Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Rime,

ja eg har hørt om at testene kan ta feil..både om falsk og ekte graviditet.. så jeg vet ikke annet enn at du må bare ta et par tester til i løpet av di neste dagene.. Jeg føler at du er.. :):) men om du ikke er, så er det bare å forsette å prøve, uansett hva slags nedtur det blir av å få tantå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for det SurreGuri, samboer tror også jeg er gravid, sier han føler det på seg, jeg føler ikke noe, og etter MA i juni tør jeg nesten ikke kjenne etter noe, hehe. Men som du sier så får jeg bare teste litt fremover noen dager om ikke Tr dukker opp!! :) Krysser fingrene. Lykke til til deg også!!

Skrevet

Make№4

Nå er det jo ikke alle som får tidlig utslag på test da, så ikke ta ritkig alle sorgene på forskudd. Men vet godt hvordan den følelsen kjennes. Hadde det litt sånn da jeg spottet på søndag-mandag. Og kjenner meg like forbanna forvirra nå når spottingen har opphørt.

Ja ja, slik går no dagan..

Skrevet

Damer , nå trenger jeg virkelig deres ekspertise!

Var så utrolig lei meg i dag tidlig. Hare ikm torsdaga eller fredag og fikk blendahvite tester på morgenurin i dag. Ble så irritert på hele dritten at jeg tilogmed svidde av en digital som selvfølgelig viste "ikke gravid".

så kom jeg hjem etter en tung dag på jobb, hentet poden i barnehagen og lagde middag. Bestemte av en eller annen grunn (aner ikke hvorfor) for å ta en billigtest til...

Denne var Svaaaaaakt positiv, men jeg ser tydelig streken og den har farge. Plukket sporenstraks opp den første billigtesten jeg tok imorges fra søpla, og der lyser streken mot meg... Men denne er jo altfor gammel da...

Så tok jeg en til ved å presse ut litt urin ca en halv time senere, og denne er også svakt positiv. Enda svakere enn den som ble tatt etter middag, men både jeg og sambo ser streken!

Spørsmålet er:

Er det virkelig mulig å teste negativt på morgenurin og så få positiv 12 timer etterpå på utvannet urin?

Tror liksom ikke på det, og tørr ikke glede meg helt enda. Har blitt mange tårer under våre 9 pp... Kan det være mulig????

Skrevet

Jeg aner ikke... Men det hadde jo vært sååå morro om en med 9 pp bak seg hadde det klart det nå! :-)

Skrevet

Jeg gir opp den dumme kroppen min, har spotta nå siden søndag. Det var 7-8 dager etter eggløsning, første gang jeg har testa eggløsning og fikk sterk positiv eggløsningstest torsdagen og positiv fredagen før. Først trodde jeg det var festeblødning, pleier å ha det og puppene ble plutselig store og var øm i livmora og følte meg veldig gravid, ikke lenger enn siden juli jeg var gravid sist men mista i uke 6 da. Jeg spotter mindre nå men fått skikkelig mensmurringer og puppene er mindre ømme, så regner med at jeg bare får mensen tidligere:( Har egentlig ikm på fredag/lørdag! Å spotte fra en uke etter eggløsning kan da ikke være normalt? Aldri skjedd meg før, kommer ingenting om natta, mest etter toalett besøk og litt i truseinnlegget:( Rart å gå å føle seg så sikker på at det har klaffa til å miste den følelsen helt.. Noen som vet hva dette kan være, kan kroppen være så i ubalanse 2 mnd etter en tidelig spontanabort, var på innvendig ul etter SAen og de så ikke noe mere der. Huff kunne man bare noen gang bli klok på kroppen sin:(:(

Skrevet

Jeg har hatt det på samme måte som deg. Jeg begynte å spotte søndag (venter TR fredag/lørdag). Mandag var det kun bittelitt rosa utflod (måtte granse det nøye for å i det hele tatt se det). I går hadde jeg sluttet å spotte. Puppene ble gedigne søndag, men i går var de normale igjen. Jeg håpet i det lengste at det var en slags festeblødning siden det var opphold i spottingen, men da jeg var på do i sted så var TR der, noen dager for tidlig.

Jeg er mektig irritert, og tenker også at kroppen er i ubalanse. Har aldri hatt problemer med å bli gravid tidligere, men nå etter den fatale prov.aborten jeg måtte ta i desember så har ikke kroppen spilt på samme lag som meg. Nå har jeg fått nok, nå skal jeg bestille et lite lager med EL-tester og kreve innlegging av aksjer hos mannen min ut fra hva testene viser. Dette har jeg ikke gjort tidligere.

Går det ikke neste periode heller så tror ejg nok jeg må få en henvisning til gynekolog så de får tatt en titt på om jeg om jeg ser normal ut. Jeg driter i denne1-års regelen. Jeg skulle egentlig hatt en liten tass på noen måneder nå, og tidens tann begynner å bli et problem kjenner jeg...

Men men, det var dagens utblåsning fra meg! :)

Skrevet

Huff:( Stoor trøsteklem til deg. Ja jeg testa eggløsning for harde livet den mnd her for å bli kjent med syklusen min og masse aksjer ble lagt inn:p Derfor jeg syns det var merkelig med spotting bare litt over en uke etter eggløsning! Jeg har ikke fått mensen enda, men kjenner har mensen smerter delux. Syns egentlig at enten kan spottinga gi seg eller så kan tanta komme nå. Aldri spotta 4 dager før og hatt regelmessig syklus på 28/29 dager. Hatt ett ønske om barn jeg også etter jeg mista i MA i januar, Men begynte først å prøve aktivt i juni og ble gravide og mista i juli og nå pga spottinga og mens smertene så har jeg ikke noe god følelse uansett.

Jeg skal skjekke eggløsninga neste mnd også, og hvis dette med de enorme(pms) symtomene etterfulgt av tidelig spotting gjentar jeg så kommer jeg til å ta kontakt med privat gyn tror jeg, regner med at jeg ikke har krav på noen utredning, har mista engang for lite og ikke prøvd lenge nok sikkert, men føler på meg at noe ikke er som det skal, og man skal føle sin egen magefølelse;)

Skrevet

Sikker på det er spotting og ikke en festeblødning da? :-)

Den er ca en uke før tr.....

Jeg var sikker på at det var tr når jeg fikk førstemann, men var jammen en festeblødning( og den var bare et par-tre dager før ventet mens), for måneden etter når jeg ventet på tr kom den ikke, og jammen var jeg 7 uker på vei :-)

Øsker alle lykke til!

Skrevet

Kosemaisen: Jeg trodde det var festeblødning jeg også, får det har jeg hatt hver gang men det er mindre og kortere, det her tar seg opp istedet for å bli mindre og er 4 dagen nå:( Kjenner at puppene plutselig ikke er ømme lenger og fra å føle meg 90% sikker på at jeg var gravid så mista jeg den følelsen helt i går og rett etter det starta kraftige mens smerter, så går med bind i dag og venter på at den skal starte skikkelig:( Blir så dårlig humør av den dumme tanta, men det som plager meg mest er det at jeg ikke vet hva som skjer med kroppen min. Teste eggløsning en syklus til for å se om jeg har så kort tid mellom eggløsning og mens(spotting)en gang til, og klaffer det ikke neste mnd tar jeg meg en pause fra prøvinga og evnt oppsøker en gyn for en skjekk:)

masse masse gode lykkeønsker til alle dere andre:D

Skrevet

Uff den der spottingen også... Jeg mistet i januar, og begynte plutselig å spotte. Har aldri gjort det før, og jeg er helt sikker på at det for min del hadde med hormonell ubalanse å gjøre. Jeg tok en telefon til legen min etter at jeg ikke ble gravid 6 pp, og hun sa at hun selvfølgelig tok progestron-test og andre hormontester på meg. Blant annet for å sjekke om jeg i det hele tatt hadde eggløsning. Denne blodprøven må tas ca dag 21-23 i syklusen. Så det går tydeligvis an å ringe fastlegen og høre før det har gått ett år! Og nå ser det ut til at jeg er gravid på 7. pp. Sender dere gode klemmer - det er PAIN å holde på med 14 dager på 14 dager av, ta tester og være fokusert på å bli gravid. Men plutselig så sitter den - hang in there!!!

Skrevet

Håper at det ordner seg for deg, og at du finner ut hva som skjer! Ikke alltid bare bare med de kroppene våre! :-)

Masse gode klemmer til deg Har en herlig gutt(07) 1ma+1sa!

Skrevet

Tusen takk for for både råd og klemmer:) Mensen kom sent i går kveld etter jeg lå omtrent i bru i sofaen pga smerter, pleier ikke å være så sterkt plaget med mens smerter heller og hadde det nå over en dag før tanta kom, så ille at jeg sleit med å sove.. Nei kroppen er rar, begynte etter Maen i januar her også at ting ble litt andreledes men blir bare værre..

Men nå har jeg tatt første steget og ringt for å bestille time hos en gyn som holder til privat her, vært hos han før og vet han undersøker en grundig og er flink til å forklare, koster vel rundt 1000 kr for en time.. Men er det kanskje noen enkle grep som kan gjøres både for å bli gravid og ikke minst beholde er det vært hver eneste øre:D Han er også overlege på sykehuset her så oppdager han eller mistenker noe som må gjøres grundigere så henviser han dit.. Orker ikke gå igjennom lege og syns egentlig regelen med at man må miste 3 ganger før utredning er litt dum hvis man kan gjøre noe for å forhindre det:D

Gode klemmer til alle dere snille mennesker:)

Skrevet

Har en herlig gutt(07) 1ma+1sa

Dette var dumt!

Men fantastisk at du skal finne utav hva som skjer nå :-)

Ønsker deg mase LYKKE til og håper at alt ordner seg til det beste :-)

Kos deg med gutten din og krysser fingrene for at du har en til om ikke så altfor lenge!

Skrevet

Hei hei jenter...

Da melder jeg meg inn til neste pp da tanta kom igår...på dag 28...

snakkes i neste tråd! ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...