Gå til innhold

Bekkenløsning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18+2 idag, og i de siste dagene har jeg hatt smerter og 'ilinger' i området rundt rompa og særlig nedover i det ene beinet. Det er spesielt ille hvis jeg går fort eller lenge, og når jeg kjører bil. Igår klarte jeg ikke å løfte det høyre beinet for å legge det i kryss over det andre, og idag klarte jeg nesten ikke å løfte beinet fra gasspedalen over til bremsepedalen da jeg kjørte bil..!

Hadde bekkenløsning med førstemann, men det var ikke før i uke 30 eller noe, og jeg kan ikke huske at det var sånn.. Noen som vet? Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det mer høres ut som du har fått en nerve i klem eller no. Har ingen medisinsk erfaring men har hatt kraftig bekkenløsning, og alt fått det med nr 2, slike problemer som å skifte pedal mens jeg kjører har jeg aldri erfart.

La bilen stå, og ta en tur til legen!

Lykke til.

Skrevet

Jeg er 16 uker på vei og har også vondt i rompa og nedover hoftene + nederste del av ryggen, særlig hvis jeg går eller står lenge. Det er ikke ilinger og like ille som du beskriver, men jeg frykter også at det er starten på bekkenløsning!

Men ja, hvis det er så ille at du ikke får løftet foten kan det like gjerne være en nerve. Samt, som mamma sa, det er mye som flytter på seg i det området, så man kjenner det jo..

Skrevet

Je har akuurat det samme. Var hos legen igår og hun sa det var isjasnerven som lå i klem.

Skrevet

Tusen takk for svar! Hmm, får nok ta en tur til legen da.. Hva gjør man dersom det er en nerve i klem da? Får man gjort noe med det?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei :)

Hvordan går det med ilingene og førligeten?

Jeg har akkurat de samme symptomene. Har vært på utredning, og fått konstantert smertefull bekkenløsning (de slenger på smertefull siden alle får bekkenløsning). Er kun 14 uker på vei, men har hatt de samme symptomene siden ca uke 8.

Om det er isjasnerven som er i klem kan det hjelpe å få behandling av en kiropraktor.

Om det er bekkenløsning kan det hjelpe med tilrettelagt trening. Jeg har funnet en fysioterapaut som er spesialist på bekkenløsning og trener stabiliserende øvelser sammen med henne to ganger i uka. Fikk henvisning fra legen, med kode svangerskapssymptomer/plager for vi visste jo ikke med sikkerhet hva som var galt.

Håper det går bedre med deg! :)

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning forrige svangerskap, og har begynt å få det nå også. Startet så pent i uke 10, sånn for å være grei.... :-)

Hos meg sitter det mye i symfysen, men har også bak i bekkenet og nedover på innsiden av lårene. Jeg kan ikke løfte det ene benet over det andre, og sliter også med å løfte føttene iblandt, som når jeg skal ta på meg sokker. Man kan sammenligne bekkenløsning med isjas-smerter, fikk jeg vite fra fysioterapauten jeg gikk hos sist.

Men ett veldig godt råd til alle som kjenner smerter er å ta det med ro. Det gjorde ikke jeg sist, og gikk dermed med krykker i 4 mnd. Det var et reint hel....!!!!! Så nå er jeg sykemeldt en periode for å se hvordan det utvikler seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...