Gå til innhold

ville dere latt pappa ha en fire uker gammel baby alene? vi er ikke sammen ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

og såfall hvor lenge?

han vil så gjerne vise frem nurket, men jeg er så i tvil på om jeg 'klarer' å sende han fra meg..

han har møtt ungen noen ganger. vi bor 2 min fra hverandre...

hva ville dere ha sagt og gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det selv når mini var 4 uker... Men kan ikke du være med når han skal vise han frem? Jeg forstår at dere ikke er sammen, men det er kanskje greit for deg å være med likevel?

Skrevet

Et barn på 4 uker spiser jo med alt fra halvtime til tre timers mellomrom uten at det er noe mønster i spisingen, så det er jo omtrent umulig å sende en så liten fra seg synes jeg. Så små barn må spise når de er sultne, de skal ikke "vente" på maten. Kan ikke du være med å vise frem nurket da :-)?

Skrevet

Han er jo faren. Dere fikk dette barnet sammen og da må han få lov til å ha barnet. Det gjør vel ikke noe om barnet for mm på flaske mens han er med far? Da tenker jeg kanskje noen timer, ikke overnatting eller hele dagen.

Skrevet

Virker som en stolt pappa som vil ta ansvar. Det er kjempebra :-).

Hadde nok personlig insistert på å være med de første månedene.

Skrevet

Enig med Tina

Er ikke lett, men han er jo tross alt faren og har jo like mye "rett" på ungen som deg. Pump deg først og send med han flaske, det går helt sikkert bra:)) Vær glad for at han vil ta ansvar:)

Skrevet

Barnet er kjempeheldig som har en såpass engasjert far når dere ikke er sammen. La de ha alenetid, det er like viktig for de to som deg er for deg og babyen.

Pump et måltid og send med, eller gi mme for en gangs skyld (hvis du ammer). Jeg ville sagt "kos dere" og ryddet litt i ro og mak hjemme, sett en film eller tatt meg en lur :) Finn en måte å løs de praktiske problemene på i alle fall, alle vinner på dette både på kort og langt sikt.

Når det er sagt så var jeg mye syk ukene etter fødselen og den kontakten som mannen min og barnet vårt fikk den tiden er fantastisk (jeg var faktisk innlagt på sykehus uten barnet, mens han hadde henne hjemme da hun var bare tre uker gammel!). Det er så godt for dem begge å ha tilbrakt mye tid sammen og få "kjenne på hverandre" uten at mor skal blande seg opp i alt mulig. Jeg unner alle fedre masse tid og god kontakt med barnet sitt uavhengig om de bor med mor eller ikke.

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg gjort alt jeg kunne for at faren skulle få et tett forhold til gutten sin så tidlig som mulig. Det er jo kjempebra at han ønsker å engasjere seg allerede, og det er viktig at han føler han får mulighet til å knytte et bånd med gutten sin så tidlig som mulig.

Dere finner sikkert en praktisk løsning på det. Enten du er med eller sender med flaske med mme/mm. Og skulle det bli krise er du jo like i nærheten.

Det er jo kjempebra for gutten med et nært forhold til faren sin, og det vil helt sikkert bli bra for deg også etterhvert når du kan få avlastning og vite at de to kjenner hverandre godt og er trygge på hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...