ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 ja tenker på smertestillende..... og hørt mange ikke har rukket å tatt epiduiral..... kun lystgass.. hva hjelper den til? hvordan føles det? ja hvem hva hvor hehe lurer så fælt på det der.. og epiduiral... hjelper den kun i åpningsfasen og thats it? ( vet det kan hjelpe mye men når man skl presse så hjelper den ikke noe) er så livredd att hvis jeg skal ta den.. at de røret i ryggen liksom sklir ut..??
Oppnedx2 Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Jeg lurer litt på hvor kraftig epiduralen påvirker , altså kan man kun føde i gynekolog stilling når man har tatt den ?
blid frøken :) Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 dytter på denne. Lurer på akkurat det samme
CharlotteAmandaogOlivia Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Når jeg födte forrige mann, hadde jeg epidural helt til siste fasen. Da skrudde de den av for at riene skulle väre lettere og håndtere..den funker jo uansett ikke på de smertene som man har under utdrivingsfasen. Når de da skrudde av epiduralen startet jeg med lystgass ,det hjalp meg veldig. Er mange som syns det er ekkelt, får litt klaustrofobisk fölelse..Men er nok viktig å väre rolig og konsentrere seg om pustingen Jeg fikk skikkelig fniseanfall förste dragene..ble skikkelig flau over meg selv, men etterhvert stabiliserte det seg og det gikk kjempebra. Föles litt ut som om man er ordentlig brisen! Röret som er i ryggen kan jo selvfölgelig skli ut, men det har jeg aldri hört om..tror ikke det er så vanlig..og om det skjer, hadde det värt verdens undergang ? Om det sklir ut tidlig er det jo mulighet for å sette ny.. Tar jo ihvertfall en halvtime fra man skrur av epidural til man får igjen fölelse..så..Tror ikke du skal tenke for mye på det:) Födestilling har jeg faktisk ikke peiling på, siden jeg lå på ryggen i "vanlig" födestilling.. Lykke til
CharlotteAmandaogOlivia Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Vil også legge til at for min del så syns jeg ikke smertene under utdrivingsfasen var sånn vonde som de i åpningsfasen.. Man får värt mer med og jobbet selv, og det föles egentlig kjempegodt.. for de som gruer seg til siste del av födselen:) Det svir jo selvfölgelig når hodet står i åpningen, men det er over fort!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Jeg for min del syns at lystgass hjalp minimalt på smertene, men den hjalp meg til å slappe mere av. Men ble veeeldig rusa av den altså ;o/ Noen sykehus tilbyr visst mobil epidural, altså at du kan bruke bena. Men ikke der jeg skal (Vestfold), så da blir man sengeliggende. Man kan jo endre liggestilling da, men blir så og si lam i bena.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå