Gå til innhold

bleieutslett = hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har dere noen tips til å få bort bleieutslett? Gutten min på 10 mnd har fått det for en stund siden, og jeg føler at det bare blir verre.. Han har det på begge sidene, ca der hvor man fester bleien.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pudder uten parfyme. vist d kommer av varmen.

Skrevet

Dr Greve Pharma Allroundcream har gjort underverker på stumpen til jenta mi. Hun får ofte bleie utslett etter å ha bæsjet mye.

Jeg lar henne lufte i 10-15 minutter uten bleie også smører jeg med den kremen og da er det borte dagen etter.

Skrevet

Jeg føner alltid stumpen til mini, på kaldeste stille. Han digger det rått, og har den vakreste stumpen i mils omkrets :-)

Skrevet

Hei

Vi var litt plaget med "brent" rumpe da mini var 4-5 mnd. Det væsket til tider også :( Forsøkte med pudder, Weleda sin sinksalve, Bepanthen, men det ble lliksom ikke heeelt bra. Så kom vi over en salve til behandling av psoriasis og eksem; Inotyol heter den. Heeeelt fantastisk!!! :) Den er litt seig og er ikke lett og vaske bort rett etterpå, men smør på dette og sårheten er borte i løpet av noen timer/natta :) Smurte ikke på noe da det væsket, da....

Skrevet

Inotyol er tingen ja- den tar alt=)

Skrevet

Sjekk om bleia sitter for stramt. Det kan være "gnagsår". Jeg bruker bare potetmel på jenta mi. Jeg tar det på ved hvert skift når hun er sår, og spesielt mye på kvelden. Da er sårheten vekk på morgenen. Bare husk å vaske det vekk når du skifter bleie ellers blir det liggende under det nye potetmelet.

Ett annet gammelt kjerringråd (som jeg ikke har prøvd) er å ta et kålblad i bleia. Vet ikke noenting om det fungerer men jeg ler bare ved tanken på å putte kålbladet i bleia til jenta!!

Skrevet

Inotyol hjalp ikke hos oss en gang... Fryktet at det var gått sopp i utlslettet. Endte på HS og fikk tips om å kjøpe Daktacort som er respetfritt på apoteket. Egentlig for behandling av fotsopp.... Smørte tynt på med dette morgen og kveld i en uke og utslettet forsvant! Men det må understrekes at jeg ikke ville prøvd dette før man har prøvd alt annet (nevnt over her) og HS/lege har rådet dere til det. Det er litt kortison i kremen, og det er jeg veldig skeptisk til å bruke hvis jeg ikke må.

Når det gjelder fjerning av Inotyol vil jeg forresten anbefale å vaske med kun babyolje i stedet for å måtte gni hardt med vann (ikke bra for utslettet). Lufttørking etter vask med babyolje også.

Skrevet

Er kortison ikke bra for babyer eller?

Skrevet

Hei. Jeg har skjønt at alfaomega for å ha fin stump er at den er helt tørr før man smører og kler på bleia. Jeg bruker en tørr klut som jeg dytter (ikke gnir) overalt til det er 100% tørt. Så smører jeg og kler på igjen. Hårføner fungerer også bra som noen over her skrev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...