Gå til innhold

Dumt å gå glipp av fadderuka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet på skolen idag. Ble egentlig ikke kjent med så mange da det var mange som kjente hverandre fra før og disse "klikket" seg sammen. Dessuten er jeg litt sjenert så føler det er dumt å bare gå bort til noen å blande meg inn. jaja.. men idag startet fadderordningen og klassen skulle møtes ikveld, imorgen kveld og torsdag kveld. Typisk min flaks så er samboer bortreist med jobben denne uka så jeg får ikke vært med på noen av delene.

Vet det er tidlig å si, men er så redd for å ikke bli kjent med noen. Følte alle fant hverandre idag, mens jeg var en del alene. Tenkte at disse arrangementene kunne være greit å være med på for å komme litt inn i klassen. Jaja.. lite hjertesukk fra meg ikveld.

Skrevet

Klart at fadderuka har litt å si, men du kommer nok inn igjengen uansett. Bare vær åpen, blid og kontaktsøkende på dagtid og pass på at du ikke blir stående alene, oppsøk de andre elevene. Fortelle de hvorfor du ikke får vært med på kvelden sånn at de ikke tror at du egentlig ikke vil være med.

Mange som blir veeeldig fulle da, i løpet av fadderuken. Sikkert noen som ikke fortsetter på skolen bare fordi de ikke tør komme tilbake etter en heftig kveld med folk de nesten ikke kjenner:)

kanskje like greit å være hjemme!

Skrevet

Ok. Prøve å ikke bli stående alene imorgen da. Følte meg skikkelig viggo venneløs idag, siden jeg var den eneste som stod alene i pausene.

De skulle i parken ikveld og ut å spise imorgen og på torsdag, så hørtes ikke ut som om det ble så mye fyll. Uansett så hadde jeg ikke drukket når det er skole kl 9 dagen etterpå. Har barn og hund som står opp tidlig så fylla mitt i uka er ikke noe jeg orker..hehe.. uff ikke lett å være voksen student.

H.I

Skrevet

Ja, heng deg på de andre på en ikke-stalking-måte:)

Bare gå bort å spør om hva som helst, hvordan var det i går og synd at jeg gikk glipp av det altså osv.

Det er i stunder som det at en skulle vært røyker, de har man alltid en god unnskyldning for å snakke med andre:)

Men det er helt sikkert noen andre som heller ikke får til å være med på alt som skjer. Kan du ikke peile ut noen andre som ser litt viggo ut da?

(hilsen x røyker)

Skrevet

Hehe jeg er faktisk x-røyker jeg også. Sluttet for akkurat 1 år siden.

Kikket litt etter noen viggoer men fælt å si det, men alle snakket med noen. Gikk bort til et par grupper som pratet, men så viste det seg at de alle bodde i samme kollektiv..haha.. så alt de pratet om var ting seg i mellom. Så jeg får prøve å peile meg ut en gruppe som nettopp har blitt kjent.

Ringte samboer nå og spurte om han ikke kunne prøve å være hjemme på torsdag istenfor fredag, så han skulle gjøre alt han kunne for å komme hjem en dag før, så da kan det hende at jeg får vært med ut å spise på torsdag. Krysser fingerene for at stemningen er litt lettere utenom skoletid.

Vet det er rart,men har litt noia for å ikke bli kjent med noen før alle danner sine klikker. Satt i grupper idag men det var en gutt der som var veldig spydig mot meg hele tiden, så da holdt jeg munn resten av tiden :(

Han hadde tydligvis noe imot en tidligere ung alenemor..hehe..mente at det kom til å bli vanskelig for meg å gjennomføre denne utdanningen osv. og næget om hvorfor jeg ikke hadde startet på utdanning før(jeg er 25) jaja

(har samboer men han er ikke barnefar+ at han jobber mye og er mye borte)

Satser på at det blir bedre i morgen :) må nok ta litt mer initsiativ selv. Må skjerpe meg litt mer på det sosiale. Flaut å ha bodd i denne byen i 3 år uten å få en eneste venninne.

H.I

Skrevet

Æsj, han må du bare holde deg unna da. Jeg er helt sikke rpå at det dukker opp en snill elev som du kan bli god venn med:) Dessuten, man blir jo delt opp i kollokvie grupper, og da blir man i hvertfall godt kjent! Hviklet studie er det du tar?

Kanskje du må begynne å røyke igjen, neida det må du ihvertfall ikke gjøre:)

Skrevet

Nei huff tror ikke jeg vil oppsøke han akkurat.

Ja har jo tre år på meg til å finne noen :) men føler at den første tiden danner grunnlaget på en måte.

Det er sykepleierstudiet :)

Hehe ja kanskje jeg skal det..hehe nei det går ikke. Datteren min er så stolt av meg at hun går rundt å sier til alle hun ser røyker : " Mammaen min har slutta å røyke hun, så flink er hun" haha lille sjarmtrollet. Så kan ikke skuffe henne med å begynne igjen.

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...