Gå til innhold

Min fødsel :-) (laaang..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våkna i halv 4 tida natt til søndag. Lå og spekulerte på hvorfor jeg våkna, for jeg måtte ikke på do. Fikk etter en liten stund så vondt i magen at jeg ikke klarte å ligge i ro. Sto da opp og gikk litt frem og tilbake på stua før jeg kom til å tenke på at dette kanskje kunne være fødsel.

Begynte å telle, men fikk ikke helt dreisen på det med en gang. følte at det begynte å bli på tide å dra til sykehuset av en eller annen grunn, så jeg ringte i 5 tiden. fikk da beskjed om at siden ejg var 1.gangs skulle jeg ta meg et par paracet og prøve å få meg litt søvn. Tenkte for meg selv at det kommer ikke til å gå, men kan da alltids ta et par paracet for å være sikker.

Fikk etterhvert dreisen på rietelleren, og den viste at de kom med 1,5 min til 5,5 min mellomrom! Ringte føden igjenn kl 6, og fikk beskjed om å komme nedover for en sjekk.

Sto lenge og venta på at det skulle komme noen i resepsjonen å hente meg. hadde så vondt at jeg nesten ikke klarte å stå i ro. Hun i resepsjonen la merke til dette og purret på jm om at hun måtte komme snart, for det virket som om at jeg hadde veldig vondt :-P

Da jeg kom på undersøkelsesrommet skulle jeg ligge på en benk for å måle fosterlyd og rier. Da jm undersøkte meg nedentil spurte jeg om jeg be sendt hjem eller ikke. Fikk til svar at det jør jeg ikke, for her er det 4 cm åpning :-) Fikk så spørsmål om badekar, noe jeg takket ja til.

Ble etterhvert tildelt fødestue og jm tappet i badekaret til meg. Gud, det var deilig å flyte rundt i vannet! Funket ikke på selve riene, men ryggen som jeg hadde mye vondt i var så og si smertefri :-)

Etter ca 2 timer i badekaret hadde jeg fått nok. virkelig intense rier som kom veldig tett. Ringte på og sa at jeg ville ha lystgass. Det skulle jeg selvfølgelig få. Fikk kommet meg opp og tørka meg. Jeg rakk hele 3 rier før jeg fikk trykketrang! Jm kom løpende og lempa meg i senga og undersøkte meg. Full åpning. Hun gikk på gangen og sa ifra til noen at jeg trykket. Kom tilbake og masa på at jeg måtte trykke. Jeg gjorde jo det, men pga fødselsangst, smerteangst og panikk oppi det hele for at det gikk så fort holdt jeg tilbake litt på slutten av hver rie. Der og da føltes trykkingen som en hel evighet, men jeg holdt ikke på lenge.. Hvor lenge vet jeg ikke..

Markus kom ut med et skrik fikk jeg høre etterpå :-) Han var 3750g, 49 cm lang og 35 rundt hodet. det tok 6,5 timer fra jeg våkna på natta til at Markus var født :-) intenst der og da, men er glad for opplevelsen i dag. Revna også veldig lite, og ene jm på barselhotellet sa at hun tror det er fordi jeg holdt igjenn på riene. Det er ikke å anbefale, men dette er muligens kroppen min sin måte å si ifra om at det går litt for fort..

Han er nå noen dager gammel. Ammingen går på skinner. Han sover hele dagen. Har kun noen timer på natta da det er litt ekstra styr.

Nå har vi kommet hjem og bare koser oss :-)

Masse lykke til alle som venter på fødselen :-)

Det var en stooor begivenhet for både pappan og meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med lille Markus! Så flott at ammingen går så bra. Dere får kose dere masse hjemme nå! :)

Skrevet

Gratulerer:):) Flott historie!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...