Linnymor_87 Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 det er sikkert litt tullete av meg men... jeg har hørt at dyr kan føle ting om eieren sin.. som f.eks jeg leste en gang om en katt som varslet eieren sin om at hun hadde brystkreft.... fordi jeg har en hankatt som alltid har vært veldig folkesky, han vil ikke klappes og han vil helst ikke røres i det hele tatt.. han er ute hele dagen, kommer inn og spiser litt og så går han ut igjen og er ute hele natta... men de siste dagene så har han begynt å vokte meg føler jeg.. han vil ikke ut, han blir urolig når jeg går ut, han ligger omtrent oppå meg hele dagen og sover ved føttene mine hele natta og følger meg fra rom til rom, til og med på do.. dette starta for et par uker siden.. jeg er gravid og er midt i uke 32 av svangerskapet... det virker som han veit noe jeg ikke veit.... hehe.. dette er ekstremt unormal oppførsel av han..... noen som har meninger om dette eller har opplevd noe sånt selv?
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 jeg vet katter kan få ett beskytter instinkt når eieren er gravide. siste jeg var gravid skulle ho katta passe på fra første stund, men da mista jeg. denne gangen var dte som ho ikke brydde seg. men plutseslig fra rundt uke 20 så begynte ho på nytt. ha har alltid gjemt seg når dte kommer gjester, men nå ligger ho nesten oppa meg når det er noen her og fot følger meg hele tiden når vi har besøk. ho er endel ute også når i er alene her. men er ho inne ligger ho oppå magen min. med rompa i fanget og overkroppen oppover magen på en måte. jeg er i uke 34 nå. så det kan være at det bare er beskytter instinktet som har slått inn litt sent hos din katt slik dte gjorde for min denne gangen. har og hørt om katter som varsler eier om sykdom som brystkreft.
termin 17.10.10 Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Vet ikke om det trenger og bety noe unormal eller om katten bare passer litt ekstra på deg siste del av svangerskapet. Forrige svangerskapet mitt, så hadde jeg to katter liggende på meg samtidig neste hele tiden jeg var hjemme. De ligger vanligvis ikke sammtidig oppå noen. Jeg følte de bare ville passe på og være god mot meg. Når kattene mine har vært gravid, så har de også oppsøkt meg for og da bli passet litt ekstra på og få ekstra kos. Det var ingenting galt i mitt forrige svangerskap og jeg gikk over tiden også. Denne gangen har jeg desverre ingen voksen katt til og gi meg den ekstra kosen.
Orkidè85 Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Eldste katten min oppfører seg helt likt:) Han er vanligvis ikke så kosete av seg, men etter jeg ble gravid (spesielt etter magen ble stor) er det som om han passer på meg! Følger etter meg overalt og kommer og "hilser" på når jeg ligger på sofaen, bare for å sjekke at jeg er der... hehe. Ganske artig. Tror definitivt dyr kan føle mer enn vi innbiller oss! Jeg er 38 uker nå
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 hihihi:) litt sånn har jeg dte også men har ikke ville skrive omdet i frykt for å bli tatt som en gal kattekjerring hehehe:) siden sånn ca 4 mnd på vei har ene katten min.fulgt meg ganske mye,ligger på magen min.lukter på den hver dag(??!!) og når lillebror beveger seg ligger hun bare å maler og beveger ørene sine litt sånn fram og tilbake:D går jeg ut kna hun sitte i gangen foran døren ti min før jeg faktisk kommer å venter og "vet" at jeg kommer snart......og gjensynsgleden er STOR skulle tro jeg hadde vært borte i dagesvis....søta....men det kan bli litt masete.. hun får ikke komme på soverroimmet lengre det begynte vi med med engang vi fikk positiv test...men nå jamrer og klager hun hvis hun hører jeg er der inne bak lukket dør.....om morgenen må vi hviske der inne for ellers komme de lange labbene hennes viftene under døren(har ikke dørstokk) akkurat som hun prøver fange noe eller prøver kverke kroppen sin un der sprekken hahahaha...heelt snål! tror de føler ting jeg men ikke at det må være negativt:) til ogmed sambo har sgat noen dager på rad at det lukter baby av deg(?) kanskje det katten lukter??
Linnymor_87 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2010 sist jeg gikk gravid var det ikke noe sånn oppførsel fra han... men nå er han helt sinnsyk her hehe, stakkars han mener det jo bare godt, men det blir litt irriterendes i lengden for jeg går rundt her og snubler konstant i han stakkars... men jeg må si jeg syns det er søtt av han da... han er så god pusekatt <3
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 hehe..tråkker på dyret mitt hver dag jeg også uff hhihi... utrolig søt og hun "svarer" når ejg prater med henne...hun lager sånn brumle lyder og pipe lyder(?)....veeldig pratsom og sosial gitt....og jeg begynner lage de samme lydene tilbake til henne da har vi det gående hahaha..må jo høres ut som en gal kattekjerring ja:D
Linnymor_87 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2010 haha! litt morsomt da.. vi har døra til soverommet åpen fordi vi har en liten 2 åring som står opp og begynner med hyss om vi ikke reagerer når han står opp.. og vi hører han ikke med døra lukket... så da kommer jo kattene inn da, men de legger seg som regel i fotenden da så det er helt greit.. rart du skulle nevne det med lukt forresten, for her i går satt samboeren min og jeg og slappet av i sofan og plutselig sier han "du lukter såå godt nå ass.." og jeg tenkte bare wtf.... for jeg følte meg svett og nasty.. haha, men kanskje det lukter litt baby av meg også da? hehe
Linnymor_87 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2010 haha ja jeg snakker kattsk med katten min også, men han svarer ikke.. han bare ser på meg og lukker øynene.. jeg tar det som et lite smil jeg for han ser så fornøyd ut når han gjør det hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå