Gå til innhold

Hvor gjennomførte dere uredningen? (Litt likt innlegg som Aleris-erfaring)

Anbefalte innlegg

Vi tok utredningen rundt barnøsheten vår fr 6 år siden hos fastlegene våre. Vi følte at denne utredningen var så som så. Var igjennom to forsøk på Riksen. Deretter har vi hatt pause - så lang pause at vi må starte utredningen på nytt.

Så kommer spørsmålet: Har dere gjennomført utredningen hos fastlegen deres? Jeg ser ikke så veldig positivt på å ta utredningen på nytt hos min fastlege, men Aleris (hvor vi har tenkt å ha de neste forsøkene) sier vi må gå den veien. Kunne ønske de som er duktige på dette fagfeltet kunne utredet oss...

Fortsetter under...

Jeg vil vel påstå at det er de aller færreste, om noen, fastleger som har kompetanse og utstyr til å gjennomføre en fullstendig utredning for barnløshet.

Men ja, det er lurt å gå veien om fastlegen. Vi gikk først til vår fastlege, og han henviste oss direkte til gynekolog, som så håndterte utredningen vår. Man blir typisk enten henvist til gynekolog eller til sykehus for denne typen utredning.

Kan dere ikke bare be fastlegen om å henvise dere til spesialist?

Lykke til videre!

Jeg nevnte problemet for fastlegen og han sendte meg videre til utredning hos gyn på ahus mens mannen tok svømmeknappen på riksen. Ble fulgt opp på ahus de neste året og de henviste oss til ivf på riksen.

Tviler på at fastlegene har så mye greie på dette, ikke har de utstyr til alle undersøkelser heller.

Be fastlegen henvise dere videre til nærmeste sykehus.

Annonse

Kremt kremt. Jeg har visst fortrengt mye av den tiden... Kom nemlig på at vi var på sykehuset også- ikke bare hos fastlege. Men følte ikke at de utredet godt nok. Vel vel, nå krysser jeg fingrene for at de på Aleris gjør noen vurderinger og kontroller før vi setter i gang igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...