Gå til innhold

Er vaksiner med på å gjøre oss sykere?

Anbefalte innlegg

"Stadig flere foreldre stiller spørsmålstegn ved vaksinasjon av sine barn. Stadig flere stiller og spørsmål ved alle reisevaksinene vi mennesker blir anbefalt, særlig siden vi reiser mer og mer. Det kommer og vaksiner for flere og flere sykdomstilstander. Er dette med på å gjøre oss sykere og sykere? De fleste reisesykdommer vi vaksineres mot kan greit behandles med homeopati. Det er bare å kontakte en homeopat. (Velg en som har MNHL i sin tittel – Medlem av Norske Homeopaters Landsforbund. Homeopati er i Norge en 5-årig utdannelse, og MNHL er en kvalitetssikring).

Vaksinasjon tar utgangspunkt i at vi ikke er i stand til å beskytte oss selv Vi må vaksineres mot sykdommer som nærmest er utryddet. Vi må vaksineres mot forholdsvis uskyldige barnesykdommer. Tidligere fikk barn lov til å få meslinger, kusma og rde hunder. Nå vaksineres barn mot dette med MMR-vaksinen fra 15 måneders alder.

Rudolf Steiner hevder at meslinger er den viktigste av alle barnesykdommene. Barna blir sterke og ”voksnere” etter sykdommen, får en ny selvtillit - gjennomgår en metamorfose – svært viktig for menneskets utvikling og forsvar mot mer alvorlige sykdommer som astma, allergier, nevrologiske sykdommer og kreft etc. senere i livet.

Barnesykdommene er en ”boost” for immunsystemet. Før MMR fikk de fleste barn noen eller alle barnesykdommene. For øvrig en forkjølelse i året samt noe småtteri. Få barn hadde allergier og astma. Kreft var ikke en folkesykdom, men forbeholdt de få. Nå får kun noen få barn barnesykdommene, gjerne de som vokser opp i Steiner-miljøer, ikke blir vaksinert og har ”smitteringer” – det vil si at dersom et barn er så heldig å få en barnesykdom, tar de andre med sine barn dit i håp om at de også skal få dem. De fleste barn får utallige forkjølelser og virus, da hele deres immunsystem skal bygges opp på snørr og omgangssyker. Igjen og igjen. Som regel får de stakkars barna heller ikke ha feberen sin i fred.

Med hensyn til feber er skolemedisinens syn at den må fjernes. Feber er en fiende som må undertrykkes. Alternativmedisinen anerkjenner at feber er kroppens egen metode til å helbrede. Alle kroppens helbredende funksjoner virker bedre ved høye temperaturer. Høy feber øker antallet hvite blodlegemer, blodsirkulasjonen, utvider årene i det aktuelle området eller i hele kroppen, nedsetter appetitten slik at tarmene får skilt ut toksiner i fred og ro, setter i gang diarè, svette, slimdannelse, puss og utslett. I tillegg dør bakterien eller viruset man har ved en spesiell temperatur – kanskje ved 38,5 eller 39,7 eller 40 grader – og kroppen skiller ut restene. Ved febernedsettende midler får ikke kroppen gjort seg frisk, og personen kan gå og hangle i ukevis i stedet for å bli frisk på noen dager. Selvsagt skal vi passe på at feberen ikke blir farlig høy.

Helt fra vi blir født blir vi bombardert med ytre faktorer som prøver å bryte ned forsvaret vårt, slik at vi mister muligheten til å bygge opp et effektivt forsvarssystem. Ved massiv vaksinasjon allerede fra 3 måneders alder gir vi beskjed til barnet og hans immunsystem at hans eget system ikke er til å stole på og må beskyttes av noe utenforliggende. Det er ikke bare immunsystemet hans som svekkes, men personligheten hans får beskjed om at han ikke er bra nok, og at han må bli avhengig av andre i stedet for å stole på sin egen vitalitet og kraft.

Etter vaksinasjon ser vi ofte starten på gjentatte infeksjoner som mellomørebetennelse, bronkitter, forkjølelser etc. Skolemedisinen slår ned dette opprøret med febernedsettende midler, antibiotika og cortison, som igjen undertrykker hans egen kraft. Til slutt får han ikke lenger særlig feber.

Dype kroniske betennelser og utallige emosjonelle og mentale symptomer kan bli og er ofte resultatet. Barnet kan få en tendens til å la andre ta styringen og invadere ham. Han tar ikke nok plass selv, og er for svak til å hevde hva han selv vil og mener. Dette barnet kan under litt uheldige omstendigheter lett bli et offer for mobbing og overgrep. Vi ser i homeopatien at det rette homeopatisk midlet på dette stadiet gjenoppretter høy feber samt barnets sterke vilje til å sette klare grenser. Dette er ikke alltid like velkomment for foreldrene, som er vant til å ha et stille, snilt og medgjørlig barn...."

Les resten på:

http://www.unity.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1029&Itemid=187

Fortsetter under...

Anonym sa: "De fleste reisesykdommer vi vaksineres mot kan greit behandles med homeopati."

Nei, det kan de ikke. Man skal faktisk være usedvanlig godtroende og lettlurt for å tro på noe slikt som "vannets hukommelse", "potensiering ved fortynning" eller "likt kurerer likt". Homeopati har ingen påvist effekt og har ikke sannsynliggjort hvordan det i det hele tatt skal kunne fungere. man kan like godt gå til astrologen.

Anonym sa: "Rudolf Steiner hevder at meslinger er den viktigste av alle barnesykdommene. Barna blir sterke og ”voksnere” etter sykdommen, får en ny selvtillit - gjennomgår en metamorfose..."

Ja, det er fint med en metamorfose for noen når man vet at noen barn får komplikasjoner og kan dø av dem. Men det er vel en liten pris å betale for en "metamorfose"? Disse barna er jo uansett svekket, så samfunnet klarer seg vel fint uten dem. Dette menneskesynet er så kynisk at det er til å spy av.

Anonym: "Barnesykdommene er en ”boost” for immunsystemet. Før MMR fikk de fleste barn noen eller alle barnesykdommene. For øvrig en forkjølelse i året samt noe småtteri."

Eller potensielt f.eks. lammelser av polio eller hjernebetennelse av meslinger.

Resten er kunnskapsfritt ideologisk vås uten noe form for forankring i virklighetens verden. Og når jeg nå ser på linken er det Eva Lystad, en av Norges største sjarlataner og personifisering av faren ved homeopati. Utsagn som "Tuberculose er den eneste av sykdommene som er vanskelig å behandle homeopatisk" viser en kynisme i sin tiltro til overnaturlige krefter som resulterer i at man faktisk får folk til å stole på placebobehandling ved alvorlige sykdommer enn å få dem til å oppsøke ekte, vitenskaplig og dokumentert hjelp. Også kalt MEDISIN.

Jeg har lest gjennom og så at jeg feilaktig skrev EVA Lystad. Hvordan i alle dager fant jeg på dette navnet?! - Jeg mente selvfølgelig GRO Lystad.

Her forresten en enkel presentasjon av hva homøopati er:

http://darryl-cunningham.blogspot.com/2010/06/homeopathy.html

Om ikke de fleste reisesykdommer kan hjelpes med utvannet vann kan det hjelpes av; jeg nevner; ha en sunn tarmflora! Overflod av sunnetarmbakterier før, under og etter reisen. Sterkt immunsystem, sopp-parasitt-bakterie-virus- drepende urter før under og etter reisen. Logiske forholdsregler når det kommer til hva som skal spises og drikkes på turen. Man legger seg f.eks ikke ned i vannkanten på safari inni kenya og slurper i seg sump-vann. Man unngår å bli stukket av mygg ved å ikke ikle seg blå eller røde klær, myggoljer (kan lages selv), myggnett, ekstra store doser B1 vitamin, myggen liker ikke lukten av dette. Det å ha slimhinner fra munn og ut endetarm som fungerer optimal, dette er kroppens første forsvarsverk, fungerer dette kommer ikke mikrober lengere inn i kroppen.

Selvfølgelig gjelder vanlig forsiktighet, men jeg skal gjerne se deg forebygge/behandle malaria med basilikum og hvitløk (ja, jeg vet jeg er polemisk nå, men bare å ta noen urter hjelper ikke mot absolutt alt).

Uansett var vel temaet her våset til Gro Lystad som synes det er helt greit at svekkede barn dør slik at andre kan få sin karakterbyggende "transformasjon".

Annonse

Ikke noen få, men nå besitter jeg en stor kunnskap om urter. Når det gjelder malaria skal du ikke se bort ifra at det finnes parasittdrepende urter, seek and you will find. Jeg skrev kun mitt innlegg basert på dette med reisevaksiner du nevnte ovenfor, altså ikke på våset til en eller annen. Men det gjelder og holde seg til tema her skjønner jeg, ikke for mye krumspring.

Anonym sa: "Ikke noen få, men nå besitter jeg en stor kunnskap om urter."

Det skjønte jeg ikke. "Ikke noen få" hva?

Anonym sa: "Når det gjelder malaria skal du ikke se bort ifra at det finnes parasittdrepende urter, seek and you will find."

Nå er vel virkestoffene i medisinsk behandling avledet av planter, så ja, det vil nok være slik. Men hva er poenget med det du skriver i forhold til denen tråden?

Anonym sa: "Jeg skrev kun mitt innlegg basert på dette med reisevaksiner du nevnte ovenfor, altså ikke på våset til en eller annen."

Jeg har ikke nevnt noen reisevaksiner, og tråden ble vitterlig innledet med våset til Gro Lystad.

Ikke noen få....., da mente jeg ikke noen få urter.

Hva poenget er? Kjære deg, for å poengtere at det kanskje finnes noe annet bedre der ute enn å vaksinere seg

"Anonym sa: "De fleste reisesykdommer vi vaksineres mot kan greit behandles med homeopati." Denne saken sto litt lengere oppe i denne tråden, du må ut og lete igjen.....

Du henger deg opp i at man ikke følger tråden, og lar det bli viktig uten å ville se at det finnes noe annet der ute, uten den minste interesse. Men tiden vil vise deg at det gjør det, uansett hvor mye du sparker fra.

Anonym sa: "Kjære deg, for å poengtere at det kanskje finnes noe annet bedre der ute enn å vaksinere seg."

"Noe annet bedre" har tilgode å vise effekt og dermed at det er bedre.

Anonym sa: ""Anonym sa: "De fleste reisesykdommer vi vaksineres mot kan greit behandles med homeopati." Denne saken sto litt lengere oppe i denne tråden, du må ut og lete igjen....."

Det var fortsatt ikke meg som anførte noe med reisevaksiner. Det var Gro Lystads artikkel som gjorde. Poenget var dessuten at homøopati ikke har noe effekt mot noenting.

Tror jeg takker for i aften mann, du er ute etter å diskutere oppbyggingen av en tråd på dinbaby istedet for å åpne litt på topplokket.

Gro Lystad er for meg kun et navn, jeg er ikke utdannet homeopat, men om det gjøres noe godt der, så hvorfor ikke? Det vokser ikke reagensrør opp av bakken, og jeg må igjen minne deg på at til syvende og siste kommer du ikke til å finne svaret på bunnen av et slikt rør.

Annonse

EJ09 sa:

"Uansett var vel temaet her våset til Gro Lystad som synes det er helt greit at svekkede barn dør slik at andre kan få sin karakterbyggende "transformasjon"."

Hvor har du dette fra?

Helseinterressert:

Jeg vet ikke hvor EJ09 har det fra, men jeg kan da tydelig huske å ha lest dette:

Homeopat Gro Lystad ser ingen grunn til bekymring for meslinger, og mener sykdommen er bra for barn.

- Meslinger er ifølge Rudolf Steiner en transformerende sykdom som gjør at du vokser som menneske. Dette blir vi fratatt ved vaksinasjon.

- Er du helt sikker på at dette er positivt for barna?

- Jeg er helt sikker på at det er positivt for et barn som er friskt. Det kan tenkes at enkelte vil dø, men dette gjelder barn som er svekket på forhånd, sier hun til NRK.

Les gjerne det siste avsnittet der to ganger. Synes du det er ok, Helseinterressert?

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7043347

Puss brillene, gni øynene og les hennes uttalelser. Hun anbefaler smitteringer for meslinger vel vitende om at svekkede barn kan komme til å dø, og hun godtar denne muligheten. Dermed synes hun det er greit at noen dør mens hun tjener penger på det og viser et forkastelig og fascistisk menneskesyn.

Jeg registrer at du tillegger dine meningsfeller egenskaper de ikke har EJ. Fordi man er skeptisk til vaksiner så behøver ikke dette å bety at det er greit at mennesker dør.

Jeg antar at selv ikke en ivrig vaksinetilhenger som deg selv synes at det er greit hvis friske uskyldige barn dør etter vaksiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...