Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Vår lillemann på 2 år og 3 mnd, pleier som regel å få is hver helg, å det blir litt xtra her og der i tillegg..Føler vi ike har helt styring på rutinene i helgene, å det blir kanskje litt mye:-( Vi spiser så sunt som man kan få ellers, da vi er en familie som driver med trening og fitness. Men helgene har jeg liksom lyst til at han skal kose seg litt xtra, men hva er liksom grei mengde å gi til en 2-åring??
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Lille får en drops eske og en liten sjokolade eller to (type kinderegg/sjokolade eller sånn eventyrsjokolade. Evnt litt potetgull, men det ikke så ofte.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 dette får han altså på lørdager. Også blir det jo en is i ny og ne nå på sommeren.
lille sprelle Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 vi har ikke noe fast. har gjerne kanskje en sjokoladebit til dessert etter middag når som helst i uka. Ingen spes lørdagsgodt, men litt mer frislepp i helgen kanskje av og til. Jeg har liten tro på at noen trenger store mengde. Snupp er fornøyd med en sjokoladerute eller to. Rosiner er også stas, eller frukt. Sukkertøy er godt. MEN det er ikke snakk om mer en kanskje 3-5 stykker og ikke en hel eske. Så lenge hun er fornøyd med det, så ser jeg ikke noen grunn til å gi mer. Vi gir nesten alltid dette i forbindelse med måltid.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Vi har ikke begynt med godis enda. Han er 2 år og 2 mnd...
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Nå har mine her to halvsøsken som er her annenhver uke. Når de får godterier, så må nesten han få også. Ikke så lett å holde unger unna godteri når de har eldre søsken.
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Jenta vår hadde nesten ikke smakt godteri før hun var nesten 2 år. Da var vi på ferie i Hellas og der ble hun introdusert for både kjærlighet på pinne og annet av både resturanteiere og butikkeiere. Før det hadde pleide vi bare å gi henne ting som bringebær, oppskåret frukt el tørket frukt som "godteri". Men vi begynte å la henne få lørdagsgodt da hun var cirka 2 år. Hun får enten velge seg litt smågodt eller vi kjøper 1 kjærlighet, 1 kindersjokolade/kinderegg og en pastilleske.
UpsyDaisy Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Vi er så heldige at vi har en gutt på 2 1/2 år som ikke liker godteri:) Han får gjerne en liten eske rosiner eller noen druer og er super fornøyd med det. Is er han veldig glad i da, men det glemmer jeg liksom at vi har...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Vi kjøper "smågodt-kjeks" m/sjokoladetrekk som han får litt av, evt rosiner eller kanskje en bit sjokolade. Er superglad i druer, så han kan gjerne spise det som lørdagsgodis han. Heldigvis liker han ikke brus, er godt fornøyd med vann som har en saftskvett i seg..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Ikke noe fast, men vi er ikke så veldig nøye på det. Han får en pakke smurfedrops eller liknende, men ikke fast lørdagsgodt, is får han innimellom og. Av og til får han velge noen små godeting fra smågodt disken når vi er på butikken. Han er ikke spesielt glad i godteri egentlig, spiser bare litt om han får. Så ofte baker vi i helgene, han elsker å bake og gjør nesten hele jobben selv. Veldig koselig mor og sønn aktivitet så får han litt godt da:-) Han elsker bakevarer! Min gutt er 2 år og 2 mnd
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 Mine får ikke lørdagsgodter. De er 3,5 og 2 år og har aldri smakt andre godterier enn bursdagskake, bursdagsis, sjokolade, saft og brus. Vi er sukkerbevisst familie der hverken jeg eller mannen spiser søtt og ungen får spise når de får av andre i bursdager eller liknende. Ingen av besteforeldrene spiser søtsaker som saft, is, boller osv. Vi gjør andre hyggelige ting i helgene som baking, turer osv. Syntes ikke sukker sier noe om hygge.
Galskapens overhode Skrevet 22. august 2010 #12 Skrevet 22. august 2010 ja.. begge ungene får det (7 og 2,5 år) De får velge ca 15 biter fra smågodthylla. Dette rekker i massevis..
Sannali Skrevet 22. august 2010 #13 Skrevet 22. august 2010 Nei... Men vi er jo som regel ute på noe begge dagene i helgen hvor vi også spiser ute, og da får hun is etc. Ellers er vi ikke snopmennesker selv, så det faller seg ikke naturlig å gi henne noe vi selv ikke spiser. Har derfor ikke noen spesiell lørdagsrutine, men har tenkt at når den tid kommer skal jeg gjøre noe hennes oldemor gjorde; gi en liten leke (hun ga 2-3 legoklosser) i tillegg til litt godter/tørket frukt/smoothie. Jenta mi er veldig glad i disse småhundene og My Little Pony som man får i små poser til ca 30 kr, så ser for meg at hun får en sånn pose i tillegg. Så blir det ikke bare snopet, men også noe hun liker å leke med hun ka se frem til.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 22. august 2010 #14 Skrevet 22. august 2010 Gutten her er 2,5 år og veldig glad i snop. Han maser alltid på butikken, så bestemte meg for å innføre lørdagsgodt. Da får han iallefall noe, og så kan jeg si "du skal få på lørdag" når han maser. Er lettere for ham å godta. Her pleier han å få en liten pose biler og eller en liten pose nonstop (en sån pose som er inni de pakkene med mange små). Om sommeren blir det jo litt is innimellom også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå