Gå til innhold

Lavt fundusmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 33 og har et fundusmål på mellom 26 og 27...

Har ligget lavt hele veien, men syns d er litt tidlig at det begynner å flate ut.. Noen med samme, eller tidligere erfaringer?

Var hos lege i dag, regner med hun hadde bekymrert seg om det var grunn til det...men må innrømme at jeg tenker litt på det.. : /

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor hadde nok helt sikkert sagt noe om det var grunn til videre undersøkelse/bekymring! Men du kan jo alltids ta en tlf tilbake til henne å høre :)

Skrevet

Har også ligget litt lavt.. men så lenge man følger sin egen kurve er det ingen grunn til bekymring..:)

Skrevet

hei:)

jeg har også lagt noe under hele veien..29+2 idag..forrige uke lå jeg på 24cm på sf målet..dr tok mål av lillegutt som lå 200gr under det han "burde" så skal på ny ul å måle idag bare for sikkerthetsskyld å se at han vokser det han skal ila en uke,...men hun virket ikke veldig bekymret siden både moren min,sønnen min og jeg hadde lav fødselsvekt....alle under 2500 gr ved fødsel...

kanskje det er genetisk at babyen din er liten? jeg lå like mye under forrige svangerskap også¨men ut kom en sprell levende og frisk gutt som faktisk var flinkere å både ta pupp og legge på seg enn større babyer på sykehuset da;) var bare liten....idag er han omtrent helt på gjennomsnitte og er en super sunn 12 åring;)

og når vi tenker oss om så er jo faktisk ingen babyer AKKURAT på den tilmålte gjennomsnittsvekten på norske babyer........;) de fleste ligger litt over eller under...så lenge ikke jm bekymrer seg syns jeg ikke du heller skal gjøre det;)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...