Gå til innhold

Bilstol fra europris!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ser etter bilstol som besteforeldre kan ha når de passe småen.

Den må selvfølgelig vær sikker + lett å montere i bilen....

Ser at europris har en bilstol til kun 599kr! Noen som vett om denne er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg har mine tvil om den stolen, men skal faktisk kjøpe den i dag som en "ekstra-stol". Vi sliter litt fordi far leverer i bhg og jeg henter, og det er ingen plass å oppbevare bilstolen der. Så vi tenkte å sette den i far sin bil, slik at vi kun bruker den når han skal kjøre i bhg. Kun 2 min å kjøre på en lite trafikert landevei, så tenker det skal duge.

Kan jo si fra hvordan jeg føler den er hvis du er interessert? Uten at jeg har så mye erfaring med massevis av andre bilstoler...:)

Skrevet

Kira06 : Hvor gammelt er barnet ditt?

Jeg lurer fordi jeg har en gutt på 14 mnd og vi tenkte på dette Europris setet til akkurat samme formål. Men er så skeptisk fordi det kun er forovervendt montering.

Skrevet

Jeg hadde ALDRI kjøpt en sånn stol, de er jo ULTRALETTE og tåler sikkert ingen verdens ting, helt vannvittig at de (og OBS, MEKK etc) har lov å selge slike stoler, det burde virkelig vært forbudt ved lov, de har jo ikke PEILING på barnesikring og det er jo bare kina-varer hele veien.Synes TV" virkelig burde testet slike seter i stedet for trygge, gode seter som blir slaktet, slike tester hadde VIRKELIG blitt interessante! Nei kjøp dere heller en brukt (pent!), god bilstol, til deg med besteforeldre er Britax Two Way Elite et godt kjøp (topp testet sete som er veldig enkelt i bruk) og til deg med to biler ville jeg kjøpt et HTS IziCombi. Det er veldig praktisk å ha faste seter i begge bilene, de blir brukt så mye, og kan brukes lenge! Vi har kjøpt brukte sånne Combi-seter til min bil og er veldig fornøyd (sørg for at de er montert riktig, dobbelsjekk med forhandler, de er veldig lett å montere feil men når de først står der er de støtt som fjell..) Husk at selv om turen tar kort tid så kan det skje noe likemye da som langturer (klart forskjell om barnehage-veien er en grusvei uten noe trafikk men på veien kan det komme lastebiler etc). Dere finner mange mange seter på FINN.no :)

Skrevet

Jeg er enig med Lillemus Mei her... Kjøp heller et pent brukt sete på finn.no av et merke man faktisk kjenner til og VET er kvalitet! Vi kjøpte et ekstra-sete på finn til å ha i besteforeldrenes bil.

Skrevet

Datteren min er straks 12 mnd.

Er det kun forovervendt montering på det? Fikk beskjed om at det kunne monteres begge veier jeg... Hvis det er det, så kommer jeg nok ikke til å kjøpe det. Skal forsøke å ha sete bakovervendt til hun er omkring 4 år hadde jeg tenkt. Må innrømme at jeg er sterk motstander av forovervendt sete når de er yngre enn det.

Skrevet

Jeg ville heller ALDRI kjøpt bilstol på den butikken...ikke noe annet heller for den saks skyld...men hvertfall ikke bilstol!

Skrevet

Ringte til Europris her jeg bor, og han sa at det va forovervendt...men la til på slutten at han TRODDE hvertfall det. Så da slo jeg meg til ro med det og bestemte meg for å ikke kjøpe stolen. Og grunnen til at jeg stolte på han jeg snakka med var fordi det var butikksjefen og trodde nå han skulle kunne sakene sine. Men nå er jeg jammen ikke sikker. Du kan jo kanskje høre du også? Og skrive her inne etterpå :)

Hilsen hun som lurte på hvor gammel dattera di var :)

Skrevet

Hei du anonym som lurte på hvor gammel hun var:)

Har ikke fått tatt turen ned i dag, pga en utrolig grinete datter HELE kvelden (fant ut at bhg hadde lagt henne 3 timer senere enn vanlig i dag stakkars*s*).

Men har tenkt meg en tur for å ta en titt på det uansett. Har sett på finn.no i dag som noen her foreslo, men er nesten bare seter fra 0-9 kg der. Ihvertfall i vårt fylke, og sikkert litt dyrt å sende et sete som er så tungt.

Skal holde deg oppdatert:)

Skrevet

Jeg vet ingenting om setet, men jeg ville ikke kjøpt et brukt sete av noen jeg ikke kjenner. Har setet vært med i kollisjon, er det ikke lenger trygt...

Sikkerhet i bil er kjempeviktig - og selv om det er kjedelig å bruke penger på et nytt sete, er det i grunn en billig forsikring.

Hvis det kun er 2 min med bil - hva med å gå eller sykle til barnehagen?

Skrevet

Hehe, joda hadde jo vært en mulighet å gå:) Men må gå lang tur med bikkja hver morgen, og da er det så deilig å sette seg inn i en bil og kjøre til bhg så jobb. Eller ihvertfall ha muligheten for det når det øser ned eller er masse snø*s*

Skrevet

Kan ikke bikkja bli med å gå til bhg? da slår du jo to fluer i en smekk :)

Skrevet

Det var først det som var planen:) Problemet er bare at frøkna må jo følges helt inn og kles av, og bikkja blir helt hysterisk når vi lar henne stå utenfor. Skremmer jo vettet av de andre barna. Så har måttet droppe den tanken foreløpig*s*

Uansett, skjønner nå at det ikke er populært blant folk å kjøpe bilstolen fra Europris som ekstra-stol.. hehe!

Skrevet

20:22 her igjen :)

Takk takk :)

Da følger jeg bare med i løpet av morgendagen :)

Skrevet

Takk for mange innspill.

Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal kjøpe sete. Jeg har og forstått at det kan monteres i begge retninger.

Bilsete har jo blitt godkjent.... Vi bor i Norge og jeg tror nok ikke de hadde fått lov til å selge det dersom det er så dårlig.....

Men forstår alle dere som er skeptiske - jeg er jo skeptisk selv.....

Skrevet

Har vært for å titte på bilstolen nå, og tror nok ikke jeg ville anbefalt den.

For det første så var den utrolig lett, akkurat som om den bare var laget av isopor. Og for det andre var det ingen som kunne svare meg sikkert på om den også kunne monteres bakovervendt. Stod ingenting om monteringen på selve lappen på stolen, kun at den var lett å montere.

Så for min del blir det å fortsatt saumfare finn.no etter en ekstra-stol:)

Skrevet

Har vært å tittet på dette setet selv, men er skeptisk..

For det første - skulle være enkel montering., men når jeg spør betjeningen om hvordan det skal festes, er det ingen som vet - selv ikke sjefen!! Og så skal det skal brukes forovervendt!

Så for min del - som trodde jeg kunne gjøre et godt kjøp - endte med å gå tomhendt ut!

Vurderer selv å heller kjøpe et pent brukt av kjent merke!

Skrevet

Hei

Jeg har et bakovervendt sete besafe izi kid som skal selges siden jeg har gått over til forovervendt sete på den ene av ungene. Kjøpte det brukt som nummer 2 sete, var lite brukt og har ikke vært involvert i kollisjon.

holder til på sørlandet om noen er intressert, 400,- forankringsseler mangler så de må kjøpes utenom, får på barneutstyrsbutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...