Gå til innhold

Dette er ikke gøy!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt tredje svangerskap og alle tre har vært helt forskjellig.

Det første svangerskapet var jeg syk med kvalme og oppkast de 5 første og den siste måneden. Jeg hadde lavt blodtrykk og fungerte bare sånn noen lunne! (gutt)

Det andre svangerskapet var fantastisk. Intet mindre. Jeg jobbet 150 % på natt på to forskjellige sykehjem. Jeg hadde ikke tegn til kvalme eller oppkast. Hadde det rett og slett fantastisk. (gutt)

Denne gangen fikk jeg en uke med kvalme, ingen oppkast... Sykemeldt med bekkenløsning fra uke 14. Nå i uke 33+2 har jeg fått lumbago med Isjas... Så dermed kan jeg hverken gå, sitte eller stå uten store smerter!

Og ifølge "snille" legen er dette noe jeg kan komme til å måtte leve med ut svangerskapet... Kommer til å bli de lengste 7-9 ukene i mitt liv!!!

Dagens utblåsning overstått!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så kjett å høre!!Har selv vært noe plaget med bekkeløsning, men det kunne vært sååå mye verre, jeg sitter ikke i rullestol, og ikke bruker jeg krykker. Så jeg trøster meg veldig mad at , det kunne vært verre. Bekkenløsningen min begynte i uke 20, og da ble jeg henvist til akupunktur, som hjalp VELDIG. Har du prøvd dette for lumbagoen din? De har da sikkert noen nåler for det også? (= Om ikke annet, så kunn edet jo kanskje hjulpet litt på bekkenløsningen din? Det hjelper kanskje ikke på alle, men det er vel verdt forsøket.. (= Du har jo litt tid igjen, stakkar. Uansett, ta det med ro, og la den såre ryggen og bekkene hvile så mye som mulig vaffal, sikkert ikke bare, bare med 2 småtroll i huset. Men , jo mer du sliter på kroppen din nå, jo værre kan nok plagene bli i ettertid.. Så du får piske gubben din litt. (= Uansett, lykke til!! (=

Skrevet

Takker for det. Gubben stakkar løper som et pisket skinn rundt her... Men med to unger ser huset like fælt ut med en gang det er ryddet.... Og jeg føler meg ikke som den beste moren i verden siden jeg har vært sengeliggende de siste dagene... I dag har jeg satt på en vaskemaskin, for å så være sengeliggende igjen.

Har ikke fått henvisning noen steder. Har frem til nå vært aktiv i svømmebasseng da det har hjulpet bekkenløsningen masse med å få bevege seg... Men legen ba meg slutte med det nå...

Skal til jordmor om 3 uker, får se hva hun gjør...

Er selv ganske langt nede i dag da til og med det å sitte på do er en forferdelig affære med STORE smerter...

Nei... søker noen med spoleknapp så det går litt fortere dette her!

Skrevet

Du trenger ikke henvisning til akupunktur heller, de aller fleste sykehus tilbyr dette gratis til gravide med alle slags plager, og spesielt bekkenløsning. Så ta en tlf til sykehuset ditt, å høre om de praktiserer dette. Og huset får bare bli bombandert, det er der under alle tingene når dere en gang for tid. Ingen viktig prioritering når du er dårlig. Ligg i rugekassa di med god samvittighet du.

Stor klem.

Skrevet

Uff, vil bare gi deg en stor trøsteklem. For dette med vond rygg vet jeg alt om. Jeg har sliti mange år med vond rygg og prolaps. Det er et helvette når smertene er så ille at man omtrent ikke klarer å gå, sitte eller stå.

Utrolig trist at du har fått dette nå i Svangerskapet. Det kan føles uendelige lange uker igjen.

Ta godt vare på deg selv nå.

Skrevet

Skulle så gjerne ønske at jeg kunne skrevet noe som kunne hjulpet deg!

Men dengang ei...beklager.. :/

Sender i stedet en stooor god klem, og håper at det hjelper litt å vite at det er noen her ute som tenker på deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...