gulterkult Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Bare lurer: lar dere far slippe å stå opp om natta når han skal på jobb? Jeg har gjort det, men nå i ferien har han måttet gi et flaskemåltid så jeg fikk sove over en økt, det har vært sååå deilig, endelig drømmer jeg igjen og endelig føler jeg meg litt normal om morgenen! Fatter egentlig ikke hvordan jeg klarte det de første mnd! Men nå er hverdagen tilbake og jeg lurer litt på hva dere andre gjør? Syns ikke jeg kan kreve det, men da syns jeg kanskje han kan ta kveldsstell og legging? Ser jo bare ungen fra 17-19...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Nei, han skal slippe å stå opp om natta å gi mat når han skal tidlig opp på jobb. han står heller tidlig opp og lar meg sove ut når han har fri. Han jobber turnus. Når hun våknet av mageknip var det han som tok seg av det, uten at jeg krevde det. Ellers gjør vi det meste likt. Nå når han er i permisjon er det han som tar henne på natta, selv om hun har sluttet å våkne for mat da.
Julelita Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Far står aldri opp om natta her, selv nå når det er jeg som jobber. Men når vi begge har fri, bruker han å ta henne litt om morgenen slik at jeg får sove da.
abella Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Pappaen har aldri stått opp om natta her, hver når han jobber eller i helgene. Nattevåken er slitsom, men jeg synes det er helt greit å gjøre det selv. I helgene står vi opp om morgenen annenhver dag. Pappaen tok kveldsstellet hver kveld da, siden han ikke så sønnen sin så mye når han var på jobb.
mamsen30 Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Selvfølgelig får far slippe å stå opp om natta når han skal på jobb... Her har far sluppet å stå opp på nettene uansett, men det er fordi jeg våkner uansett når bebis lager lyd. Det er ikke vits at begge skal våkne på natta når jeg allerede er våken.
Fifrildi Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Ja, han sover på nettene når han skal på jobb. Til gjengjeld står han opp med henne på morgenen og skifter bleie og koser og gir en flaske før han vekker meg og drar på jobb. I helgene gjør vi det omvendt.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Nå ammer jeg da så han kan ikke gi han mat på natta. Han har kanskje vært oppe 2-3 ganger siden han ble født. Det er kun de gangene babyen har vært litt vanskelig å få til å sove igjen på natta. Også har han kanskje skifta en bleie eller to om han har våkna når det er mattid. Ellers sover han søtt hver eneste natt, den heldiggrisen Like greit å ta meg av han selv enn å slite med å vekke mannen
Gjest Kira06 Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Her i huset hadde far endel våkennetter på begynnelsen... selv om han skulle på jobb. Men så fort rutinene var på plass og kolikken hadde gitt seg, så lagde vi en avtale på at jeg tok henne på hverdager og han i helgene. Gjett om jeg gledet meg til helgen:) Da fikk jeg sove hele natt til lørdag og natt til søndag, og fikk tatt igjen litt søvn da. Synes det er ganske rett og rimelig at far også tar sin del på natten jeg da. Dessuten tror jeg alle har det mye bedre hvis mor er litt uthvilt:)
*shehasmyheart* Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Nei. Han står ikke opp om nettene. Uansett hvordan han jobber. Jeg ammer også, så mat kan han jo ikke gi enda. Står heller ikke opp med de i helgene. Jeg våkner han da, om jeg blir irritert nok;) Skull ønske han en gang kunne si: nå har han spist, snuppa og jeg klarer han nå. Legg deg igjen:) Men, nei. Kanskje en gang:) Syns ikke de skal måtte stå opp når de skal på jobb. Kveldsstellet bytter vi på
mamman til to gutter Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Jeg ammer og i tillegg ligger han i vogge rett ved siden av senga mi og jeg våkner først, så jeg gir mat og smokk i løpet av natta. De gangene det er behov for bleieskift i løpet av natta ordner jeg det også ettersom jeg allerede er våken, men av og til i helgene får jeg faren til å gjøre det hvis jeg har sovet dårlig.
Formerly known as Tina Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Jeg tenker at det er en naturlig ting å gjøre når jeg er i permisjon. han skal jo på jobb hele dagen. Jeg vil mye heller at han er i godt humør enn helt utslitt og sur... Jeg ammer og derfor våkner jeg jo selv. Skal jeg da vekke han bare fordi jeg vil at han skal v¨ære våken sammen med meg?... I helgene lar jeg han ofte sove lenge på morgenen mens jeg står opp med babyen. Av og til gjør han det samme. Det gjør meg ingenting:-) Morgenen med snuppa er noe av det beste jeg vet:-)
assisi Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Babyen er min "jobb" så lenge jeg går hjemme. Og det er på langt nær så slitsomt som en vanlig jobb, jeg har jo bl.a tid til å surfe rundt her inne og gå lange turer:-) Ergo; jeg tar babyen om natten også når far skal på jobb. Men veldig ofte overlater jeg barnet til ham på kveldene så jeg får trent e.l. - er da ute et par timer. Da stiller han selvsagt gladelig opp. I helgene deler vi litt på det. Nå er junior heldigvis ikke våken så mye om natta, kun en økt eller to. Han sovner igjen veldig raskt etter å ha fått mat, så jeg begynner å få vanen og gjør det best selv:-) Vil heller ha en opplagt mann i huset som ikke er på felgen etter en arbeidsdag og heller har overskudd til å hjelpe til på ettermiddag/kvelden..
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 Pappan har aldri stått opp om natta med mine små, han har heller stått opp tidlig og latt meg sove litt på morran. Syns det er en fin avtale jeg
Gjest JuniGull2010 Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Jeg har stort sett fått hjelp til et bleieskift per natt frem til nå. Mannen min har et godt sovehjerte, så han syns ikke det er et problem. Det tar ikke lang tid, dessuten sovner han med engang ungen er i seng igjen. Jeg sovner dessverre ikke like lett igjen, så det har hjulpet meg masse. Jeg ammer gjerne 3 ganger per natt nå, men ammer liggende slik at jeg slipper å våkne sånn skikkelig. Jeg har vært litt svimmel pga mangel på søvn, så mannen min gjør dette mer enn gjerne for å hjelpe meg. Han begynner på jobb igjen til uka og vi kommer nok til å ta det litt sånn fra dag til dag. Han sier gjerne i fra på kvelden når vi legger oss, om han helst ikke vil bli vekt om natten, om han er ekstra sliten eller noe. Hvert par må gjøre det som passer dem best. Dette er iallfall den løsningen som vi har blitt enige om! Jeg kan ikke kreve at han står opp, men jeg kan ønske det.
Lunda med lillegutt Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Ja far får sove på natta i ukedagene nå som han er på jobb. Han har en krevende jobb som fordrer at han er opplagt, så det er ikke så lurt at han natterangler. Jeg ammer dessuten og må jo være våken da. I helgene pleier han å ta ett bleieskift en av nettene, også står han opp med lillegutt en av morgenene. På den måten får vi begge "sove ut" en dag hver i helgene. I ferier står vi opp annenhver morgen.
Lunda med lillegutt Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 Glemte forresten å si at far tar kveldsstell med bading her hver kveld, også er han ofte den som tar trilleturen i 5-6 tida. Så selv om han også bare ser lillegutt mellom 17 og 19.30 tida, så er mye av denne tiden "hans" tid :-)
bitthen Skrevet 18. august 2010 #17 Skrevet 18. august 2010 Ingen vits i å vekke pappan når det er min pupp mini vil ha. Kjenner jeg begynner bli litt lei av å sove bare 2-3 timer i strekk nå på 2. måneden. Kveldsstellet med bading etc. tar jeg enten alene eller sammen med pappan. Jeg er oppe om natta om han har fri eller ei.
Canari Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 Pappan har ansvar for eldste (det har han helt siden hun var ca ett år, da jeg ikke klarte sovne igjen. Nå er dette ikke hver natt da, og er som regel bare å legge på dyna). Jeg tar selvsagt minste, da pappa ikke kan amme ham :-) og jeg orker verken styret med pumping, samt det å kludre matmengden til på den måten .... (må da være mere slitsomt å drive å pumpe seg enn å amme noen runder på natta? Pumping må vel også skje på natta, særlig hvis du skal hoppe over et måltid?)
Canari Skrevet 18. august 2010 #19 Skrevet 18. august 2010 .. forrsten skifter vi svært sjelden bleie på natta, og jeg har også om jeg har ønsket det (mest behov den første tiden) sove ut om morran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå