Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... får jo litt dårlig samvittighet da. Og burde vel kanskje passe litt på selv om det nærmer seg slutten? (3 uker igjen). Jeg har fritidsproblemer i denne ventetiden, så dette er et fullstendig meningsløst innlegg. Men noen som kan gi meg

1. god samvittighet for å kose meg litt ekstra (etterpå blir det jo strammere regime i matveien, pluss at det er litt synd på meg som nå i tillegg er forkjøla;))

2. alternativt til smågodt (men ikke kristensnop som nøtter og rosiner og sånn)

3. en pekefinger som sier at "nå Knotten må du skjerpe deg" og knipe meg i de 14 ekstra kiloene

? (Hva man ikke gjør for å forkorte ventetiden ...).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig samvittighet for å spise litt smågodt?? Snakk om å være streng med seg selv her.. Jeg spiser smågodt og sjokolade når jeg vil jeg! Hadde ikke lyst på noe særlig søtt tidlig i svangerskapet, da gikk det i frukt og grønnsaker dagen lang. Måtte småspise for å ikke bli kvalm. Er vanligvis veeeldig glad i sjokolade. Men spiste faktisk ikke sjokolade i det hele tatt mellom 2. og 8. måned!! Men nå har lysten på søtt meldt seg skikkelig igjen. Har 3 uker igjen nå. Og jeg unner meg virkelig noe godt og søtt den siste tiden. Godt med litt ekstra kos og energi. Jeg baker et par ganger i uka og koser meg masse :-) Hadde lagt på meg ca 12 kilo sist kontroll, men regner nok med at det er noe mer nå... Fråtser ikke, men det e da lov å kose seg :-)

Skrevet

He he, jeg er ikke streng med meg selv egentlig, har hatt veldig sugar craving dette svangerskapet. Og jeg spiser masse jeg vanligvis ikke tillater meg - ofte ihvertfall. Så det er egentlig ikke snakk om litt smågodt, det er snakk om ENDA MER smågodt:D

Men liker innstillingen!

Skrevet

hehe, spis og kos deg m smågodtet du, og ikke gidd tørkede frukter og vaniljekesam-tull, det er "the real thing" som gjelder:D Jeg tenker ihvertfall som så, at det er så mye vi gravide IKKE får lov til å spise og drikke, så litt ekstra sukker synes jeg man kan unne seg uten den dårlige samvittigheten som gjerne følger- det gjør ihvertfall jeg:p

(forresten mye mer laidback denne gangen enn første, da var jeg "flink gravid" og unnet meg lite snop og søtsaker. Hehe, så sånn kan det altså gå, kanskje får jeg også en litt større baby enn stusselige 2900 g denne gangen?;)

Skrevet

* Applauderer og takker for svar * Smågodt it is!

(Det jeg fisket etter hele tiden, men ...Hehe)

Skrevet

Jeg leste forresten på en eller annen tråd her inne at babyen kun tar til seg den næringen den trenger! Så jeg lever på den når jeg har behov for litt godis:) Kos deg med smågodtet ditt du, og tenk at babyen forsyner seg når du spiser grovbrød og gulerøtter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...