Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Kjent sak at de sliter med impulskontroll,lese-og skrive vansker, aggresjon osv. Kan dette være en grunn for at et barn får diagnosen? Min sambo har ADHD og har mye kortere lunte enn meg.Kjærlig og engasjert-ja.Men dog. Kan det være at vi faktisk underbygger en trigger i hodet på guuten vår? Er under utredning og alt tyder på at han har det.Er veldig empatisk, unnskyldende når han gjør noe galt, men klarer ikke tilpasse seg i grupper, friminutt osv uten å få bøllestempelet etter seg.Sårt for han,sårt for oss.Jeg har vokst opp som et såkallt skolelys.Rolig, gode karakterer osv.Leser ALT jeg kommer over av fagstoff.Men altså; denne tanken har lagt og gnagd en stund.Sikkert feil plass å be om tilbakemld men gjør det lell.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Nei, det hadde nok blitt oppdaget. ADHD er til en viss grad arvelig, så at deres barn har det om dere foreldre har det, virker mer sannsynlig enn om ingen av deres barn skulle få det.... Jeg har det selv, og har et barn med det. Barnet ble utredet for mange år siden. Og fikk da diagnosen. Jeg fikk den i fjor selv.... Så jeg kan ikke si at min diagnose har påvirket meg i oppdragelsen. Jeg har også yngre barn uten diagnosen, selv om jeg har den.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå