Gå til innhold

Så gikk det ikke denne gangen heller:-(

Anbefalte innlegg

Kjenner skuffelsen er skikkelig tilstedevärende denne gangen. Hadde liksom håpet at fjerde forsök skulle gjöre susen.

Nå lurer jeg litt på hvor veien går videre. Bör jeg spare opp litt penger og heller gå på ivf? Skal jeg fortsette med insem et par ganger til? Jeg vet jo at CFC anbefaler 5-6 forsök med insem för man går over på ivf, men föler akkurat nå at det blir penger kastet rett ut av vinduet.

Noen kloke damer med råd her?

Jeg skal til gyn i begynnelsen av september og tenkte be om henvisning for å sjekke at egglederne er åpne, men er det noe annet jeg bör tenke på, eller undersöke? Og er det noen som vet om det tar lang tid för man får time til sjekk av egglederne?

Bläh....det var jo ikke sånn denne dagen skulle väre.

Fortsetter under...

Jeg fikk sjekket det ganske fort etter at jeg fikk henvisningen mener jeg å huske.

Angret baer på at jeg ikke fikk det gjort før jeg satte igang..

Skjønner du er skuffet nå..kan desverre ikke råde deg ifht prøvrør..men ville kanskje avventet til jeg fikk sjekket eggledere?

Ja, Ugla, jeg skal sjekke egglederne för jeg gjör noe videre. Er de tette, er det jo ikke noe vits i å fortsette med insem.

Jeg har heldigvis verdens snilleste kjäreste som stötter meg da:-) Han er med om det blir fortsatt insem., ivf eller hva jeg nå ender opp med. Så heldig er jeg uansett, som slipper å gå gjennom nedturene helt alene.

Annonse

Vet akkuratt hvordan du har det, er i samme båt....Føler med deg:)

Synes selv at det med ins har vært en usikker prosess ifht og treffe når egget slipper. Det er jo litt rart at Stork og CFC har så ulikt syn på det. Har selv vært på Stork og er fonøyd med måten jeg blir møtt på, men har følt usikkerhet i forhold til om egget slipper når jeg tror det skal.

Skal i gang med lavhormonell ivf nå, og føler det er riktig for meg. Ønsker deg lykke til videre og håper vi snart havner sammen i en annen båt!

Veldig kjipt at det ikke gikk denne gangen heller LilleMø73. Be om en samtale med en av legene på CFC. Det er uforpliktende og gratis. Da får du råd om hva de mener er best for deg. Selv, slår jeg et slag for IVF. Enig med Hedvig72 her ifht. usikkerheten rundt timing og EL ved inseminasjon. Alt dette slipper man å tenke på ved IVF. Det er selvsagt mer omfattende og kostbart, men til gjengjeld er prosessen mer åpen og bedre styrt. :-)

Veldig kjipt at det ikke gikk denne gangen heller LilleMø73. Be om en samtale med en av legene på CFC. Det er uforpliktende og gratis. Da får du råd om hva de mener er best for deg. Selv, slår jeg et slag for IVF. Enig med Hedvig72 her ifht. usikkerheten rundt timing og EL ved inseminasjon. Alt dette slipper man å tenke på ved IVF. Det er selvsagt mer omfattende og kostbart, men til gjengjeld er prosessen mer åpen og bedre styrt. :-)

Det blir vel en samtale med CFC igjen, ja. Men tror kanskje den kan vente til etter sjekk av egglederne. Da vet jeg jo i det minste om de er åpne eller ikke.

Jeg föler at inseminasjonen har värt riktig i forhold til når egget har sluppet. Den ene gangen hadde det sågar akkurat sluppet ett og et til lå på vent, så alt burde jo ligget godt til rette for befruktning den gangen, men neida.

Tanken på ivf frister veldig for da har man i det minste en reell sjanse når man först har satt inn et egg eller to, men jeg er litt redd for å bli en tikkende hormonbombe...hehe...Men sånn i forhold til ivf; hvordan kommer legen frem til om man må ha kort eller langt regime? Sånn jeg har forstått det er det mindre slitsomt for kroppen med kort, men mulig jeg har misforstått?!

Skjønner hva du mener med tikkende hormonbombe .... derfor spurte jeg Lindenberg når jeg hadde samtale med dem om jeg kunne prøve lavstimulert regime (mindre hormoner enn kort). Han sa det var ok ut i fra min situasjon/bakgrunn. Så du kan jo bare spørre :-) Det viser seg at både Hedvig72 og jeg starter på lavstimulert regime omtrent samtidig nå i disse dager og vi har en egen tråd på det - så du kan jo følge med oss litt :-)

Hei LilleMø73.

Så lenge siden jeg har vært her inne - og lenge siden jeg har pratet med deg! Ble kjempelei meg når jeg ser du har hatt nok et negativt forsøk...

Selv gikk jeg jo rett på IVF og selv om det er dyrt er du kanskje oppe i samme sum allerede med så mange turer...ville absolutt begynt å vurdere det. Hormonene er ikke sååå ille - helt til å leve med - og absolutt verd det!

Det som var kjekt å lese er jo at du har fått deg kjæreste :) Hurra!!! Det er godt jobba midt i prosessen :) You go girl - og aldri gi opp!!!!!

Annonse

Hei jenter.

Føler meg litt dum, men skal spørre likevel. Hva er forskjellen mellom oss? Jeg er født i 69, så en del eldre enn dere og fikk klar beskjed om at jeg ikke hadde noe store sjanse for å bli gravid. S-FSH (østrogen?) verdiene mine er dårlige 16 og det skulle være under 12. Er det derfor? Legen min sier at dette er trolig pga alder og dette har jeg sannsynligvis arvet (tidlig overgangsalder). Jeg går nå på trisekvens (østrogen) for å øke sjansen, men legen gir meg ikke noe håp egentlig. Faktisk sier rett ut at jeg bør spare meg får mye unødvendig nedturer med prøverør og lignende. Forsto det slik at jeg bør gå direkte til eggdonasjon hvis jeg ikke godtar at toget er godt. Og det kan være det siste utveien (har født to friske barn mange, mange år siden så alt annet bør være i orden med meg). Hvorfor sier legene at dere skal prøve den ene og den andre når dere er ”bare” ca 3-4 år yngre enn meg. Er deres verdier i orden? Vil min lege ”spare meg” for mye unødvendig utgifter og forhåpninger? Er de utenlandske klinikkene pengegriske? Håper jeg ikke spør noe dumt?

Ingen spørsmål er dumme. Men som du selv sier - tidlig overgangsalder = vanskelig å få barn. Selv om noen kvinner kan bli gravid i din alder betyr ikke det at alle kvinner kan det. Vi er alle forskjellige.

Jeg har forståelse for at ønsket om barn kan være like sterkt hos deg som hos barnløse, men jeg tenker likevel at kanskje det beste for deg vil være å klare å godta at toget er gått. Legen vil nok bare ditt eget beste. Det koster en del med inseminasjon og ikke minst IVF. Det er mange følelser inne i bildet og nedturene kan være mange, så hvorfor plage seg selv med alle følelser og økonomiske bekymringer når man har fått så klare uttalelser fra en som bør vite?

Bare mine tanker, mener ikke å være respektløs overfor deg ;)

Hei, Sunshine:-)

Ikke så ofte inne her lenger jeg heller. Følger bare litt med fra sidelinjen innimellom. Ja, det var dumt med enda et negativt forsøk, så nå skal jeg få sjekket om jeg er i orden eller ikke. Ingen vits å fortsette om det viser seg at jeg rett og slett ikke kan få barn. Men jeg satser jo på at alt er i orden og går nok for ivf til slutt. Jeg har jo, som du sier, brukt en del penger på dette allerede, og føler at ivf er et sikrere kort om alt i utgangspunktet er i orden.

Ja, jeg har fått meg kjæreste:-) Han er bare verdens herligste, og det morsomme er at vi vokste opp sammen. Så jeg fant ham omtrent i hagen min...hehe...Han er sterilisert og ferdig med egne barn, men er med meg uansett hva jeg måtte velge å gjøre. Og det er deilig:-)

Håper det går bra med deg. Du har jo jammen ikke lenge igjen nå før mini er ute. Det blir kjempespennende å høre hvordan alt blir:-)

:-) En drømmemann altså :-)

Skal være flinkere til å holde kontakten med deg på face - ikke alltid så ivrig der heller jeg... :)

Jeg er offisielt høygravid om få dager - det går bra - men bekkenet begynner å streike nå. Støtter deg i å gå for ivf. Veldig greit å få en statusrapport på de eggene etter mange negative forsøk... Og så er det jo endel ekstra hjelp du kan få...iform av homeopati, akupunktur og medisinsk behandling... Jeg var jo nærmest selvlysende av medisiner denne gang - men det gikk!!!

Lykke til - vi snakkes - og stor klem :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...