Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har egentlig ett off. forsøk igjen på Riksen, men har hatt en såpass lang pause at vi må starte med utredning og henvisning fra fastlege på nytt. Jeg har dessverre en fastlege som verken sier eller behandler barnløse par riktig...

Vi har bestemt oss for å gå rett til Aleris for nye forsøk. Jeg har hørt/lest så mye positivt om Aleris. Tenkte at de i tillegg kunne ta utredningen der, slik at noen andre enn fastlegen kunne vurdere vår uforklarlige barnløshet. Men da jeg ringte i går fikk jeg beskjed om at man ikke skulle ta direkte kontakt med de, men gjennom henvisning fra fastlee

Stemmer dette? Har litt vondt for å tro det. Hva med Volvat?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142209585-aleris-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi er i startfasen på aleris, og måtte starte med henvisning fra fastlegen. Fikk han bare til å sende et skjema dit, og så fikk vi raskt time i posten derfra. Første møtet der gikk med til konsultasjon og blodprøver, fikk resept på hormonsprøyter, og så var det bare å ringe på 1.dags mens...går veldig raskt når du føst har vært der. Vi venter på 1.mens dag, så er vi i gang:-o) Lykke til til dere, vi er storfornøyd så langt!!

Hei, det er riktig at Aleris ønsker en henvisning fra legen, men den tror jeg bare er et standard skjema legen oversender. Selv syntes jeg det var så dumt når vi allerede har vært behandlet på en annen klinikk og dermed har en journal å vise frem at vi valgte Volvat i stedet. Sendte inn søknad, dvs et brev der jeg forklarte hva vi ønsker og hva vi har gjort før. Fikk da time til samtale hvor jeg tok med journalen fra Rikshospitalet så de kunne se hva slags opplegg vi har fulgt før + rekvisisjoner på blodprøver som måtte tas i forkant av møtet. Var på samtalen i går og på vei hjem i bilen fant jeg ut at jeg er på dag 21 i dag og dermed på den dagen da nesesprayingen skal starte. Ringte inn i dag morges for å høre og starter da på forsøket allerede i dag!

Sporet av litt her merker jeg, men tror altså at det kun er snakk om et skjema som legen må sende over til Aleris så tar de det videre derfra.

Lykke til!!

Da vi begynte ved Aleris i 2008 var det ikke behov for noen henvisning, i alle fall ikke i vårt tilfelle...

Jeg ringte, forklarte at vi hadde vært gjennom full utredning og behandling ved IVF-klinikken ved Ullevål, og fikk time til forsamtale med en gang. Til den timen tok jeg med journal med all informasjon om utredning og behandlingen ved Ullevål. Vi tok nye blodprøver mhp hepatitt og HIV, uken etter forsamtalen var jeg inne til en ekstra undersøkelse som Aleris ønsker å gjøre (saltvannsundersøkelse av livmor) og deretter startet vi opp ved første mulighet.

Jeg var godt fornøyd med behandlingen vi fikk ved Aleris. Bare et par ting som skurret litt for oss; det ene var at jeg gjerne skulle ha sett at de var noe mer interessert i å vurdere/prøve noe nytt underveis, og det andre var at de klarte å ødelegge to av fryseeggene mine ved nedfrysning. De var ikke interesserte i å diskutere noen form for erstatning ifbm dette.

Vi er strålende fornøyd med Aleris hittils i behandlingen. jeg har nettopp kommet hjem med ett perfekt embry i magen, og vi fikk to like fine embryoer på frys :)

Dette er vårt 1. icsi forsøk og alt har gått kjempefint :)

Så nå skal frøet feste seg og vokse seg stor og sterk og vær der i 9 mnd ;)

Masse lykke til

Tusen takk for tilbakemeldinger! Da virker det som om Aleris har begynt å kreve henvisninger nå i det siste?... Greit nok det- bare de utreder oss bedre enn hva som ble gjort gjennom forrige gang med fatlege og riksen. J

Ønsker dere alle lykke til, Tvi tvi. Her blir det henvisning fra fastlegen på mandag. Da er vi jaggu igang igjen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...