Spinella Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Ååååå, jeg døøøøør, eller nesten ihvertfall. Har sånn halsbrann når jeg legger meg om kveldene, og INGENTING hjelper, ikke Link, ikke lovehearts, ikke melk, nothing!! Prøver å bygge opp under hodet med puter, men det hjelper heller ikke! Noen flere som sliter med dette?
surfepia Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 JA det er pyton!!! Men jeg har funnet ut at det å spise kveldsmat like før jeg legger meg, ikke drikke så mye før jeg legger meg, og ta en sånn tyggetablett med garviscon før jeg legger meg ned(etter tannpuss) hjelper!! Og så har jeg link liggende på nattbordet som jeg kan fylle på med når jeg våkner på natta :-) Har altså fått et skikkelig kveldsrituale.. Men på dagen er det også ille. Kan ikke gå mer enn 3 timer mellom måltid uten at det begynner svi... Sjokolade er forresten døden for meg... Og brus...
Freba - jente08+termin 04/11 Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Jeg hadde det slik i min forrige graviditet. Du må passe på å spise jevnlig, og ta gaviscon når det er for ille. Lovehearts hjelper ikke...... Ikke spis mat med mye syre sånn som juice, appelsiner, ananas osv. Det er faktisk statistisk påvist at det er mer sannsynlig når man har mye halsbrann å få barn med masse hår. Det hadde i alle fall jenta mi :-)
Nat27 Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 For meg har det hjulpet endel å bli litt mer bevisst på hva jeg spiser i løpet av dagen i stedet for å putte i meg alt mulig greier som link, gaviscon, lovehearts osv.. koffein, ketchup, vann og melk, kullsyre er bl. annet det som gjør halsbrannen helt uutholdelig! Ellers hjelper det endel å ligge på venstre side når jeg legger meg, vet ikke hvorfor, men det funker for meg hvertfall. Verdt et forsøk?
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Jeg har det slik jeg også, kommer på dagen også til tider. Det jeg vet er at jeg må holde meg unna all sitrus , tilogmed tyggis med sitronsmak. Brus er ikke bra, kaffe kan jeg ikke drikke. Spiser ofte men lite, prøver å unngå å bli skikkelig mett ved måltid. Banan er faktisk bensin på bålet, eneste som lindrer er flytende gaviscon, tyggetab sitter bare igjen i tennene syntes jeg og hjelper lite. Jeg hadde slik i forrige svangerskap og jeg fikk en gutt med MASSE hår Men det fantastiske er at det forsvant etter fødselen , det var himmelsk
zombi Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Jeg har slitt med dette i forrige svangerskap, og nå i dette også.. er 35 uker... Fikk klarsignal fra lege om at jeg kunne ta pepcciduo siden det fungerer for meg.. På pakken står det at det i svangerskap kan tas i samråd med lege. (Dette har med at andre halsbrann tabeletter er mer forsket på enn pep., slik at de heller anbefaler de som er bedre dokumentert.. Ingeting annet fungerte for meg.. Jeg gikk fri en kveld.. og det, det var helvete ja...
Spinella Skrevet 18. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2010 Takk for mange fine tips og råd. Jeg føler virkelig at jeg blir gal, kan ikke dra noen steder uten å ha Link med meg, og hvis jeg har glemt den hjemme og får halsbrann så er det et rent lite helv....Men for meg er det på nettene det er værst, for da hjelper ikke Linken. Har prøvd å kjøpt gaviscon tyggetabeletter, men følte ikke at disse hjalp noe mer enn Link. Får prøve å passe mer på hva jeg spiser, og håpe at det hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå