Gå til innhold

Er det INGEN vogn som dekker mine krav?

Anbefalte innlegg

Jeg har foreløpig kun funnet Stokkevognen som dekker de tingene jeg ønsker på en vogn, minus jeg har funnet med den foreløpig er kun dårlig demping, og små hjul, og at den ser litt "svak" ut, men hvis ingen klare de andre kravene får dette gå, da jeg bor i by. Men er det ingen flere vogner som macher kravene mine?

Krav:

Lett - jeg har dårlig rygg og skulder

Liten sammenlagt - vi har to hunder som også skal ha plass der bak

Sportsdelen vendbar begge veier - absolutt must!

Så lang som mulig bag - vi var begge lange som babyer

Muligheter for adapter til bilseter

Så høy som mulig, da begge er høye..

Alternativ jeg har tenkt på er å kjøpe en bagvogn og en ny sportsvogn, men ville helts klart meg med en vogn..

Hjelp...!

Fortsetter under...

Du finner nok ingen vogn hvor sportsdelen og bagen kan festes så høyt som på Stokke.

Men har du sett på Bugaboo?

Hos meg sto det mellom Stokke og Bugaboo og jeg endte på Bugaboo nettopp av de grunnene du nevner som negativt hos Stokke.

Har ikke angret på det da Bugaboo er en kjempedeilig vogn å bruke.

Den er liten og lett, sittedelen kan vendes begge veier, og har en av de største bagene på markedet.

Det finnes adapter som passer til Besafe og Maxi Cosi. Selv har vi Besafe og bruker denne muligheten til å sette det på understellet mye siden ryggen jo kan legges ned på det setet.

Tusen takk for svar!

Ja jeg skal se på Bugabooen i dag faktisk, men mannen som syns den ser ut som en handlevogn (??..jeg syns ikke det!).. men jeg håper å overbevise han når han får prøvd den ut og kjenner den er mer stabil..og veldig greit at en kan bytte fremhjulene. Men hvordan syns du den er når en kjører på ujvent underlag? rister den mye? Siden det er harde hjul..?

Også er det det der med Besafe, for jeg syns også sleepi funksjonen der virker veldig bra, men syns setet var så himla tungt!? Selv uten noe barn oppi..:(

Jeg og mannen krangler omtrent om å få dytte Bugabooen når vi er ute, he he, han liker den veldig godt han også selv om han rynket litt på nesen i starten.

Jeg kjøpte den i tillegg i Denimi som jo er veldig kjønnsnøytralt både for den som er oppi og den som triller.

Det er bare de to små framhjulene som er harde, de to store bakhjulene som jo også bærer hovedtyngden er myke og gode hjule.

Den rister nok litt på veldig ujevnt underlag, men jeg må innrømme jeg ikke har reagert stort på dette da begge mine to som har brukt denne vogna liker det best når det rister litt. Ingenting har vært mer søvndyssende for dem enn det.

Besafe er et tungt sete, men det gjør det også tryggere vistnok.

Men jeg er en liten og spinkel jente som har født omtrent uten muskler og jeg løfter periodevis minst to ganger om dagen over på understellet uten at det er noe problem. Fant min teknikk og da var det gjort. Klikk den i på en side av gangen og dunk det andre festet på plass er min måte, he he

Nei, Bugaboo og Besafe sete med adaptere er det beste kjøpet jeg har gjort på barneutstyr, skulle ønske jeg oppdaget de to til førstemann også.

Nå bruker vi bilsetet med nedlagt rygg på småærender oftere enn dypbagen siden guttungen på 4 mnd er ultranysgjerrig og trives bedre i det.

Annonse

Jeg har en emmaljunga city cross.

- Den er lett både å trille og løfte inn ut av bil.

- Den tar liten plass sammenlagt, en av de få jeg får (den og tfk) inn ved siden av hundeburet bak i bilen.

- Sportdelen er vendbar

- Vistnok mulighet til å sette bilsete på. Men hadde det på forrige vogn/bilsete. Gjorde det ALDRI.

- Høy nok til min mann på noen og nitti.

Når du har to hunder er det viktig at du har en vogn som er stabil! (med mindre du har hunder som kun går ved siden av deg på tur, i slakk line). Vi hadde en tfk først, og mange ganger holdt hunden på å velte hele vogna, selvom jeg hadde båndet i hånda (tar litt tid å greie å slippe vogna). Med city crossen binder jeg hunden i styret og går uten problemer.

Bagen er ikke veldig lang. MEN sportsdelen har kanter, og kan legges helt ned. Har til og med hatt nyfødt unge oppi sportsdelen uten at det så ille ut. Vi byttet til sportsdel da mini var 5,5mnd og da var han dritlei baggen (ren hylekonsert hele tiden). Var helt uproblematisk.

Vi har også kjøpt Bugaboo av de grunnene du nevner - men jeg må si at den er litt lav for min mann som er over 1.90 høy... Vi har ikke begynt å brukde den ennå (termin om 10 dager!) men gleder oss til det i alle fall ;) Har kjøpt med Paul Frank-trek fordi vi begge er litt barnslige av oss. Morsomt med en vogn som enkel kan skifte utseende og som er litt kul!

Hvis du synes hjulene er litt skrøpelige foran anbefaler jeg å kjøpe vinterhjulene først som sist. Det gjorde i alle fall vi.

Tror også det går an å kjøpe adapter til Maxi Cosi-bilsetene (som ofte blir best i test) til Bugaboo, men de går vel ikke an å legge ned i ryggen slik Izi Sleep-setene gjør. Men nå sier de jo at det IKKE er skadelig å sitte lenge for babyer, men fåglerna vet hvilket råd man skal høre på og ikke.

Enig i at denne kan oppfylle kravene, Spesielt hvis du tar av hjula når du slår den sammen (veldig enkelt). Skal vi på ferie med mye baggasje tar vi av hjula og får god plass til vogna på toppen av resten av baggasjen. Med hjula på er den ganske lang sammenlagt.

Bagen er stor og god. Regulerbart håndtak, jeg er 177 men har fremdeles flere hakk å gå på. Adapter til bilstol. Vendbar sportsdel. Lufthjul på alle 4 hjul. Fungerer som en trehjuling siden de fremste hjula står tett. Forhjula er svingbare og låsbare. Lettere enn de tradisjonelle barnevognene, men ikke ekstremt lett. Jeg har ingen problemer med å løfte den med kraftig bekkenløsning.

Kjenner flere med samme kritereier som deg som har valgt Bugaboo. Men jeg tror du gjør lurt i å investere i luftdekk fremme også. Da får du bedre støtdemping og den blir bedre å trille på vinterføre. Harde plasthjul er pyton å trille på brostein, fortauskanter etc. etter min smak. Jeg føler jeg rister på ungen hjernerystelse. Derfor er stokke ikke et alternativ jeg ville valgt. Mye mer skranglete enn Bugaboo.

• 2 uker senere...

Hadde samme krav som deg, bortsett fra det med hundene. Vi har bitteliten bil, så den måtte derfor være liten. Jeg har en ganske alvorlig ryggskade og er også plaget med skulderen, så den måtte være lett og kunne stilles til min høyde. Vi har undersøkt og lett siden den dag vi fant ut jeg var gravid, og endte opp med en vogn vi er ufattelig fornøyd med.

ABC design Cobra. Faktisk er den billig også. Den passer til alle kravene dine, og er ufattelig lett og enkel å styre/montere/løfte. Også er den bitteliten sammenslått og blir enda mindre enn nettsidene sier om man tar av hjulene. Det er enkelt og greit. Jeg er imponert, og det var selgeren også. Vi fikk en foretning til å bestille den inn for oss, og han har nå bestilt inn et stort parti, og han mente det er den beste vogna han har sett. Han var så lykkelig for tipset, at vi fikk kjemperabatt på alt barneutstyr vi kjøpte der. Ganske supert! =)

Anbefaler deg å prøve denne, for den er utrolig god. Ikke la deg skkremme av at den har tre hjul. Den er utrolig stabil og vil aldri velte. Den er flott til vinter, til asfalt, grusvei, eller til å gå på skogstur.

Og for ikke å nevne at den er lang nok til hele vognperioden. Du får bag og sittedel til understellet, for 3700-4000kr og du får kjøpt bilstoladaptor til den også. =)

Åja... og så er den kåret til beste vogn i år. Det er jo også fint da. ;)

http://forbrukerportalen.no/produkter/20030/

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/utstyr/vognguide/article565524.ece

http://www.abc-design.de/en/products/3-wheelers/cobra.html

• 2 uker senere...

Annonse

Heisann, og takk for svar!

Var innom nettet å så på den nettopp av den grunn den testen på forbrukerportalen. Så tenkte å se om jeg fant den et sted for å prøve den "live". Den ligner jo litt på Bugabooen også egentlig...

Og absolutt et pluss det der med prisen!

Må se å få sett på den:)

Brio duo heterden jeg il ha tror jeg.

Bf er 198cm og denne kune han trille, regner også med at bagen er lang nok =) Lett å trille med fine hjul. Super lett å legge sammen og ta av hjulene og bag =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...