Hun kaver med luft i magen som det virker som hun ikke får ut. Hun er også ganske vanskelig å få til å rape i blant. Blir som en sprellemann når jeg tar henne opp for å rape etter hun har fått pupp. Men om natten ligger hun og presser og trykker i søvne. Det høres ut som hun ikke har det spesielt godt og jeg spretter opp for å ta henne. Men jeg ser at hun ligger og sover. Det er så leit å se det søte fjeset hennes vri seg fordi hun har luft i magen. Det virker som at det er lettere for henne både å tisse og bæsje når jeg løsner litt på bleia på stellebordet. Da har det skjedd at hun har bæsja så det spretter bort på gulvet og greier. Skikkelig herlige detaljer jeg kommer med her merker jeg ;-) Erfaringer noen? Skal jeg prøve å gi henne litt sukkervann når det virker som luften "sitter fast"? Har prøvd å massere magen. Hilsen en veldig grønn førstegangsmamma ;-)
Gjest Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 er det morsmelk du gir henne så vil det gå over. Tarmene er ikke så "modne" ennå til at avføring osv passerer lett. La henne ligge uten bleie 2-3 ganger om dagen til å få lufte seg osv. Så lenge hun ikke gråter utrøstelig av smerte er det nok ikke noe å uroe seg for enda
tromsøjenta Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Det virker som det er ganske vanlig at de ligger å presser og trykker når de er så små... Det blir bedre:-) Jeg har en gutt på 11 uker. Han har vært en stortrykker!!!!! Jeg har ligget våken i maaaaange timer og hørt på trykkingen og de intense lydene han laget... Det har hørtes ut som han sliter veldig, men han har kunnet sove samtidig. Gradvis har trykkingen blitt bedre:-) Han trykker fortsatt noe når han skal sove, men langt fra så ille som det var. Nå kan han ligge å smile samtidig som han trykker, så da er han jo ikke spesielt plaget av det. Vi prøvde kiropraktor og han sa at de fleste blir bedre etter 2-3 behandlinger, men det ble ikke gutten vår. Jeg har drukket litervis med ammete (ikke på en dag da), men vet ikke om det har hatt noe effekt. Jeg har også prøvd å massere magen, men da spenner han bare musklene så massasjen kun blir utvendig på huden. Nærmer seg six-pack nå;-S Sukkervann får ikke luften til å passere lettere. Så fremt hun ikke virker spesielt smertepåvirket ville ikke jeg gitt det. Sukkervann brukes som smertestillende til små babyer. Lykke til og god bedring:-)
Vimse + gullene Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 min lille trykket og presset og i søvne. holdt oss våkne! virket ikke som hun led spesielt for det (fikk kun mm, og hadde ikke forstoppelse ol) Nå er hun 2 mnd og trykkingen om natten har gitt seg.
Mammahjertet <3 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2010 Tammy Tee: Hun får morsmelk ja. Skal ta å la henne ligge oftere "til lufting" uten bleie. Godt å høre at dette med pressingen er vanlig. Har vært bekymra for at jeg er for dårlig til å rape henne osv.
Vimse + gullene Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 min lille trykket og presset og i søvne. holdt oss våkne! virket ikke som hun led spesielt for det (fikk kun mm, og hadde ikke forstoppelse ol) Nå er hun 2 mnd og trykkingen om natten har gitt seg.
Mammahjertet <3 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2010 Jeg ble letta nå altså. Jeg har tenkt at hun ligger og lider omtrent. For det støynivået er ganske høyt her ja. Hun kan komme med noen små grin /hyl også. Godt å høre at dette er normalt og at det vil bedre seg! :-D Vil prøve kiropraktor om en tid om fremgangen går litt sakte. Takk for svar:)
Turbojenta og lillesøster Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Kjenner meg veldig igjen her gitt. Min lille frøken lå gjerne og trykket og presset og gryntet som bare det de første ukene, men det har gradvis gått over. Nå er hun straks 2 mnd og det har gitt seg helt med denne trykkingen om natta. De første to ukene sov jeg svært lett pga den nye situasjonen vi nybakte mødre jo er i, og det hjalp ikke med lydene i tillegg. Men som du sier, hun ligger med øynene igjen og sover, og har de skikkelig vondt i magen så tro meg, de er både våkne og gir mer lyd fra seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå