Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Gutten min har nå passert året og jeg vil kutte mer og mer på middagsglassene. Men jeg trenger hjelp til litt enkel middagsmat som både han og jeg kan spise. Jeg lager selv mye forskjellig mat, men mye av denne maten vil ikke lillemann spise enda. Det han har spist hittill er: -poteter, fiskegrateng -poteter , kjøttkaker/karbonader -poteter, fiskepinner -pasta, kjøttdeig og tomatsaus m/grønnsaker -tomatsuppe m/brødbiter Sikkert flere ting også, men kommer ikke på i farten:) Bruker å ha grønnsaker til potetmiddagene. Er det noen som har noen tips til enkle middager som går fort å lage (hektisk hverdag... he he). Gjerne tips til middager som ikke består av poteter også.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 OKi bare skriver ned noe jeg kommer på - Ris kylling - pasta kjøtt av div typer - fiskepinner potetmos - laks ris - pannekaker - kjøttboller poteter - lapsskaus - pytt i panne - biff gratinertepoteter Har som regel alltdi noe grønt ved også. Mais, gulrøtter, agurk, tomat, ferdig blandet frystegrønnsaker eller ferske grønnsaker som jeg koker. Går jo ann å bytte på å ha ris, makaroni, poteter, potetmos, pasta osv.
frk-fryd Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 pølser og all slags pizza er veldig populært her:)
Mia29 Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Hvis barnet spiser løk er pølseform en god middag for alle. Relativt enkelt. Men kanskje best til helgen da den må stå litt i ovnen. Ta en ildfast form. Fyll formen med potetsatppe (Pose eller hjemmelaget.) Skjær middagspølse i biter. (gjerne mager type.) Kutt 1/2-1 løk i biter avhengig av formens størrelse. Strø pølser og løk over stappen og klem det nedi. sprut litt ketchup over. (Mengden tilpasses etter hvor godt du liker det. Jeg foretrekker ikke å ha så mye. Kan tilsettes mer ved servering.) Dekk med et lokk av tomatskiver. (Jeg liker tettpakket lokk. Øker grønnsaksmengden.) Dekk så med revet ost og krydre med oregano og rosmarine eller annet krydder du liker. Stekes i ovnen 20-30 min på ca 150-200 grader. Kan med fordel serveres med grønn salat ved siden av for å øke næringsverdien. Denne pleier å bli godt likt av barna. Pepper og salt tilsettes ved servering for å ikke gjøre den for salt for de minste. Halve kan eventuellt lages uten løk dersom noen ikke liker det. (Det er utrolig kjedelig å sitte å plukke ut løken til en furten unge ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå