Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke stelleprodukter kommer dere til å bruke til babyene deres? Det er jo en jungel av merker å gå seg vill i, noen kreftfremkallende, noen påvirker hormonbalansen, noen allergifremkallende, osv...! Blir helt rådvill, jeg, når det kommer til hvilke merker en bør holde seg til/ som er best/tryggest, osv..

Noen innspill/meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det enkelt for meg selv og bestillt en pakke med tryouts fra Burts Bees fra www.lookfantastic.com:

"Burt's Bees creates natural, Earth-friendly personal care products formulated to help you maximise your well-being and that of the world around you. Each product is carefully crafted from time-tested, proven recipes using ingredients that are the best nature has to offer: beeswax, botanical and essential oils, herbs, flowers and minerals. These safe, effective ingredients have withstood the test of time.

Burt’s Bees Baby Bee products have been soothing babies for over 10 years. Containing no irritating chemical preservatives or dyes they are totally natural and safe and best of all they work!"

Kan vel ikke bli sunnere enn dette....

Skrevet

Sjekk grønn hverdag's sjekk av babyprodukter:

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009

Hvis du velger noen av de som får toppscore her er du ihvertfall sikret at produktet ikke inneholder noen skadelige stoffer. Selv har jeg kjøpt dette utrolig søte settet fra Tomtom baby:

http://www.mamut.net/greenspirit/subdet37.htm

Skrevet

Det beste er nok å bruke minst mulig av kremer og annet dilldall- siden babyhuden er svært sensitiv og klarer seg godt "på egenhånd" som regel=)

Jeg har klart meg bra med Neutral sin sinksalve ved bleieutslett (pluss Inotyol en gang innimellom, når rumpa er skikkelig sår og ingenting annet hjelper) og Natusan sin babyolje til bad. Våtservietter bruker jeg minst mulig av, synes Mesoft fuktet m vann er bedre for å unngå sårhet.

Grønn Hverdag tester babyprodukter med jevne mellomrom, med vekt på potensielt allergifremkallende, miljøbelastende eller hormonforstyrrende stoffer (som parabener f.eks)- og her kan du lese resultatet fra deres nyeste test av stelleprodukter til baby;

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009/Pleieprodukter-til-baby-2009-Testvinnerne

Disse produktene kan du derfor trygt kjøpe, og som du ser er det mye å velge blant- både billige og dyrere merker=)

Skrevet

Med første mann som "prøvekanin" vil jeg vil fortsette å bruke disse stelleprodukter til lillegutt når han kommer ut. Det finnes som du sier masse produkter på markedet, men jeg har funnit ut at det ikke er vits å søke etter "det ekstra og mest spesielle" (brukte en del tid på det, ja) - apotektet føltes litt traust men har funnet ut at demmes produkter fungerer supert! Trygge og forholdsvis rimelige produkter og personal med god kunnskap og erfarenhet:

Regel nr 1: ingen parfyme!! Babyen lukter best som baby - og mamma lukter best mamma. Altså: Allergigodkjent vaskemiddel uten pafyme og så lite parfyme som mulig til egen kroppspleie.

Inotyol - mot bleieksem, type sinksalve med masse pleieegenskaper. Den beste etter min erfaring når skadan allrede er skjedd eller det beg å bli rødt.

Potetmel - som forebyggende mot bleieksem og fungerer bedre enn "kjøpes pudder" synes jeg - og er helt naturlig;) fyll opp litt potetmel i en liten flaske med lite hull i lokket, type reisestørrrelse. Holder lenge!! Gammelt "kjerringråd" som fungerer supert. Gjør at den litt klamme huden i alle vekkene ikke setter seg fast i hverandre og blir irritert men sklir uten friksjon.

A-creme - til generell kroppspleie feks etter bading

Babyline-produkter og Neutral-produkter er still going strong her i huset i form av shampo og badeskum. Milda og goda produkter.

Locobase/ Locobase repair når du trenger ekstra fet creme om vinteren.

Har brukt litt babyolje fr babyline i badevannet første tiden men når baby blev gutt og ville sitte/stå blev det farlig grunnet halkerisiko. Og da er det mer moro med litt skum:)

Vasker alltid rumpa med mild tvål og rennende vann for å få bort bæsj ordentlig og unnvike bleieksem og lukt. Kun våtserviett på reise.

Førstemann på 2,5 har, etter eget ønske, badet vær dag fra nyfødt av - og vi har på tross av all bading fått masse ros fra bhg at han så fin og myk i huden!

Lykke til med kos og pleie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...