Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Andreas

Embrik

Engebret

Sigurd

Ingar

Bjørnar/-er

Øystein

Inge

Ole

Marius

Audun

Markus

Jørn

Knut

Lavrans

Hallstein/-geir

Asbjørn

Aksel

Annar

Erik

Egil

Trond

Tor/-e/bjørn/-finn/-vald/-geir/-ger/-je/-stein

Simen

Sigbjørn

Sigvald

Amund

Åmund

Ånund

Ulf/-v

Steinar

Stener

Geir

Masse gode navn å velge mellom!

Det er jo veldig mange gode norske guttenavn å velge mellom:) Imidlertid forbinner jeg ikke Marius eller Markus med typiske norske navn, selv om de er veldig vanlige.

Av de du har nevnt synes jeg Håkon (min favoritt) og Sverre er veldig pene navn.

Ellers så liker jeg godt: Einar, Gisle, Vemund, Aslak og Endre

Annonse

Andreas, Markus og Simon er typisk bibelske navn, og ikke spesielt norske, det er heller ikke Marius, men de har jo vært mye brukt i Norge.

Når du understreker NORSKE tenker jeg mer på f.eks.:

Olav

Harald

Håkon

Petter ( som er den norske varianten av bibelske Peter, Peder er den danske formen)

Sigurd

Sverre

Trygve

Øystein

Egil

Einar

Du har nok rett i det du sier om bibelske og ikke spesielt norske navn, men jeg forsvarer mitt innlegg - som ja, er "fullt" av ikke-opprinnelig norske navn. Mitt forsvar er at navnene jeg har skrevet opp er den norske varianten av navnet, som fungerer meget godt på norsk og som har blitt en del av den norske navnetradisjonen.

Annonse

Tilføyer bare Espen og Rune

Masse fine navn her, i den sjangeren vi også leiter i.

(Vi heller mot Sverre no) Var en link her på barnimagen.com om kva heiter 2010-barna. Var veldig mangen navn på lista etterkvart, men ingen Sverre. Det er helt greit, synes eg...

Tror ikke man noensinne blir helt sikker på forhånd, men til slutt må man velge ett. Og når man har hattt barnet en stund kunne man ikke tenke seg et annet navn. Jeg kjenner flere som sier det er slik.

Jeg kjenner en som ikke likte navnet til barnet sitt (oppkalling) og som brukte kallenavn i et helt år før hun forsonet seg med navnet. I dag synes hun navnet er helt greit, og kunne ikke tenke seg et annet navn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...