Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må snart begynne med grøt til småen, han er snart 3 1/2 mnd, ble flaskebarn når han var 1 mnd, men nå er ikke 1 l mme nok..

men føler meg helt "grønn" på dette området. Hvilke merke er best å begynne med? begynne med velling eller rett på grøt? har hørt det er best å begynne midt på dagen, sann at han ikke får magetrøbbel om natten?

kan alle typer grøt blandes i melken?

dette ble mange spørsmål, men håper noen kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også! Lillemann spiser over en liter mme i døgnet og er snart 3 mnd. Tenkte å begynne med velling etter 3 mnd engang, men skulle gjerne hatt en liten oppskrift på hvordan vi skal gå frem. Eneste jeg vet er at jeg har tenkt til å begynne å lage velling av hirsegrøt..

Skrevet

Jeg gir nestles hvetegrøt, men skal begynne med småfolk sin grøt nå. Jeg har vel egentlig funnet ut at jeg liker konsistensen på småfolk og hipp bedre enn nestle (gjelder all mat).

begynn med ca 2 ss grøt. Gjorde dette selv 1 ukes tid og gikk opp 1 ss hver uke. Er 5 mnd nå og bruker 6 ss (vann). Plus en fruktmos etter grøten.

Jeg begynte rett på kvelden og hadde ikke noe problemer med det, men det varierer tenker jeg.

Det er bare noen få grøter som kan blandes med melk, vet ikke hvilke men det står på pakka.

Håper det hjelper:-)

Skrevet

takk :)

da prøver jeg meg frem med de forskjellige typene rett og slett.. :)

hva er det negative med å begynne med grøt når de små er 3 1/2 mnd?

HS mener vi bør vente til han er 4 mnd, men tror ikke det går...

Skrevet

jeg begynte å gi mini grøt da han var 3 mnd. HS som anbefalte det fordi han var oppe i godt over literen med mme i døgnet. det gikk helt fint her.

lønner seg å starte på dagen ja,gjerne formiddagen:) og ha litt sviskemos eller malt tilgjengelig siden de kan bli litt harde og trege i magen av grøten.

mini får risgrøt med banan fra nestle,han er ikke noe glad i de andre typene.

grunnen til at de anbefaler deg å vente er vel pga tarmsystemet fortsatt er umodent og kanskje ikke tåler fast føde enda. her gikk det helt fint:)

Skrevet

ja, tarmsystemet er ikke utviklet, og derfor er det ikke bra. Og større sjanse for å få allergier.

Jeg ville helt klart vært bevisst på å velge grøt UTEN GLUTEN. Gluten er svært irriterende på slimhinnene.

Jeg kan anbefale hirsegrøt fra Holle - den er både økologisk og uten gluten + veldig næringsrik m jern. Veldig enkel å røre ut i varmt vann. Står den kan brukes fra 4 mnd.

Skrevet

risgrøten til Nestle er også uten gluten. er kun havregrøten til nestle som er med gluten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...