Gå til innhold

Har du erfaring med planlagt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innvilget planlagt keisersnitt og skal under kniven i neste uke. Det er ikke jeg selv som ønsker dette men det er nødvendig i henhold til min siste fødsel.Er glad for å få dette innvilget men det er så mange som er negative til keisersitt..?

Jeg vet jo at dette er en operasjon men kan ikke mennesker motivere hverandre mer?

Er det noen der ute som har gjennomgått en slik "forløsning" og har lyst til å fortelle litt om hva som skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Anbefaler deg å ta en titt på "Keisersnitt"-forumet til venstre i menyen her. Der skal det ligge et innlegg som heter "alt du lurer på om keisersnitt" og gir en god del bra info om forløpet.

Jeg har selv hatt et keisersnitt som per se ikke var planlagt før dagen i forveien, men det var likevel ikke hastesnitt. Jeg måtte ta dette sist svangerskap pga svangerskapsforgiftning, så var en del drama rundt det likevel.

Selv om jeg var innstilt på å føde vanlig (og helst uten smertestillende osv), så opplevde jeg keisersnittet som en fantastisk ting! Eller, det få barn er vel den fantastiske tingen. Selve inngrepet er fort gjort, ungen er ute på bare noen minutter og så bruker de gjerne litt tid på å sy deg igjen. Men det merker du ikke noe til.

Jeg var ganske uheldig når det gjelder komplikasjoner både i forkant av snittet i svangerskapet - og etter snittet når det kom til såret. Men tross alt sitter jeg igjen med bare positive tanker rundt opplevelsen. Ja, det er mange holdninger ute å går når det kommer til keisersnitt vs vanlig fødsel, men jeg følte meg fantastisk godt ivaretatt på sykehuset og av de ansatte der. Ingen fordommer som jeg fikk med meg.

Om du lurer på noe mer spesifikt kan jeg selvsagt utbrodere altså, men tror det beste er å lese seg opp på det praktiske rundt hva som skjer på operasjonsstuen osv, og ikke lese "alle" andre sine erfaringer. Til og med jeg som har gode minner fra sist gang har gjennomgått en periode med stress og litt angst for hele opplegget når jeg nå igjen skal ta planlagt keisersnitt. Og det skyldes KUN min egen dumhet som leser andres skrekkhistorier.

Det kommer til å gå helt fint, og husk at alle har sin egen, unike fødselshistorie:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...