Gå til innhold

Hvor engasjert er barnefar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ofte irritert fordi jeg syns han tar for liten del, jeg må be han om å gjøre ting, og da er det alltid så vanskelig..

Irriterer meg grenseløst... Blir kanskje bedre når barnet blir større????? (2mnd)

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har pappaen vært engasjert helt fra starten av. Hun er nå 3 mnd, og de leker og koser seg :) Er ofte alene sammen, hvis jeg er på trening eller bare trenger en liten tur ut for meg selv. Da har jeg pumpet meg, og hun får flaske. På kvelden får hun flaske med mm hver kveld, slik at vi bytter på å legge! Jeg er superfornøyd med samboer, og han gjør alt på eget initiativ.

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig for pappaene å gjøre ting uten å føle at de "blander seg", spesielt når mor fullammer. Det blir som oftest til at jeg har småen 95% av tiden fordi jeg naturlig nok er matfatet. Her vil gjerne pappaen gjøre mer, men som oftest ender det jo med at jeg må ta over fordi småen er sulten. Tror faktisk dette er litt sårt for pappaen her i gården. Han føler rett og slett ikke han har så mye å stille opp med. Tror det blir bedre når småen blir litt større og krever mer "underholdning".

Nå skal det sies at barnefar gjør masse annet i huset nå mens småen er liten, som å vaske, rydde, lage mat etc....

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Kjenner meg igjen i det mammaløve skriver. Mannen min er frustrert fordi han føler at han ikke kan bidra på samme måte, da jeg fullammer. Men ungen skal jo ikke ha mat hver gang han griner! :) Likevel mener jeg at jeg ikke har noe å klage over. Mannen min er kjempeengasjert når vi er hjemme. Han avlaster meg, leker, snakker med han og skifter gjerne bleier, men når vi er ute blant folk eller får besøk, blir han litt mer usikker. Da tar han sjeldnere initiativ og jeg må be om hjelp.

Skrevet

Her i huset har far vært 100% engasjert fra dag en. Han skifter og steller, leker med henne, går tur og mater. Merker at det blir bedre og bedre nå når ammingen er over og hun har blitt eldre (11 mnd i dag!). Men skal sies at han har bidratt hele tiden, og hatt mye nattevåk han også pga kolikk. Og hvis jeg sitter med henne, så går han tur med bikkja, støvsuger eller bygger terrasse. Sitter ikke foran tven og lar meg jobbe!

Så jeg er strålende fornøyd med mitt valg av mann og far til barnet:)

Skrevet

Her i huset er det slik. Jeg gjør ALT (unge og husarbeid), mens barnefar sitter å ser på tv/pc/spiller gitar etter jobb. Hvis han skal gjøre noe må jeg alltid spørre først, og da tar det gjerne en time før det blir gjort. Det er utrolig irriterende. Bør vell kanskje nevne at vi er relativt unge (19 og 21år) og har nettopp flyttet hjemmefra.

Jeg kunne kanskje brukt flere krefter på å mase på han, men det har jeg rett og slitt ikke ork til. Det er vell ikke for mye forlangt at han skal skjønne at en full bæsjebleie skal skiftes, eller at han kan ta med seg søppelet når han likevel går forbi søppelkassene på vei til jobb?

(godt å få ut litt frustrasjon!)

Skrevet

Veldig engasjert. Det har han vært helt fra begynnelsen. Han skal faktisk ha 4 måneder ubetalt permisjon etter den vanlige permisjonen for å være lenger hjemme med Knerten. Vi tilhører da de som er i begynnelsen/midten av 30-årene da vi valgte å få barn, så han har gledet seg lenge til å bli pappa!

Skrevet

Hos meg er det nesten som med stine91. Jeg gjør alt husarbeidet, og hvis jeg sier at han må det, så hjelper han til med babyen. Men det er ikke mye. Han er hjemme kl. 16.30 etter jobb og da er det bare 3,5 timer til hun skal legges for natten. Trur ikke det bare har med alder å gjøre, for samboeren min er 32 år. Han sier han er så sliten etter jobb at han ikke orker eller så sier han at han skal gjøre det også blir det ikke gjort.

Kjenner jeg er irritert! Men det er heldigvis bare til permisjonen min er over. Da er det jeg som skal være så sliten etter jobb at jeg bare orker å ligge på sofaen ;) Skal selvfølgelig være med babyen, men husarbeidet får han ta seg av.

Jeg trur set kanskje er sånn fordi han ikke forstår at det er arbeid å ta seg av en baby hele dagen. Men sitter ikke med babyen på fanget hele dagen og ser på tv. Og husarbeidet skviser jeg inn når babyen sover ,slik at jeg kan være med henne mest mulig når hun er våken :)

Skrevet

Min er kjempeflink, bytter bleie, leker og lager middag til oss. Han gjør også husarbeid. Ofte må jeg gi beskjed når jeg vil ha ting gjort. Jeg tror det er fordi han ikke ser det like raskt som meg. Men det gjør ikke så mye, for han er raskt på pletten og hjelper til om jeg ber om det. Siden det er fullamming her, er det begrenset hvor mye alenetid de to har, men det kommer seg vel!

Skrevet

her er også pappen veldig engasjert. Har vært det hele tiden! Jeg tok hasteks men samboer fikk klippe navlestrengen:)

Nå er mini 4,5mnd og han er kjempe engasjert enda. Leker og koser seg!:) Gir mat (mme og grøt) og skifter bleier og klær:) Kjempe flink pappa er han!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...