Gå til innhold

Jeg er så lei av nordnorge! Hvordan er det i Kristiansand? Vurderer helt seriøst å flytte dit, uten å vite så mye om stedet.

Anbefalte innlegg

Oi, nå lurer jeg veldig på hvem du er, 09:55... Hehe.

Jeg vokste også opp på Justvik og verre miljø å være barn i skal du lete lenge etter! Og det at det har blitt bedre er bare tull. Jeg kjenner mange som bor der enda og nå er nynazist-miljøet blitt enda større og hardere. Veldig synd er det, for det er jo fantastisk vakkert der. Men jeg skal ALDRI bo der igjen!

Litt utenom tema...

Fortsetter under...

De snakker syyyyyykt stygt der nede, helt forferdelig dialekt. Kun slått av bergensdialekt..

Flytt til et annet sted, please. Sandefjord? Tønsberg? Oslo? Drammen?

Jeg er nordlending og flytta hit til Kristiansand.

Stortrives her, været er kanskje ikke alltid så supert, men uansett myyye bedre enn nordpå.(selvom det kan finne på å regne her er temperaturen sjeldent under 17 grader på sommeren i motsetning til 10 grader ved regn nordpå)

Har merket lite til bedehusmiljø og nynazister har jeg ikke sett noe til i det heletatt. Ingen har noensinne prøvd å omvende meg.

Joda, mange Kristiansandere har nok allerede sine venner og føler de har nok med dem. Men er det ikke sånn alle plasser da? Det er i allefall mitt inntrykk. Da må en jo bare finne noen av de som har lyst på nye/flere venner. Barn er jo en perfekt unnskylding til å bli kjent med folk.

Jeg kommer i allefall aldri til å flytte nordover. Ingen annen plass heller om det ikke er veldig nødvendig pga jobb eller noe.

hehe og jeg lurer selvsagt på hvem du er ;-)

Jeg flytta fra Kristiansand for 11 år siden og vokste opp på Skinnerheia :-)

Merkelig det der med nazistmiljøet, har aldri merka noe til det jeg. Men så bor jeg jo ikke der lenger da ;-P Får spørre ut mamma om hun kanskje merker noe til det. På Skinnerheia har jeg iallefall inntrykk av at det fortsatt er stille og rolig :-)

Slike miljøer er vel lette å ungå om man ikke oppsøker dem selv. Har lyst til å flytte nettopp til Kr.sand,(eller 45 minutter radius rundt byen) og ikke Oslo eller andre steder. Det blir sansynligvis slik at vi flytter til neste sommer. Litt på grunn av samboers jobb, og litt på grunn av babyen. Folks dialekt, som noen nevnte, er vel det siste jeg bryr meg om. Merkelig argument for å ikke bo et sted. Jeg synes dialekta er fin jeg. Og jeg tror nok jeg vil være veldig fornøyd med klimaet. Supert å høre at andre nordlendinger har flyttet dit og trives. Jeg tror også at arbeidsmarkedet der nede er mindre presset enn det er her oppe, så jeg er ganske sikker på at vi fort finner en jobb som passer for min samboer.

Takker for alle positive og fine svar! Og så er det jo fint å få høre om områder som er mindre atraktive og barnevennlige, så man ikke bosetter seg nettopp der. Ellers tror jeg det er ganske så bestemt her nå. Så da ses vi til sommeren, folkens! ;) HI

Annonse

Om du flytter basert på været er østlandet mye bedre enn sørlandet. Indre østland er kanskje aller mest stabilt, men da ender du opp i ei lita bygd langt unna alt som er gøy! (siden du er nordfra regner jeg med du har fått mer enn nok av alt som heter fin natur, så drit i "turer i skog og mark"-argumentet, det kan dere reise hjem på besøk for å få.)

Finnes mange fine byer her på østlandet, trenger ikke bo i "store" Oslo, vettu. Er veldig kjekt å ha grei kjøreavstand dit dog, for da når du alt av butikker, arrangement m.m, som er herlig å ha muligheten til å benytte seg av når det måtte passe.

Er selv nordfra, gift med sørlending, men kunne aldri bodd verken nordpå eller i sør, så stemmer for å dreie deg i retning østlandet, som flere andre her.

Haha, det er sykt morsomt! Hvis vi begge er oppvokst på Skinnerheia har vi helt garantert hatt noe med hverandre å gjøre en eller annen gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...