Gå til innhold

Hvordan reagerer du på jerntilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed i dag om å skaffe jern, den sterke typen.

Men er det det man blir hard i magen av?

Og blir alle det?

Jeg sliter litt med har mage allerede, og begynner å plages litt med hemoroider. Er litt redd for at det skal bli enda verre nå.

Hadde jernlager på 9.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen får hard mage av jern, kanskje speiselt den "sterke" typen. Hemoirdene kan også da bli verre..

Min jordmord anbefalte meg Hemofer 2tab. daglig. Jeg har ikke blitt hard i magen av denne og den var veldig effektiv. Men husk å ta C-vit ved sidna får å lettere ta opp jernet :) Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Jeg har samme problem, blir dønn hard i magen av alle jerntilskudd i pilleform. Men dette er perfekt!! Merker virkelig ingenting!

http://www.nelsonsnaturalworld.com/en-gb/uk/our-brands/spatone/

Fikk det anbefalt av min søster i England - helt supert.

Ellers har jeg endlig funnet løsningen på treg gravidmage: 2 ss linfrø legges i vann over natten, spis med litt yoghurt på morgenen før frokost. (De skal bli slimete - hele poenget) Det gjør underverker for meg, alt annet - svisker, trening, vann, kiwi, fiber.. gjør ingen forskjell.

Lykke til!

Skrevet

Magen min tåler over hodet ikke jern. Full stopp og magekramper fra helvete! Men det er andre som tåler det helt ok så du må bare prøve deg frem.

Aminojern som kjøpes på helsekost skal være det beste både for magen og for å få opp ferritin raskest. Fikk det anbefalt av min tante da hun gikk på cellegift og stort sett ikke tålte noen ting - men aminojern gikk bra. Jeg har ikke prøvd det selv men har hørt mange osm synes det er best!

Skrevet

Aminojern er bare det beste,(også ifølge jordmora mi)!(har prøvd flere ulike)

Skrevet

ok, er den sterk? Husker bare fra forrige graviditet, da fikk jeg anbefalt hemofer som har ganske lavt jerninnhold. Disse fikk aldri opp jernlageret skikkelig. Vil aminojern gjøre det?

Skrevet

Aminojern er ikke sterk i det hele tatt. Den er den beste i følge jordmora mi også. Den anbefales visst i et eller annet jordmordmagasin også..

Skrevet

med "sterk" mente jeg om den har høyt jerninnhold ;) Rart at legen ikke nevnte den, for hun ramset opp masse forskjellig. Men får gå på helsekosten da.

Skrevet

Aminojern får opp ferritinlageret raskest og det er viktigere enn styrken på tilskuddet. Jeg vet om mange som tar sterke jerntilskudd, sliter meg magen og ikke får opp ferritin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...