Gå til innhold

for mye mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en gutt på snart 3 mnd som får kun mme. Han spiser ca 165 ml syv ganger i døgnet..noe som blir over 1 liter. Hvor farlig er egentlig dette? Noen som vet?

Har lett på nettet, men står kun om barn over 4 mnd, som da kan gå over til grøt. Men lille mann er jo kun 3 mnd. Skal ringe helsest, men de er stengt i dag. Tenkte noen kanskje visste her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posjonstabellen til småfolk (står bak på pakka), gjør det på Nan også tror jeg. - pulverpakken hvertfall.

Barnets alder: 2-4 mnd

Mengde/måltid: 140-200ml

Antall måltider/døgn: 5

Mengde/døgn: 700-1000 ml

:-)

Skrevet

Det som står på pakkene er kun veiledning, og er ikke ment som en mal. Det står det også på pakkene!

Det er et eller annet med at nyrene til babyen mulig ikke tåler over 1 liter MME i døgnet.

Jeg begynte å gi litt grøt når jenta var 3.5 måned, det gikk veldig fint :-)

Skrevet

Jeg begynte også med grøt da mini var 3 mnd. Det gikk helt strålende det:) Nå er han 4,5mnd og spiser bare 4-5 ganger i døgnet og klarer seg massevis på det:)

Er noe med nyrene til babyen ja som ikke tåler altfor store(over 1liter) mengder med mme!

har du prøvd å gi han større måltid? kanskje han holder litt lenger da?!

her funket ikke det for han var METT etter 160ml.. men det er iallefall ikke farlig å begynne med grøt litt tidligere enn 4 mnd hvis han ikke er mett og fornøyd.

Skrevet

hei hei!

Takk for svar!! Har også tenkt om jeg skal begynne med litt grøt, men han er jo ikke 3 mnd før om en uke.. litt tidlig..?. Har også prøvd å gi større mengder mme, men da gulper han, kaster opp, noe voldsomt og får helt klart for mye i magesekken. Han er sulten hver 3 time hele døgnet, må jo gi han mat.. går over 1 liter med 155 ml, så ikke så masse. Vanskelig dette her. Hmmm. Får tenke litt og prøve helsestasjonen. Takk uansett!!

Skrevet

Hallo

I mitt hode så er denne literen kun veiledende og ikke et absolutt mål og en fasit. Det som er viktig er at du følger med på utviklingen!

Så lenge det bare er snakk om 155 ml over så vil jeg tro det er helt i orden, og at du kan vente med å tenke på grøt til han eventuelt vil ha enda mer eller til han er 4 mnd. Uansett så er det jo greit å forhøre seg med hs :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...