Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan foregår det egentlig? Veit at sæden blir sprøytet inn i egga, men er det noe annet som skjer? Det er ingen forklaring på hvorfor vi ikke skal klare det. Ble gravide i 2009, som endte i ex-u. Hadde IVF i april som endte i ingen befruktning. Er nå begynt på medisiner igjen, og er klare for nytt forsøk, som blir ICSI. Er det noen med erfaring? Er sjansene større for at vi skal lykkes med denne metoden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142213275-dere-som-har-gjennomg%C3%A5tt-icsi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen er som du sier at de sprøyter sædcellen rett inn i egget, og da er det større sjanse for befruktning:-) Vi har hatt 3 ICSI-forsøk, og uten denne metoden hadde vi aldri kommet så langt som til innsett. Lykke til, håper det går bra denne gangen!

Ok, tusen takk:) Er bare så lei av å vente... Lyst å vagge rundt med stor mage...lyst på morgenkvalme, vann i kroppen, sv.diabetes, bekkenløsning...absolutt alle "negative" ting som følger med er veldig velkomne..

Lykke til til deg óg:)

For dere to vil gjennomføringen av forsøket være helt likt som ved IVF. Den eneste forskjellen er at bioingeniøren gjør ICSI på eggene deres, dvs sprøyter en enkel sædcelle inn i hvert egg.

For de som har ingen eller lav befruktningsrate så er det større sjanse for befruktning ved bruk av ICSI.

Lykke til!

Annonse

Som MK73 skriver er gangen i forsøket den samme for dere.

Vil bare nevne at vi også hadde et IVF-forsøk uten befruktning før vi på neste forsøk hadde ICSI. Halvparten av eggene ble befruktet, jeg ble gravid og fødte en sønn. På søskenforsøket hadde vi igjen ICSI, samme resultat med eggene, neg test, men på fryseforsøket etter ble jeg gravid igjen og fødte en datter. (Hadde to neg fryseforsøk etter førstemann).

Vil bare nevne at da første forsøk endte i ingen befruktning kjente vi oss ganske alene og lei, sjekket opp eggdonasjon etc og syntes verden var helt forferdelig en stund. Trodde vi var alene om å oppleve det. Men har i ettertid skjønt at dette er noe som skjer veldig mange på første forsøk.Så sjansen for å lykkes er stor!

Nå har vi akkurat startet opp på Volvat, og på samtalen der sa legen at selv om man ikke har fått befruktning ved IVF på første forsøk er det ikke nødvendigvis slik at det er noe i veien med egg eller sæd, kan rett og slett ha vært uflaks/tilfeldigheter. På Riksen sa de til meg at eggene mine hadde hardt skall, men det mente legen på Volvat ikke trengte være tilfelle. Ville bare nevne det så du ikke skal tenke så mye på at det ikke gikk på første forsøk.

Lykke til, håper ICSI blir redskapet til å få det dere ønsker dere mest!

Takk til dere begge for bra tilbakemelding.

Er nok noen hinder vi skal komme oss forbi ja, En ting er befruktning...noe jeg virkelig håper på nå. Men så skal jo egga overleve og dele seg på riktig måte. Dersom vi kommer forbi det så får vi håpe kroppen klarer å ta godt vare på det som eventult blir satt inn:)

Runder snart 33år her nå, usikker på når vi er for "gamle" for det her. For ikke å snakke om hvor lenge vi klarer å ha så høye utgifter. Men tror ikke det er så lenge før vi runder 15tusen. Håper det klaffer før vi må over i privat sektor.

Ønsker alle fantastiske par her inne masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...