mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 blir så frustret når jeg knappt får gjort noe før det er vondt. vi får besøk i ettermiddag/kveld og da vil en jo gjerne ha det både rent å ryddig rundt seg. har svikta litt på den fronten da det ikke er stort jeg klarer pga bekkenet og samboer har jobba overtid i noen uker nå. takka for å ikke ta litt hver dag får jeg jo nå da. har rydda ut og inn i oppvaskmaskina, så måtte jeg bare sette meg ned igjen, for det er jo så vondt. og her er det jo så mye mer som må ryddes, og gulver som må støvsuges og vaskes. vurderer å hive i meg ett par paracet for å dempe smertene litt. noe flere som sliter med å holde rent og ryddig nå på slutten?
CharlotteAmandaogOlivia Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Jeg slenger meg på, slitsomt å sitte å se på alt som skulle värt gjort uten å få gjort det selv. Har en samboer som er flink til å hjelpe til..men han er dårlig på å se ting selv og er god på å flytte rotet rundt istedetfor å legge rotet på sin plass! Har hundre ting jeg gjerne skulle gjort.. og har sånn driv til å gjöre det også, men blir jo helt ödelagt etterpå.. Funker paracet på smertene for deg da ? Föler jeg bor i et skikkelig grisehus om dagen, og med 6 dager til termin..så blir jeg skikkelig stresset av det. Håper på at min kjäre mor kan ta seg en sving med kosten når vi er på sykehuset.. Du er ihvertfall ikke alene!
vbu Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Det er ikke verdt det å slite seg ut. Unnskyld deg for gjestene og si at du har ikke helse til å rydde. Bruk heller tiden til å kose deg med dem! For å holde ting rent har jeg lært meg å prioritere og gjør litt hver dag! Og få samboer/mann til å ta det som er verst (i mitt tilfelle støvsuging og gulvvask). Når man endelig får ting ryddig så er det lettere å holde de ryddige med å gjøre litt og litt. Paracet kan hjelpe litt men desverre er en del av bekkenløsning at man blir veldig stiv som paracet hjelper ikke så mye mot. Og det verste er at smertene sitter ganske lenge etterpå.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2010 paracet fjerner ikke smertene, men tar brodden av de værste når jeg sitter i ro hvertfall. så er jo verdt ett forsøk. han er flink til å hjelpe når jeg ber om det. men har ikke samvittighet til å be han om det nå som han reiser halv 6 om morran og ikke er hjemme før mellom 7 og 8 på kvelden igjen. han sovner jo foran pc hver kveld. så blir lettere å be om hjelp når han bare blir ferdig med den overtiden og har mer normale dager igjen. mamma kommer nok til å ta ett tak her når jeg er på sykehuset, og ho kommer nok til å hjelpe en gang før den tid også. men vil ikke mase for ho har nok med å vaske ut og få orden i rotet etter min mormor som nettopp er havnet på omsorgshjem. pluss da sin egen jobb og sitt hjem. og som om jeg ikke hadde nok (prøvde å lukke øya for stuegulvet da det ikke er det værste rommet) så kom pus inn med en fugel, fikk jaga ho ut, men ikke i tide, så nå er det fult av fjær på gulvet her også og kan derfor ikke overses. får håpe mannen din og din mor tar ett at hjemme hos dere når du er på sykehuset, for å komme hjem til ett grise hus med en baby er ikke noe særlig, og er jo ikke hus vask en burde fokusere på de første dagene hjemme.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2010 jeg har merka det at smertene henger i lenge. sist jeg vaska tok jeg to rom bad og kjøkken, med alt som følger med og lå rett ut i flere dager med vondt. de felste vennene kan jeg bare undskyde med overfor, men akkurat de som kommer i dag er perfeksjonister og fæle til å klage hvis de har vært hos noen der det har vært rotete osv, så da føler jeg ekstra på det. mumle en forbannelse over han som sa det passa med besøk i dag og ikke prøvde å få det utsatt til helga så han kunne vært med på rengjøringa.
vbu Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Men hvis de er kjente for å klage over at det er rotete hvor de har vært så er det ingen som hører på de. Det blir vel bare de som blir sett ned på for å klage over at det er litt rotete hos en som sliter med bekkenløsning . Vet at det ikke er så lett å overse sånne ting men noen ganger må man!
indigo25 Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Hallo!? Har du bekkenløsning som er såpass invalidiserende, må du ta det med ro- det betyr INGENTING at huset ser bomba ut i forhold til det å presse seg selv slik at du kanskje blir verre og enda verre ikke blir kvitt plagene etter fødselen. ta vare på deg selv og ikke bry deg om hva andre mener- det er vel det vi sier til barna våre også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå