Gå til innhold

Hjelp med tolkning av EL-test.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var det knapt som en skyggestrek. I dag var det en sterk strek; med litt godvilje like sterk som kontrollstreken, men dog ikke helt.

Er det sånn at strekene blir sterkere og sterkere jo nærmere eggløsning?

Blir streken borte når eggløsningen har vært?

Hvis det ikke ikke blir strek i gjen i morgen, så har egget sluppet?

Det står at eggløsning vil inntreffe 12-36t etter positiv test. Bør jeg da ha sex nå i dag? I morgen? Anbefales sex hver dag eller annenhver dag under eggløsningen?

Forrige PP hadde vi sex samme dag det var strek på EL-test, ble ingenting. Så dro mannen bort ei uke, ikke flere sjanser den PP.

Vil så gjerne "treffe" med best mulig tidspunkt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, men kan si hvordan jeg opplevde min el testing.

I noen dager var streken svak, for så å bli hakket sterkere i et par dager, men langt ifra positiv. Så en kveld kom den med en gang, og ble bare sterkere og sterkere. Jeg var i tvil, for jeg forventet ikke at el skulle komme før om et par dager, så jeg dro frem de andre negative testene fra bosset for å sammenligne, tok bilde av dem alle sammen og sendte avgårde for å få "a second opinion", hehe, men det var altså ingen tvil. Og morgenen etter var den enda sterkere, dvs endel sterkere enn kontroll streken, så da var jeg iallefall ikke i tvil.

Det er absolutt ikke enkelt alltid å tolke disse testene, men om du ser at test streken er garantert sterkere idag, iforhold til igår, så har der jo vært stigning i LH, så da er det bare å kjøre på, for da er nok ikke EL langt unna. Og hvis du tar enda en test imorgen for å sjekke, så er kanskje den enda sterkere også. Eller den kan være negativ igjen også, det er helt normalt. Er ikke alle som har positive tester over flere dager. Men hvis du da sammenligner med testen fra idag, så vil du gjerne se at den idag er klart positiv f.eks.

Uansett så tror jeg nok at du er i området av EL nå, så krysser fingrene for deg jeg :-)

Skrevet

Så spennende! Tror heller ikke streken en positiv ennå, men håper den blir sterkere. Kan nesten ikke vente til i morgen, hvis det går med mine streker som med dine :)

Får kose litt med mannen for sikerhetsskyld:)

Skrevet

Her kan du jo se utviklingen av mine tester:

http://yfrog.com/g0lhtestj

Når jeg ser på det nå, så kan jeg ikke engang skjønne at jeg måtte få noen andre til å se på det, for å fortelle meg at den var positiv, hehe. Men var jo helt uforberedt på at den skulle komme den dagen.

:-)

Skrevet

Hi hi, ser ut til at jeg også trenger noen andre til å si at min test er positiv når jeg ser bildene dine... Min test i dag ser ut som din nederste, da har jeg altså EL nå eller innen 12-36t..

Er ganske uforberedt, for har ikke kommet skikkelig i gang med syklus etter fødsel i nov 09

Her bærer det rett i prøvinga...;)

Skrevet

Ja, det har du da! Bare til å stå i, så blir det forhåpentligvis klaff :-)

Lykke til med babylagingen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...