Gemini77 Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Jeg jobber i 100 % stilling i helsevesenet og jeg har fått mulighet til å ta en master i helseadministrasjon/ledelse tilrettelagt mens jeg jobber. Altså at jeg får fri til forelesninger, eksamener etc uten å miste lønn. Altså kompetanseutvikling som kommer meg og arbeidsgiveren til gode. Alt høres selvfølgelig veldig bra ut, men siden jeg har bechterew og en hjertefeil (AV-blokk grad 2) så kan det hende jeg går på en smell når som helst hvor jeg da må ta det roligere og evt blir gradert sykmeldt i en liten periode - i verste fall 100 % sykmeldt i en periode. Dette har ikke skjedd ofte, men jeg var før ferien 100% sykmeldt i 3 uker med akutt pancreatitt (bivirkninger av sprøytene jeg tar) som førte til sykehusinnleggelse. Jeg er bra igjen og vil gjerne ta denne masteren kan åpne mange dører for meg. Jeg ønsker ikke å sitte hjemme delvis ufør og tenke på at helsen er dårlig! Så mitt spørsmål er..... hvis jeg begynner på denne masteren i tillegg til jobb og så blir sykmeldt i for eks 1 mnd... kan jeg da fortsatt studere mens jeg er sykmeldt eller må jeg da droppe forelesninger, eksamener etc i tillegg? noen som vet?
Gemini77 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 19. august 2010 Ingen som vet? Jeg vet jo at man ikke kan være sykmeldt og studere samtidig, men hva skjer hvis man er sykmeldt i en liten periode under studiene?
lille sprelle Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Du kan ikke ta eksamen mens du er sykmeldt, men du kan så vidt jeg vet følge forelesninger, ihvertfall så lenge de ikke er obligatoriske og en del av utdanningen. Jeg hadde ringt nav og spurt. Regner med at dette kanskje er litt et ledd i omskolering med tanke på helsen? I så fall bør de jo være velvillige.
Gemini77 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2010 jeg håper selvfølgelig ikke at jeg blir sykmeldt i det hele tatt, men jeg er under utprøving av nye medisiner etter pancreatitten og vet jo ikke hvordan jeg vil reagere på disse nye.. Så jeg må iallefall vite at hvis dette skjer og jeg blir sykmeldt i en mnd at ikke alt strevet med masteren er bortkastet hvis jeg da må hoppe av... Takk for svar! :-)
animal Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Jeg holdt på med videreutdanning da jeg gikk gravid og var sykemeldt.Jeg fullførte og tok eksamen. Man har en helt annen arbeidsbelastning på jobb en man har på skolen, med mulighet til å lese endel hjemme om nødvendig, i stede for forelesninger. Jeg fikk sykepenger. Egentlig burde NAV se på dette i litt bredere perspektiv, er det ikke bedre for samfunnet at du faktisk kan gjøre noe nyttig mens du likevel er sykemeldt? Ville nok undersøkt dette først, ta kontakt med personal på jobben din, så må de kontakte NAV for ytterligere informasjon hvis de trenger. FÅ gjerne henvist til spesifikke lover, slik at du kan vise til disse om du skulle få problemer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå