Gå til innhold

min fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag ble jeg mamma til en deilig liten bebis! UL-termin var i dag, men hadde menstermin mandag.

Hadde hatt en del vondt helt siden onsdagen forrige uke, og skjønte at noe måtte være i gjerde.. Hadde masse kynnere og maserier. Mandag våkner jeg tidlig, men sender likevel mannen på jobb - jeg kan jo ikke garantere noe ;) Men bare etter en time må jeg ringe etter han og be han komme hjem igjen. Jeg TROR vi må på sykehuset. Med en time til sykehuset er jeg nemlig litt stresset da jeg hadde en relativt kjapp fødsel med førstemann.

Mannen kommer og vi reiser. Vel ankommet sykehuset blir riene registrert. De kommer hyppig, men er ikke lange. Har noen lengre innimellom. Åpningen er 3-4 cm og jeg er veldig myk, konstaterer jordmor. Kjenner jeg ble litt skuffet. Da jeg kom inn med nr 1 hadde jeg jo 8 cm! Men fødsel er igang og jordmor vil ikke sende meg hjem. Dermed tar vi oss en times spasertur rundt og utenfor sykehuset. Det begynner å gjøre litt mer vondt og vi returnerer til avdelingen. Idet jeg legger meg på sengen fikk jeg en skikkelig vond ri, og det smalt i magen - vannet gikk. Jordmor vil sjekke åpning, og forteller at her er det 4 cm nå. Er det mulig? Jeg som trodde det kom til å bli en kjapp fødsel, dette kom nok til å drøye tenkte jeg.

Fikk satt klystér og gikk på do. Da kom plutselig riene kastet på meg. Gikk i dusjen men klarte knapt å stå. Kavet meg inn på fødestua og ba mannen ringe på jordmor - jeg MÅ ha lystgass! Kastet meg opp i senga og var borte i smertehavet i en time, så var gutten ute! En intens time uten pause mellom riene, og jeg følte vel at verken jeg eller jordmor hadde særlig kontroll. Det var litt ubehagelig.. men ganske kjapt glemt når gutten ble lagt på magen min.

Så da ble det en kjapp fødsel på meg likevel ;) Var ganske glad jeg ikke satt i bilen for å si det sånn... Så om det er noen flergangsfødende som har blitt fortalt at neste fødsel kan gå raskt; Dra heller på sykehuset litt for tidlig. Jeg tok en sjanse og satset på at det var igang.

Lykke til alle sammen! Nå er jeg hjemme og koser med lillegullet.

Blåser fødestøv på dere alle ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig :) Gratulerer SÅ masse! Gleder meg til det er min tur. Kos deg masse :D

Skrevet

Gratulerer så mye med en velskapt prins:=)

Kos dere masse og nyt tiden:=)

Skrevet

Gratulerer med gutten din! Kos dere masse fremover! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...