Gå til innhold

Dere med barn fra för...

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

...hvor aktive/sterke er de ved tremånedersalderen? Sitter stadig å pröver å se for meg den förste jula vår sammen, men det er litt vanskelig ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig at ting faller litt mer på plass og man begynner å få litt mer rutine på ting rundt 3 mnds-alderen. Vi opplevde også 3 mnds-alderen som et lite vendepunkt; sluttet å amme (pga div problemer), og gikk over til flaske istedet, med det resultat at vi fikk en helt "ny" baby følte vi- som plutselig kunne sove flere timer i strekk både dag og natt, og som var blid og fornøyd.

Motorisk og sosial utvikling hos de små vil være ganske så individuelt, og skal jeg være helt ærlig så husker jeg ikke lenger når hun begynte å le, rulle rundt osv:p Men mener å huske at hun var drøye 3 mnd når hun begynte å bable en del; morsomme pludrelyder og testing av stemme og volum- var så koselig å våkne til pludrende fornøyd liten baby i sengen vedsiden av meg, sukk, gled deg:D

Denne oversikten viser et slags gjennomsnitt når d gjelder babyens utvikling første året;

http://www.lekegrinda.com/det01.shtml

Skrevet

Når de er 3 mnd så er de mer våkne, ofte kan de smile, le, prate/pludre etc. Liker ofte å sitte i vippestoler, følger med. etc.

Foreldre og barn har nå hatt 3 mnd sammen og blitt godt kjent. Alle er rett og slett litt mer avslappet. Som hun over her skrev: spising og soving er mer på plass.

Du har rett og slett en liten baby, og ikke bare ett spedbarn, i hus :) Blir nok en flott jul!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Morsomt :-) Ja, jeg gleder meg, dette blir spennende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...