Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med mye fritid kommer mange spørsmål!

Skal dere ha med noe hjemmefra som dere skal føde i? Jeg kunne tenke å ha med meg noe komfortabelt fra mitt eget klesskap, vil jo ha det mest mulig behagelig. Er en nattkjole det beste valget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal føde i de flotte sykehus skjortene de har på KK eller gubben sin store t-skjorte. Det eneste jeg skal ha på meg fra skapet er noen labber jeg fikk av jordmor under første svangerskap... Store gode labber som rekker til knærene da det er lett å fryse under/ etter en fødsel!

Skrevet

Så morsom. (= Jeg vet akkuratt hva du mener. Når man har all denne tia, så kommer det pokker meg mye rare spm poppende opp. Men dette hadde jeg faktisk ikke tenkt på ennå! (= Men vet du, jeg tror jeg går for sykehusskjorta jeg altså, jo større jo bedre tenker jeg. For jeg har virkelig INGENTING komfortabelt igjen i klesskapet, og nå gidd jeg ikke kjøpe mer stort! Regner med at jeg inntar sykehuset i det jeg nå har vasset rundt i i 3 uker, joggebukse. (=

Skrevet

Jeg skal føde i vann så antrekket gis seg selv ;)

Jeg har med en myyyyk pysj til fødestuen og en nattkjole. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å ta med en av min manns brukte t-skjorter og labbe rundt i den (i den grad det blir noe labbing da) - det er det klesplagget jeg føler meg absolutt tryggest og mest komfortabel i!

Nå skal det sies at jeg føder på Føderiket og ikke et sykehus så det er lite folk og dempet belysning - jeg bekymrer meg minimalt for utseendet og antrekket da :)

Skrevet

bare en liten morsom historie fra da min deilige jente ble født i februar.

Det var 10 min mellom veene da vi dro, ca 3 mil, gjennom Oslo i morgenrusjet, heldigvis vinterferie. 40 min senere kommer prinsessa i rekordfart, på båra med buksa på knæra og dunjakka på. Så mye fikk jeg bruk for den myke deilige kosedressen som var kjøpt inn til formålet.

Men den er fortsatt deilig og myk å ha mens vi ligger å pludrer på gulvet.

Skrevet

hehe, kommet i havn med oppussinga, Virreli? ;)

Jeg fødte i sykehusskjorta sist, og det var veldig greit egentlig. God og stor, og det siste man tenker på under en fødsel er utseende og passform for å si det sånn. Så tenker jeg gjør det samme igjen, vil ikke risikere å grise til mine egne klær m blod eller andre herligheter- og deilig å slippe å ta med seg eventuelt skitne klær hjem til vask etterpå. Hvis du ønsker å ta med noe hjemmefra til selve fødselen er vel nattkjole el lign det beste, for JM må ihvertfall ha "fri tilgang" der nede for å sjekke åpning osv. underveis.

Skrevet

Har vel født i sjukehus skjorte de to andre gangene.. Trur e:p Ihvertfall første gangen:p Godt med hukomelse! Denne gangen blir det vel i den drakten e kom til verden i, siden e ønsker vannfødsel:):) Rekker e ikke det blir det vel sjukehus skjorte:p

Skrevet

Bare for å ha det på det rene; jeg tenker ikke på hva som er mest lekkert, kun komfor! Hehe ;)

Ja kanskje jeg skal spare den nyinnkjøpte digre deilige nattkjolen til barsel. Sykehusskjorta er vel småbehagelig den også sikkert.

Haha, Leo77, for et syn! Der ser man, kan planlagge i det vide og brede uten at det er noe vits, her kan alt skje :)

Kommer i havn med oppussinga vet jeg sannelig ikke om vi noensinne gjør, Lykkeli, FOR et prosjekt! Det har blitt totalrenovering av 200 kvm, og det tar visst litt lenger tid enn 1 måned som jeg først forespeilet.. Men hvis babyen holder seg inne til termin så tror jeg vi skal ha det meste klart til hun kommer, det er det viktigste. Stakkars samboer, han jobber på dagtid, kommer hjem og må lage middag, pusser opp til langt på kveld, må lage kveldsmat, så er det smøring med jordnøttolje, fotkrem, strekkmerkekrem osv, så kan han sove. Og sånn går no dagan... Så det er nok ikke det beste tidspunktet å drive med totalrenovering da jeg knapt orker å stå opp om dagen, men litt må man ofre :)

Har du fått bekkenløsning? Ille? Jeg fikk ikke time for glukosetest før 27.aug, men urinprøva slo ikke ut på sukker i dag! Så det ser bra ut. Jeg har lagt om kostholdet nå da, slutt på 2 sjokolader om dagen og nattsnacks i nattbordskuffen :P Så det kom bare noe positivt ut av dette, det begynte å gå litt over styr...

Skrevet

Jeg fødte i en enkel kjole kjøpt på hm. Rekker meg til midt på låret og har stropper over skuldrene. Ser litt ut som en gravidkjole(strikk under brystene og vid over magen). Den var kjekk å ha for jeg ble ganske varm til tider. Hvis jeg i blant ble litt avkjølt bare tok jeg på meg sykehusskjorta over kjolen.

Skrevet

Husker jeg tenkte endel på dette før datteren min ble født. Jeg er ganske forgengelig og opptatt av klær, så her var lite overlatt til tilfeldighetene...

Hadde kjøpt inn et par deilige sokker (hvite angora med rosa sløyfer i anledning jenta) - svettet som en gris på beina gjennom fødselen og dagene på sykehuset etterpå. Jeg er vanligvis iskald på bena. Sokkene ble ikke brukt.

Hadde også kjøpt inn en omslagskjole som skulle være så grei å åpne når babisen var kommet ut, så vi kunne få hudkontakt.

Endte med sykehuskjorta fordi jm, sa at jeg skulle ta på den, og da ble jeg så perpleks at jeg ikke turte å si henne imot.

Mannen min lo godt da jm hadde forlatt rommet og jeg fikk sagt at jeg var fornøyd med at jeg hadde lilla truse på, og skjorta var lilla. Så jeg var smashing selv om det bare var jeg som visste det. Jeg beholdt trusa på til ganske sent, tok den av og på etter som de sjekket, men da de tok vannet var det ikke noe vits i lenger. Synes det var litt rart å skulle valse rundt uten noe på underkroppen.

Moralen er vel at det faktisk ikke er så nøye, selv om jeg ikke trodde noe på den som sa det til meg,

Jeg syntes det var fint å ha noe på overkroppen så jeg ikke følte meg så naken. Kneppet skjorta opp mens de tørket av lillejenta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...