Gå til innhold

Mellomnavn til Ariel? :)

ღღTrininho _gravid nr 3 ღღ

Anbefalte innlegg

Hei ::)

Vi venter vårt tredje barn om 6 uker, har gutt og jente fra før, og venter jente nå.

Vi er begge enige om Ariel, men ikke om mellomnavnet.

Jeg har selv forkastet sikkert 50 navn,som jeg likte først, for så å ombestemme meg.

Mannen min vil ha

Ariel Cathrin/Katrin

eller

Ariel Charlotte

Jeg synes de er helt greie,men det sier liksom ikke "klikk".

Noen som har andre forslag?

På forhånd thank u ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142211433-mellomnavn-til-ariel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg likte verken Ariel Katrin eller Ariel Charlotte (Det siste høres litt for popøst ut, synes jeg). Jeg synes også at navnet er litt vanskelig å kombinere med et annet navn, uten at det blir "tungt".

Noen forslag som jeg synes kan fungere:

Ariel Maria

Ariel Johanne

Ariel Elisabeth

Ariel Kristine

For det første ville jeg betenkt meg veldig, understreker veldig, for i hele tatt å velge et sånt Disney-navn. For 99 % av alle (små-)jenter er Ariel en havfrue.

For det andre er ikke Ariel et navn som det egentlig passer å sette et annet navn bak. Da passer det mye bedre med et navn foran. Velg et to-stavelsesnavn, navnet blir sikkert langt nok, siden Ariel i seg selv har tre stavelser.

Det var ikke dette svaret du ville ha, men håper jeg har gitt deg noe å tenke på.

Hehe,vi er fullstendig klar over at Ariel er en disney-havfrue, samme som Emil assosieres med Emil i Lønneberget, Synnøve er en gulost,Tine er melk, Tuva,Zara,Hedda,Nora,Carina,Kristin,Ida,Silje,Anita,Nina og Frida er hardangerbestikk, Nemi er tegneserie osv osv.

Mannen min vil ha Cathrin/Katrin fordi jeg heter Trine og det blir sånn halvveis oppkalling etter meg.

Jeg har selv vært innom Ariel Sofie og Ariel Marie/Maria, men mannen min liker ikke disse navnene.

Så det skal ikke være enkelt dette :)

Men takk for innspill jenter :)

Annonse

Ariel er kjempefint :-) Det er Arielle også, men det blir jo en annen uttale.

Jeg likte absolutt ikke Ariel Katrin/Cathrin, men Ariel Charlotte var helt greit. Men enig med deg - Syns ikke noen av de sa ''klikk''.

Ariel Sofie og Ariel Maria var jo vakre, men det hjelper jo lite når mannen din ikke liker noen av de.

Ariel Josefine

Ariel Caroline

Ariel Madeleine

Ariel Louise

Ariel Amanda

Ariel Martine (Martine er litt likt Trine..)

Ariel Emilie

Ariel Cassandra

Ariel Mathea

Ariel Nathalie

Ariel Nicoline

Ariel Isabella

Ariel Celina

Ariel Evelina

Ariel Melina

Ariel Olivia

Ariel Melissa

Ariel Tomine

Ariel Victoria

Syns egentlig det er mange navn som står bra til Ariel :) Bare IKKE velg et navn som ender med -el, som f.eks Ariel Isabel/Ariel Isabelle. Det er ikke noe fint når navna rimer..

Lykke til :)

Noen du likte forresten?

Takk for at du tok deg tid til å komme med så mange navn.

Jeg er fortsatt veldig usikker. Synes liksom at mine 2 forslag er ganske gode,men det hjelper jo fint lite når mannen ikke er enig.

Vi må nok gå noen runder til :)

Tusen takk :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...