Gå til innhold

Det nærmer seg!

fjummsi *med nr. tre i magen*

Anbefalte innlegg

Fem uker til termin i dag. Hjemmefødselsjordmor på besøk i går. Masse modningsrier, babyklærne blir vasket nå (litt sent ute denne gangen synes jeg), kassa til fødselen (utstyr) planlegges nå, basseng er ikke i hus, men avtalt leid. Ååååå, jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142214826-det-n%C3%A6rmer-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fem uker går fort! Det er veldig hyggelig å pusle rundt i eget hjem og forberede seg.

Jeg har litt lengre tid på meg, har termin i desember, men har begynt å planlegge hvor i huset det skal skje og å forberede barna litt på hvordan det kan bli. Jeg gleder meg også, ser for meg fyr i peisen, fin musikk og rolig stemning.

Lykke til, fjummsi, håper du forteller hvordan det går!

Å så kjekt!!! Har du begynt å få ryddedilla? Huset vårt har aldri vært så rent og fint som da jeg fødte hjemme sist! Vaska hele huset fra gulv til tak, støvsugde hver dag (!) og moppa gulvene minst annenhver dag. Det skjer jo ALDRI til vanlig! Fullstendig støv på hjernen siste 4-5 uker! Hehe!

Håper alt er ok denne gangen også, sånn at jeg får oppleve en like fantastisk fødsel som sist!

Og hvis du ikke har født hjemme før: Gled deg! Følte meg MYE tryggere hjemme, både mht babyen og meg selv! Det var også mye mer avslappende å være hjemme. Så en film, pusla litt rundt i huset, gikk en tur, og lå noen timer og bare slappa av i badekaret! En fødsel blir jo aldri deilig, men dette var jammen ikke langt fra! ;-)

Lykke til!!!! Gleder meg masse på dine vegne!!!

Ja, klart jeg skal oppdatere dere!

Det er første hjemmefødsel, og jeg kjenner at dette er så riktig for oss, jeg føler meg så trygg på valget.

Ryddedilla - jo, forsåvidt har jeg det. Men jeg er fremdeles kjempekvalm og må ta det veldig med ro, og mannen er syk (kronisk). Så selv om vi ønsker å ha et perfekt hus, så er det veldig ofte langt fra det ;)

Jepp, har vært skikkelig dårlig hele veien. Hybelkaninene koser seg, jeg er kvitt "flink pike-syndromet" (aldri så galt at det ikke er godt for noe), og kooooooos har jeg masse å gi av.

Takk for lykkeønskninger!

• 3 uker senere...

Annonse

For et koselig innlegg, tusen takk!

Ja, jeg vil dele historien med dere når jeg kommer dit. Så klart!

Oppdatering: En del kynnere og murring, men rolig. Er ikke noe på gang for å si det sånn ;) En uke til termin i morgen, og de to andre er født dagen etter termin.

Åh, nå ble jeg/vi glad!

Dette er historier jeg virkelig gleder meg til å lese! Jeg håper du får tiden til å gå, vi sender deg ivertfall masse fødestøv, kjærlighet og styrke! Sitter her med et stor smil om munnen, og det er en fryd å lese det du skriver :)

*flirer*

Her er det rolig og fredelig. Kjenner det murrer en del nederst i livmora, mulig det er livmorhalsen det skjer noe med. Men lite kynnere i dag. Mannen min tror det skjer i natt, men det er foreløpig ikke noe som tyder på det ;)

Annonse

Termin i går. Masse sammentrekninger i natt, men rolig i dag ;) Tror ikke det er så lenge igjen nå, men ingen tegn til fødsel i øyeblikket i alle fall. Uansett er det snart, snart, og jeg nyter de siste timene eller dagene av mitt siste svangerskap!

Fint å høre fra deg! Du er stadig i tankene mine, vet jo at du har hatt termin. Så fint å høre at du koser deg, det er lurt å nyte dagene i stedenfor å bli lei av å vente. Babyen kommer jo uansett snart!

Her er det host-host på 3 uka. Nesten så jeg lurer på om babyen kommer til å like den lyden best av alle når den kommer, siden det har vært så mye av det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...