★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 altså ble lille gutt målt for en uke siden hvor han var ca 1kg....han skulle vært 1200gr iflg legen..(forskjell på hva jeg leser rundt om ang det da men...)ihvertfall ny måling idag og var bare blitt 100gr mer...29+2 idag som skrevet før hadde både meg,storebror og min mor lav fødselsvekt og alle født i uke 37...så for å være HELT sikker på om det er genetisk betinget eller om han evt får for lite næring og noe er galt med navlestrengen ble jeg henvist til kk på ekstra undersøkelse..håper veldig at dette bare er genetisk..magefølelsen sier meg at det helst er det men skal bli godt å få vite noe helt helt sikkert...... er dette bare en vanlig ul eller hva gjør de når de undersøker sånt?? må bare høre med dere her inne.sist uke 28+3 var han jo 1 kg og både her og på babyverden og i en av bøkene min(tror jeg) står det at dem veier rundt 1 kg på dette tidspunktet?? i så tilfelle er han jo ikke noe spesielt liten??legen min mente jo som sagt han skulle være 1,2 kg....blir litt forvirret jeg altså...men når det er sgat er jeg glad han blir passet godt på..lille gullgutten våres..xxxxx for at alt er i skjønneste orden!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 18. august 2010 ingen her som har opplevd noe lignende? dumme meg googlet litt og fant bare det som skremte meg:( idioten meg!! kromosomsvikt og andre svikt uff,,,, men han var jo helt fin på ordinær ul og HELT på gjennomsnittet da...om det hadde vært eks kromosom svikt ville ikke det vært noe gale med veksten allerede da tro?? og navle strengen var jo også fin...de sjekker jo alt på den o.ul...kan navlestrenegn plutselig bli dårlig? grubler meg ihjel her jeg nå og håper vi får time fort så jeg kan være rolig igjen... litt tanketømming fra meg....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 De tok vel en doppler-måling av blodgjennomstrømningen i navlesnoren under UL? Det er jo vanlig prosedyre, og en indikasjon på om næringstilførselen er OK. Så tror nok ikke du trenger å bekymre deg for det, er nok bare noe legen din velger å gjøre for å være på den sikre siden! Dessuten er da ikke 200 g under snittet så mye å vektlegge vel? Jenta mi var bare 2900 g ved fødsel, dvs ca 600 g under snittet- men likevel en frisk og fin liten baby! Ikke alle kan være like store, da hadde man jo ikke kunnet snakke om noe gjennomsnitt heller;) nei, dette tror jeg går helt fint- jeg krysser ihvertfall fingre og tær for deg, tøysekroppen, så får du holde oss oppdatert=)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Nei nå må du be lillegutt om å slutte med tullet sitt. Han må vokse Ang må og vekt, så er bim sine mål feil. Iflg jordmorboken og babyverden + lommelgen.no skal babyen i uke 28 være ca 1100g og i uke 29 være ca 1300g. Så gutten din er jo ikke noe spesielt liten iflg dette... Jenten min var estimert til å være 1440g på ul i uke 29+3. Får håpe det er genestisk om han er mindre enn dette berømmelige gjennomsnittet. For da er han jo på sin egen normal og det er ikke noen mangler som "hemmer veksten". De tester vel navlestrengen og tar en nøye ul. Jeg vet faktisk ikke.. Men får håpe det ikke er noe alvorlig.. Googlet dette: http://www.baby.no/helse/unormalt/vektforstyrrelser/ og http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/fostervekst-og-vekstavvik-2643.html Lykke til, så skal du se at det ordner seg og han er frisk og fin =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå