Gå til innhold

Flere med sykluser på 5-6 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes tida fra mens til el tar så eeeevig lang tiiiid! Hadde el på dag 24 sist. Nå er jeg på dag 13 i syklusen og hadde jeg hatt "vanlig" syklus ville jeg hatt el i disse dager, men nei da, må vente minst en uke til... Er jo bare i pp2 så skal ikke klage altså, men bare syte litt over å måtte vente en hel uke til på el... Tar el-tester innimellom bare for å sjekke, og prøver å tempe, men tempene går foreløpig litt vel mye opp og ned for å få noe ut av det ennå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg er også en av de med så aaaaltfor lang syklus, 35-40 dager med EL rundt dag 24. Har stort sett hatt det slik i alle år, veldig upraktisk når man prøver å bli gravid. Jeg er helt enig, det kan nesten være uutholdelig å vente på en ny EL etter TR. Med en "vanlig" syklus på 28 dager er den kun 2 uker mellom hver milepæl, og da er det nok litt lettere å holde motet oppe :)

Jeg har tatt tempen siden vi startet prøvingen, men har nå begynt å bruke EL-tester i tillegg. Føler det blir litt mer pålitelig da :) Tempen kan lett endres pga andre årsaker. Er på dag 10 i dag i vår 5 pp.

Vi får håpe det klaffer snart for begge to :) Lykke til!

Skrevet

Jeg ligger også mellom 35-40 dager!! Herregud..jeg trodde jeg var alene! :P Hehe..

Temper her også..må jo det! Ellers har en jo ikke kontroll i det heeele tatt! :P Hadde det ikke vært for at jeg får ømme pupper etter eggløsningen, så hadde jeg aaaldri trodd på at jeg virker...alle får det til å fremstå at under 30 er det som gjelder! Ha...ha..

Neida.. Men det er kjedelig å vente så lenge. Er på cd 30 i dag, lissom! Ca ikm rundt tirsdag-onsdag neste uke! Dette er min femte syklus med eggløsning siden jeg sluttet på pillene for 21 mndr siden. Forp**** p-piller!?! En heftig kur med bidronninggele satte fart på sakene igjen :)

Selv om det er kjedelig, så ble jeg nå litt glad av å se at jeg ikke var alene da, med disse lange syklusene mine :D

Skrevet

Å ja da, vi er flere! Mine sykluser varierer mellom 29 og 37 dager, blir aldri klok på når EL skal komme, så jeg er storforbruker av EL-tester. Har funnet EL alle de 8 periodene jeg har vært prøver, så det værste med den lange syklusen er ventetida, synes jeg...

Skrevet

Jeg hiver meg på her. Det er godt det er flere av oss. Mine sykluser er totalt forvirra. Det har de egentlig alltid vært. Men har liksom ikke tenkt noe mer over det før vi begynte å prøve.

Jeg har faktisk sykluser opp til 46 dager jeg!!! Kan ikke vært bra det vøttø, men skal bestille time til akupunktur, så håper jeg hun kan stille og styre inn gode sykluser:) I tillegg har jeg gått på bidronninggele i over en mnd nå.

Jeg hadde TR sist 10.juli, og er på dag 39 i dag. Sist periode var syklusen min på 35 dager, så håper jo at det er en fantastisk grunn til at TR har uteblitt til nå. Jeg klør i fingrene etter å teste, men jeg tør ikke. Blir så ufattelig skuffa når testen er negativ. Vi har bestemt oss for å vente helt til neste helg med å teste. Kjære TR: IKKE KOM!!!!:)

Akupunktur skal visst være veldig bra, for oss med forvirra sykluser. Har hørt flere som har vannvittig gode erfaringer med det. Det skader jo ikke å prøve:)

Lykke til med prøving alle sammen!!

Skrevet

Syklusene mine har ligget på rundt 33-34 dager. Synes også ventetiden fra tr til el er veldig laaaaaaaang.

Skulle gjerne hatt en syklus på 28 dager.

Skrevet

Jaja...syklus på 30 dager her plutselig!! :-| Men hjelper lite når mensen kom 8 dager etter eggløsningen?!?!?! Er nødt til å ha bomma med tempen altså...må bare være eneste svaret. (har ligget på 11-12 dagers lutealfase) Kan ikke begripe at når endelig jeg får eggløsningen på plass etter 16 mndr, så skal lutealfasen svikte etter 21 måneder?!?! :-|

*klage*klage*syte*syte*

Anyways... Neste eggløsning ventes mellom 7-13 september...dæsken det føltes lenge!! :-|

Noen andre som venter rundt samme tidspunkt??

Skrevet

Heisann. Nei, jeg har ikke el 7-13, men forhåpentligvis IKM ;) Er på dag 16 nå og så vidt jeg vet har jeg ikke hatt el, håper den kommer mellom dag 20 og 25, den pleier det. Veslefrøkna fyller 1 år den 10.09, så hadde jo vært litt artig å teste positivt på bursdagen hennes :)

Drømme stress-less: det må være kjipt å gå sånn og føle at kroppen ikke fungerer. Jeg har heldigvis en lutealfase på 15-16 dager så jeg føler meg heldig sånnsett, bortsett fra at selvfølgelig blir syklusen ENNÅ lengre med 2 dager ekstra etter mensen. Men, jeg skal ikke klage.

Skrevet

Hehe...gubben spurte når neste "periode" ble, også sa jeg det da fra 7 sept... "Da må vi p*** som f***!!!" Hahaha!! Kan ikke helt si "skjønne mannen min" med den språkbruken der, heller :P

Skjønner veeeldig godt din frustrasjon ang. de to dagene..de blir ekstra lange!! Men skal krysse fingrene for positiv test den 10'nde!! :D Koselig "hemmelig" presang :D

...føles faderen meg ut som om livmora skal ramle ut snart..*auuuu* Snille mannen min tar vare på nye kona si og serverer middagen i dag :D Handla masse sjokolade til meg på butikken og greier..hehe. Digger mannen min, ass :D Måtte bare finne noe positivt med dagen. :)

*velter seg rundt på sofaen, inni pleddet og tar HELG*

Skrevet

YES, el-testen jeg tok i ettermiddag fikk jeg en strek! Ikke sterk nok til å være el ennå, men i alle fall er den på vei, så kanskje den kommer før dag 25 denne gangen (er på dag 17 nå :).

Hurra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...