Gå til innhold

Hvor finner man noen som er villige til å vaske ned et forferdelig møkkete hus innvendig??

Anbefalte innlegg

En i familien har gått bort, og vi må stå for salg av huset.

Det er helt forferdelig møkkete der, denne personen har levd i sin egen møkk og ikke vasket i det hele tatt de siste fire årene.

Dere har sikkert sett programmer på tv om folk som lever i et evig kaos av rot og dritt, og ikke vasket noe som helst på gud vet hvor lenge. Slik ser det ut der, hvis ikke verre.

Vi har kastet rubbel og bit i huset, men nå kjenner vi at vaskingen, den orker vi rett og slett ikke å ta.

Har prøvd å google litt rundt, men det virker som de fleste firmaene kun tar på seg vasking av hus med "normale" forhold når det kommer til skitt.

Dette huset klassifiseres nok som et spesialoppdrag.

Fortsetter under...

Mistet selv et familiemedlem som levde under slike forhold i sommer. Det var i oslo. Vi kontaktet flere rengjøringsfirmaer som spesielt drev med dødsbo. Men det er myyyye variasjon i pris. Og dette er en leilighet på 60-70 m2. Den ene plassen skulle ha 42 000 (!!!!!!).. Mistenker de nesten for å ikke ville ta det, for det var så mye jobb. mens vi endte opp på et firma som tok 7-8000 tror jeg. Disse var blitt kåret til "et eller annet beste vaskebyrå" for noen år siden.. men husker ikke hva de heter, siden det var faren min som tok seg av formalitetene. Der hadde de garanti på at vi ikke trengte å betale noe før vi var fornøyd. Du må nok bare ringe rundt/forhøre deg i nærområdet. Mest sannsynlig må de komme først og se stedet før de gir deg en pris.

Hvor bor du? Om du bor i Oslo kan jeg sjekke opp navnet på firmaet for deg. Og en ting er sikkert.. etter alt det følelsesmessige + rydding/kasting av et dødsbo, vil man helst slippe å stå å skure og vaske oppi det hele. Særlig når plassen er i slik elendig stand.

Nei, jeg kjenner litt på at nå er det nok. Ryddingen av dette huset, og alt vi forgjeves har prøvd å få til i flere år har slitt utrolig på oss.

Nå er jeg lei av å måtte sette eget hjem, parforhold og barn i andre rekke, og føle at jeg ikke sitter igjen med annet enn dritt, ikke så mye som et takk fra noen engang.

Det er snakk om et ganske så stort hus i elendig forfatning, så at det vil bli ekstremt dyrt har vi regnet med.

Huset ligger i Akershus.

HI

Alt kan løses med penger, det kommer bare an på hvor mye.

Ta kontakt med vaskefirmaer og hør med dem. Om prisen er høy nok, blir ikke et møkkete hus store problemet,

Annonse

mittoppdrag.no var lurt! Det hadde jeg ikek tenkt på engang jeg.

Innlegg i lokalavisen er uaktuelt av hensyn til gjenværende barn, hvordan ståa har vært der de siste årene er ikke noe folk trenger å vite så mye om.

(Til dere gærne dibdamer som det er noen av her inne: Det skal nevnes at tilstandene ikke var slik når barna vokste opp der, det ble sånn flere år etter at de flyttet hjemmefra, så slapp helt av, det har aldri vært behov for noe barnevern eller snakk om omsorgssvikt.)

Skal høre med faren min om hva slags firma vi brukte. Virket visst veldig seriøse. Og som sagt så tror jeg det er viktig at de stiller med en slags garanti for deres del.

Husk å opplyse om at det er et dødsbo.. mange vaskefirmaer vil gjerne vite dette av forskjellige grunner. Og man har visst en plikt til å opplyse om slikt. I et hus som har "forfallt" i 4 år, trengs mer enn et fotballag med grønnsåpe og skurekoster vil jeg tro. I huset til bestefaren min hadde det "forfallt" i 10 år.. han nektet å ta imot hjelp fra oss andre til rengjøring. Der måtte de bruke spesielle løsemidler og diverse for å få det ordentlig rent. Det tipper jeg kanskje er tilfelle hos dere også. Og da er kanskje noen profesjonelle løsningen.

Skriver igjen i morgen jeg.

Lykke til så lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...