Gå til innhold

Bekymret for vekt baby 4 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som var 3,9 kg når han ble født. Han begynte med mme når han var 4 uker.. i dag er han 4 mnd og nesten 10 kg..

Han er en storgulper og får grøt i melken for å dempe værste gulpinga (noe som fungerer litt..) og jeg fatter jo at han får i seg mye næring på den måten. Har prøvd grøtmåltid men da spydde han alt opp.. (ett par uker siden, skal prøve igjen til helgen..) HS sier bare at man kan ikke slanke babyer og at det vil gå seg til.. Det skjønner jeg å, men dette kan da ikke være normalt... Han har gått opp nesten 2 kg på 1 mnd.

Veldig bekymret og ingen som kan hjelpe meg.. Fastlegen sender oss for å ta blodprøver og sjekke diabetes, og til ahus for å sjekke reflux pga gulping..

Vær så snill, hvis noen har/hatt en stor baby, gi meg noen råd om kosthold, mme eller hva som helst...

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du malt i melka kutt det ut, mange kalorier i det. start med fastføde da reduserer han mme inntaket. vektoppgangen pleier å roe seg når de når 4-5mnd å de starter med fastføde. Når du skal gi grøt så se etter på kaloriinnholdet det varierer veldig... ta den med mist kalorier. det finnes også en type pulver du kan ha i melka for å hindre gulp vet at det er et som heter nestargel å ei enfamil å noe til (spør på apoteket.)

Skrevet

ser at han spydde av grøt, du kan starte rolig med å gi en skje i dag, to i mårra og fire på fredag øk gradvis opp! mine barn har fått grøt fra 2,5-3mnds alder. har da startet veldig forsiktig funket utmerket ingen problemer.

Skrevet

Poden her la på seg ca. 500 g i uka frem til han var ca. 3 mnd. Etter det har det stabiliert seg. Gikk opp ca. 100 g i uka fra 3 til 6 mnd, og 100 g i mnd fra 6 til 8 mnd. Mulig det bremser til deg også?

Skrevet

Jeg kan ikke komme med så mange råd. Men kan fortelle at jeg har en venninne med en sønn på 4,5 mnd. Han veier 9,5 kilo. Så din er ikke alene. Hvis han følger kurven sin, så er det jo greit? Mener legen at det kan være diabetes? Men en annen ting: Han begynner å krabbe og gå etterhvert. Sikker på at det går det seg til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...