Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Er det bare Grethe Rhode en kan følge eller er det andre opplegg jeg kan melde meg på? Jeg trenger det virkelig, spesielt etter at jeg nettopp har fått vite at det er tvillinger på vei... Hvis jeg ikke skal sprenges må jeg starte nå og det er ikke lett på egen hånd når jeg nå har fått en sultfølelse som er der 24t i døgnet.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 hei slanke deg i svangerskapet skal du ikke di skal spise sundt og passe på og legge på deg minst mulig. er det de gjør med GR også er ikke slanking i svangerskapet. om du bor i oslo området så har også rikshospitalet et veldig bra opplegg. snakk med legen din. hvor langt er du på vei og hvor stor er du om du vil si det da. lykke til og gratulerer med tvillinger.
Singelmamma og banden Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Hei! Jeg tror det er bare Grethe Roede ja, jeg vurderer å melde meg på et slikt kurs, men det blir så langt for meg¨å dra på kurs tilrettelagt gravide/ammende, så jeg har tenkt å prøve å alliere meg med legen. Jeg ble gravid mindre enn 3 mnd etter fødsel. Jeg er nå 8 uker på vei med nr 5, og fullammer gutten min på 4 mnd samtidig. Jeg gikk opp alt ALT for mye gravid nå, og vil prøve å unngå særlig vektøkning dette svangerskapet. Bare noen få kg til jeg passerer 100 :-( Klarer jeg å holde meg akkurat rundt 100 kg ut svangerskapet vil det tilsi at jeg har slanket meg selv ca 5-6 kg på de resterende 7 mnd av svangerskapet. Jeg synes ikke det høres uansvarlig ut. Så får jeg heller ta resten etterhvert, skal ned til 70 kg på lang sikt. Jeg ville begynt å snake med legen din om det. Om ikke annet, så unngå økning i alle fall fram mot fødsel, litt kan man ikke unngå, men jo mindre man går opp, jo mer har man tært på av egne reserver. Jeg har så mye mage nå både pga fett og ekstra hud etter 4 svangerskap, at jeg tviler på jm klarer å ta sf-mål... :-(
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 sf mål klarer de og ta uansett...måtte bare si det jeg er gravid med min 4 nå og veier over 120. sf mål blir tatt og målt.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 og forresten GR har også internett kurs...ja har man en bra lege kan man fågod hjelp der.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 et sundt og godt kosthold kombinert med aktivitet har aldri skadet noen. om det resulterer i en mindre vektoppgang eller kanskje tom vektnedgang så er det langt i fra farlig. så lenge mor spiser sundt og riktig så får barnet det det trenger. jeg ville ha byttet ut alt brød med grovbrød og knekkebrød. det metter mer og inneholdet er mye bedre for deg. halver potet/pasta/ris-mengde og fyll på med grønnsaker. grønnsaker smaker mye bedre og inneholder mer næring om man baker det i ovnen. spis nok og regelmessig. frokost, lunsj, mellommåltid, middag og noe lett til kvelds slik at kroppen ikke må jobbe så mye når den egentlig bør hvile. 3 større måltider og 2 mindre. og 5frukt/grønnsaker om dagen. (en deilig smoothie som mellommåltid kan gi deg 5om dagen lett!!) multivtamin og omega3! når du spiser slik så kan du, dersom du spiser normale posjoner, spise stort sett det du vil. når det gjelder trening så skal man ikke gjøre ting kroppen ikke er vant med fra før av men å gå eller svømme en times tid 3-4 ganger i uka har alle godt av!!! tom utrente store gravide;) men slanke seg, det skal man IKKE gjøre. men det er anbefalt å legge seg til et sunnere kosthold og holde seg i aktivitet også når man er gravid;)
HegeAE Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Signerer på denne her ja. Men, det er ikkje så enkelt å skulle holde seg til 5 om dagen når ein ikkje har lyst på frukt i det heile tatt. Kanskje eg får rett og slett begynne med å lage meg smoothie framover her. Det frister. Eller har eg ein normalt kosthold eller. SKulle eg ha pasta, så er det fullkorn og lager alt frå bunnen av. Toro-mat styrer eg for det meste unna og anna slik halvfabrikat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå