Gå til innhold

Hva tror dere om Teutonia spirit S3? Erfaringer på vinterføre spesielt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ettersom jeg bor i Nord-Norge så valgte jeg denne vogna nettopp fordi:

- Det er store hjul, bra på vinterføre

- Det er håndbrems, et pluss på vinterføre i bakker og ellers om man skal jogge.

- Sportsdelen kan snus mot meg, barnet blir dermed beskyttet mot vær og vind selv om det sitter oppe.

- Den er lun og god, men tett og fin kalesje og fotpose i sportsdelen.

Andre vogner med svingbare forhjul har som regel så små forhjul. Det vil ikke funke på snø... Og de færreste vognene har sportsdel som kan vendes begge veier.

Vi bestilte vogna og ekstra utstyr på www.kopbarnvogn.se og sparte noen tusenlapper :-)

jeg har kjøpt den, og venter spent på prinsessen som skal ligge i :) jeg har ikke brukt vognen enda, men vi måtte ha en liten vogn som skulle ha plass i bilen våres.... har termin om 5 dager!

eneste negative er at softbagen er litt liten da. (hadde en simo kombi sist, den er stor og god ) . har tatt oppi saueskinn, og da ble bagen enda mindre :P hehehe.... men gleeeder meg til å trille :)

Jeg solgte min etter første barn pga at den var ustabil. Jeg og søsteren min trillet på en skogssti- min s3 holdt på å tippe HELE tiden, mens hennes Mountain Buggy var som en traktor. Så jeg vil heller anbefale en annen vogn. Liten er den også, min toåring var for liten til å sove i den fra 1 1/2 års alder. Men en fordel som dere sier er det og det er den vendbare sportsvogndelen.. Det er gull verdt..

Annonse

PS, Flere dager i snøvinteren 2009 her i Oslo måtte jeg bruke simovognen for å komme meg frem. Fortauskanter og snøkanter er ikke spesielt lett å komme seg frem med s3, dessverre.

2010 utgaven er forbedret i forhold til stabilitet. Nå vil jo aldri en 3 hjuling bli like stabil som en vanlig 4 hjulsvogn, men 2010 utgaven jeg har kjøpt er kjempestabil. Den er litt bredere bak enn de tidlige utgavene :-) Så du kan ikke sammenlikne en ny med en brukt der iallefall. Lettere å komme til handlekurven på den nye også.

Lurer på å kjøpe den vogna selv.Har også sett på nettet at de er blitt stødige vogner og hjulene er jo store- trodde kanskje det var en fordel med lufthjul, men det finnes visst ikke. Da er de vel bra nok på snø disse hjula også?

Hvor mye koster vogna? må man kjøpe ekstra dypbag i tillegg til sportsdelen eller er alt inkludert? Hvis vi skla kjøpe i tillegg blir det jo ganske dyrt? Har ikke helt begrep på hva en vogn skal koste da jeg aldri har trillet en barnevogn før:)

Jeg synes ihvertfall teutonia spirit S3 er en veldig kul vogn å se på. Stilren og funky på samme tid!

Teutonia kan du har som både kombi, med mykbag i sportsdelen. Eller som duo, bestille fashion bag i tillegg. Jeg har bestilt fashionbagen og bruker denne første halve året ca til man går over til sportsdelen som ligger på boden i mellomtiden :-)

Selve vogna, med sportsdel, kostet ca 5tusen på nettet. Og så kommer fasionbag eller mykbag, alt atter hva man velger, i tillegg. Fashionbagen får du til 1499,-.

Kjøper du den brukt så må du være oppmerksom på at 2007-2008 ikke har håndbrems og er mye mer ustabil...

Jeg har i tillegg kjøpt adapter og tario bilstol, slik at jeg kan sette bilstolen rett på vognunderstellet. Veldig praktisk :-)

Hei, det stemmer ikke at 2007 modellene ikke har handbrems. Vi kjopte var pa Lilleprinsen.no - og da fikk du med handbrems i 2007 ogsa. Nar det gjelder stabilitet har vi aldri hatt noe problem med det! Fremdeles veldig rimelig tilsalgs pa finn.no se lenger opp i traden :-)

Annonse

Dersom dere bor på østlandet og har muligheten til å reise over til Sverige, så selger de teutonia både på Norbysenteret og Happyland på "det gamle Svinesundområdet". Sparer fort noen tusenlapper på det.

Vår 2008 modell hadde håndbrems.

Men om du ville ha en stabil vogn, bør du ikke kjøpe brukt, de gamle er ikke så stabile (syns jeg da)

Vi solgte vår for 2000 kr på finn, bare sportsvogndelen- men bøylen manglet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...