Gå til innhold

Frisør, gravid og med prøvetid

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har jobbet som frisør i mange år, Jobbet i samme firma i 5 år helt frem til 31.mai i år. Begynte i ny jobb 1.juni og har 6 mnd prøvetid som fast ansatt.

Dette er en stor salong med 6 ansatte + 1 i svangerskapspermisjon til ca feb-mars 2011. Jeg har sannsynligvis termin i april 2011.

Jeg er da ca 4-5 mnd på vei når prøvetiden går ut. Jeg stortrives på jobben og trives veldig godt med kollegaer og kunder, og jeg vil så gjerne fortsette der.

Har mye utdaning og erfaring så har sånn sett ikke problemer med å finne men ny jobb, men jeg trives veldig godt der.

Til nå har jeg bare fått positive tilbakemeldinger fra arbeidsgiver

Når bør jeg si fra til daglig leder at jeg er gravid?

Hvilke rettigheter har jeg i forhold til videre jobb etter prøveid??

takk for svar på forhånd :-)

Fortsetter under...

Hei, du har samme rettigheter i prøvetiden som ellers. Prøvetid er faktisk mest konstruert for arbeidstaker sin skyld, man har kortere oppsigelsestid dersom man finner ut at jobben ikke er 'den rette'.

Husk at ansettelse er en langtidinvestering, og dersom arbeidsgiver er fornuftig vil han/hun innse at 1 år i permisjon er 'en dråpe i havet' i forhold til den verdiskapningen du kan bidra med i årene som kommer.

Jeg ville fortalt det når du føler deg klar, det er ingen grunn til å vente til prøvetiden er over.

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...