Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk påvist eggehvite i urinen i uke 29. Normalt blodtrykk, men er ofte svimmel når jeg reiser meg fort. Ikke noe hevelser.

Legen skrev det ikke opp på svangerskapspapirene mine engang. Neste time hos jordmor er om 3 uker.

burde jeg hatt en time før for å sjekke? Kan det gå fort om det er svangerskapsforgiftning på gang, og er det noen andre tegn jeg bør være obs på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synest det var rart at du ikke fikk noen tettere oppfølging når det ble påvist eggehviter ja..

Ikke at det trenger å bety noenting,men greit å få tatt en urinprøve til før de tre ukene har gått.

Fikk selv påvist dette for en ukes tid siden,blodtrykk normatl,og ikke unormalt mye vann i kroppen heller,men legen var helt klar på at min time hos jordmor om 14 dager var for lenge å vente.

Leverte inn en urinprøve 5 dager senere,og den var helt fri for eggehviter.

Derfor jeg sier at det ikke trenger å bety noe,men jeg hadde nok villet sjekket det opp igjen...

Det kan gå ganske fort å utvikle svangerskapsf. og du bør være obs på om du plutselig får hevelser,blir kvalm eller får synsforstyrrelser. :)

Skrevet

Hei nøtta!

Var akkurat det jeg følte selv, at jeg burde sjekket det litt oftere fremover. Føler meg ikke trygg hos legen min, synes han tar så lett på alt. Sa til han at jeg hadde konstante kynnere og følelsen av nedpress, noe som er veldig ubehagelig og blir litt redd for tidlig fødsel også. Da sa han at det var jo llitt tidlig å kjenne nedpress- så han trodde liksom ikke på meg og det hele ble snakket bort.

Ringer jordmor i morgen jeg, vil ikke gå mer til han legen der..

Takk for svar:)

Skrevet

Hei

Jeg hadde også en del eggehvite i urinen. Ligger på sykhuset i 1 uke nå, observasjon for gravide. Det ble mistanke at jeg har svangeskapsforgifting. Er i uke 34 + 5 med tvilinger. Symtoner for det er:

- Høy blodtrykk

- Vondt midten i brysten

- Protein i urinen

- Flimring i øyne, du ser sånn lys som flimrer i øyene

- Hodepine (vondt bak/forand)

Skrevet

Hvor mye har dere fått påvist? I mine papirer skrev jordmor 1+ på proteiner i urinen. Blodtrykket har gått fra å ligge på 108/62 hele svangerskapet til å stige til 123/83 i dag. Det er jo normalt blodtrykk, men syns jo det var litt høyt ift hva jeg har ligget på hele tida. Ellers skrev hun 1-2 på ødem, og der har jeg ligget på 0 hele tida.

Hun sa alt var helt fint, så jeg bare lurer på hvordan det ser ut hvis det ikke er fint?

Skrevet

Jeg fikk påvist 1+ på eggehviter,blodtrykket var 133/77,har veldig varierende og "høyt" blodtrykk,så dette var lavt for min del. Hihi,men alt var greit.

Ødem har jeg 1 på.

Det er vel slik,at om undertrykket kommer på 90 da karaktiseres det som et symptom på sv.forgiftning.

Skrevet

På min ble det fra 3+ til 4+ på eggehviter, undertrykket varierte fra 90/95/100, og hevelser er på 1-2. Så det er mulig jeg har svangerskapsforgiftning, har i blant hodepine også, men ellers føler jeg meg frisk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...