blå og rosa+lillebror Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Hei, sønnen min på 1,5 år har i det siste hatt avføring som en nyfødt baby. Han gjør ut ca 4 bleier hver dag, og den er ordentlig våt i konsistens, ikke direkte dirare' da. I mange mnd før dette hadde han en bæsjbleie daglig, og den var ofte fin i konsistens. Han spiser, drikker, sover og tisser som normalt da, så merker ikke på at at han er syk eller noe. noen tips? Vet barn kan variere litt i dette, men nå er det på tredje uka, så blir bekymra.
Frøken Freken Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Jeg opplevde det samme i fjor sommer, jenta mi var da 10 mnd gammel. Hun hadde illeluktende, tynn avføring i to måneder. jeg bekymret meg veldig, og trodde det var melkeallergi eller glutenallergi. Jeg opplevde ikke at legen tok dette så veldig alvorlig, men da hun ikke hadde vektoppgang mellom to kontroller fikk jeg støtte fra hs. Nå skal det sis at magen stabiliserte seg igjen helt på egenhånd, som sagt etter to måneder, og lege og helsesøster var enige om at hun nok hadde hatt en kraftig mageinfeksjon, mest sannsynlig etter ferie i Italia. Så - mitt råd til deg er: ta kontakt med lege, slik at han også følger prosessen dersom problemet skulle vedvare. Leger har en tendens til å si "kom tilbake om det ikke blir bedre" - så da er det greit å ikke vente for lenge til du er der første gangen. Be legen sende inn en bakterieprøve fra bleia til gutten din, for å sjekke ut om det er noe bakterielt. Ikke begynn å tukle med kosten hans, dersom det etterhvert tyder på en matvareinntoleranse skal helsepersonell være med og finne hva det kan være. Og - PRØV å ikke bekymre deg. Det er ganske slitsomt. Som du selv sier er det mest sannsynlig ingenting. IKKE begynn å tråle ulike nettsider på leting etter hvilke sykdommer dette kan være. Det gjorde jeg. Er du likevel bekymret - krev at lege og helsesøster følger dere opp på en skikkelig måte. Lykke til - og god bedring!
blå og rosa+lillebror Skrevet 18. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2010 Takk for svar var hos helsesøster, snakket også med lege. Ble anbefalt å kutte ut melk i en ukes tid. Virker som et styr å finne mat uten melkeproteiner, men er vel verdt et forsøk. Skal til legen etterhvert, kan bli snakk om prøver da, hvis dette med melka ikke har noe effekt. De sa og at det kunne være virus og at det kunne gå bort av seg selv. Håper det )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå